مشاوره تحصیلی, مشاوره تلفنی

مشاوره تلفنی تحصیلی

مشاوره تلفنی تحصیلی

مشاوره تلفنی تحصیلی ویژگی هایی دارد که دانش آموزان، داوطلبان کنکور و دانشجویان می توانند از آن استفاده نمایند. خوشبختانه با استفاده از مشاوره تلفنی، همه ی افراد نیازمند به خدمات مشاوره می توانند به راحتی و تنها با استفاده از شماره گیری مشاوره تلفنی از کلیه خدمات بهره مند گردند. 

در واقع، تمامی دانش آموزانی که در مقاطع مختلف تحصیل می کنند می توانند از خدمات مشاوره تلفنی و برنامه ریزی درسی استفاده کرده و از اتلاف وقت و هزینه برای مراجعه حضوری به مراکز مشاوره جلوگیری کنند. 

مشاوره تلفنی تحصیلی 

مشاوره تلفنی تحصیلی، یکی از انواع مشاوره است که می توان در اختیار متقاضی قرار داد. در واقع برای کسانی که امکان مراجعه حضوری به مشاور را ندارند، مشاوره تلفنی گزینه مناسبی است. حتی اگر تعداد جلسات مشاوره هم زیاد شود مشکلی پیش نخواهد آمد و هر جلسه می تواند ادامه مطالب جلسه قبل باشد و در نهایت به یک نتیجه مهم برسد. 

مشاوره تلفنی از یک نظر دیگر دارای امتیاز مثبت است و آن هم زمان مشاوره می باشد. شما در اول صبح تا آخر شب هر زمانی که مناسب بدانید، می توانید از شخص مشاوره بگیرید و یا جلسات قبلی را ادامه دهید. 

هزینه مشاوره تلفنی

طی چند سال اخیر با افزایش قابل توجه رشته ها و مراکز دانشگاهی اهمیت مشاوره تحصیلی و صحبت با افراد کار آزموده بیش از پیش احساس می شود. جلساتی که طی آن یا تشریح علایق و شرایط درسی خود با مشاوران از برنامه زمانی و الویت های خود سخن می گوید. 

اما نکته ای که در این زمینه شاید برای بسیاری نا مشخص باقی مانده باشد، تفاوت جلسات مشاوره تلفنی و حضوری است. چرا که در حال حاضر با افزایش سامانه های مشاوره تحصیلی آنلاین گزینه های زیادی برای استفاده از متقاضیان فراهم شده و هر کدام از آن ها نیز شامل مزایا و معایب گوناگونی می شوند. 

هزینه مشاوره تلفنی تحصیلی در حال حاضر نسبت به تعرفه های موجود برای مشاوره حضوری با هزینه ی کمتری انجام شده و شاید بتوان این روش را گزینه ای مقرون به صرفه برای داوطلبان عنوان کرد. 

اهمیت کمک گرفتن از مشاوره تلفنی تحصیلی

تحصیل یکی از راه های مهم برای دست یابی به موفقیت و جایگاه اجتماعی است. از همین رو بیشتر افراد دوست دارند در بهترین دانشگاه ها تحصیل کنند و بهترین رشته های تحصیلی را انتخاب نمایند. با این حال این مسیر، پیچ و خم های زیادی دارد و بسیاری از افراد در طول این راه از ادامه دادن آن نا امید می شوند یا احساس می کنند که از توانایی های لازم برای دست یابی به هدف خود برخوردار نیستند. 

این در حالی است که عدم بازدهی تحصیلی در بسیاری از مواقع می تواند تحت تاثیر عواملی نظیر استرس زیاد، برنامه ریزی اشتباه و روش مطالعه نا مناسب باشد. مشاوره تلفنی با شناسایی کردن علت مشکل به شما نشان می دهد که چگونه می توانید متناسب با توانایی های خود به بیشترین بازدهی تحصیلی برسید و اهداف خود را پیگیری کنید. در واقع ممکن است با ایجاد تغییرات کوچکی در روند درس خواندن تغییرات بزرگی را مشاهده نمایید که شما را شگفت زده کند و باعث شوند انگیزه بالاتری برای دنبال کردن اهداف خود به دست آورید. 

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در مشاوره تلفنی توسط کارشناسان و مشاوران با دانش آموزان و دانشجویان کار می شود، پیرامون مشاوره درسی و انواع مطالب و نکات ضروری آن می باشد. 

مثلا اینکه دانش آموزان در خواندن هر کدام از انواع درس ها چه نکاتی را رعایت نمایند. در همین راستا مشاوران تحصیلی اقدام به بیان انواع روش های مطالعه دروس، نحوه ی تند خوانی، یادداشت برداری، خلاصه نویسی و مرور و تمرین نگارش می نمایند. 

وظایف مشاوره تحصیلی

معیار سنجش یک مشاور توانمند مسئولیت پذیری و انجام وظایف است. وظایف مشاوره تلفنی تحصیلی بسیار حائز اهمیت و قابل تامل می باشد. شما از طریق بررسی و ظایف مشاور تحصیلی و مقایسه مشاور تحصیلی خود با دیگر مشاوران می توانید مشاور تحصیلی متخصص را بیابید. 

  • ایجاد صمیمیت با متقاضی 
  • ایجاد ارتباط ادامه دار با والدین  
  • بررسی میزان اطلاعات و دانش شما 
  • بررسی ساعات مفید درس خواندن و مطالعه در شما 
  • بررسی نقاط قوت و ضعف شما 
  • ایجاد انگیزه  
  • نوشتن برنامه  
  • بررسی و چک کردن روزانه ی شما و رسیدن به هدف هایتان  

 خدمات قابل ارائه عبارتند از:

  1. معرفی بهترین منابع کمک آموزشی و آزمون های آزمایشی در مقاطع مختلف. 
  2. برنامه ریزی تحصیلی و برنامه ریزی کنکور. 
  3. شرایط تحصیل در خارج از کشور و آگاهی از میزان هزینه تحصیل و زندگی در تمامی کشور ها. 
  4. آگاه کردن افراد از شرایط پذیرش با آزمون و بدون آزمون دانشگاه ها در تمامی مقاطع. 
  5. کشف استعداد ها و توانمندی های منحصر به فرد دانش آموز یا دانشجو.
  6. کمک به فرد برای داشتن هدف گزینی های واقع بینانه. 
  7. ارائه جلسات مشاوره انگیزشی برای تقویت روحیه افراد.

مزایای مشاوره تلفنی تحصیلی

  • عدم نیاز به حضور در مکان و زمان خاص 
  • هزینه ی کمتر 
  • دسترسی شبانه روزی 
  • به روز بودن حداکثری اطلاعات مراکز مشاوره تلفنی معتبر در اغلب موارد 
  • صرفه جویی در زمان 

معایب مشاوره تلفنی 

مشاوره تلفنی ممکن است در کنار تمامی ویژگی های مثبتش، نکات منفی هم داشته باشد. 

  • عدم تخصص کافی برخی مشاوران تلفنی در مراکز مشاوره تلفنی تحصیلی نا معتبر 
  • دریافت هزینه و عدم تماس در مراکز مشاوره نا معتبر 
  • پر کردن زمان تماس بیشتر برای دریافت هزینه بیشتر 

پس با این حساب اگر شما قبل از تماس و انتخاب مرکز مشاوره تلفنی تحصیلی خودتان، تحقیقات کافی داشته باشید و مرکزی معتبر را که کاربران زیادی از آن راضی هستند را انتخاب کنید می تواند خیالتان از موارد بالا آسوده باشد.  

در دنیای امروز رقابت تنگاتنگی میان دانش آموزان است، و با توجه به همه گیر شدن بازی و سرگرمی ها مختلف و جذاب، بسیاری از خانواده ها دغدغه ی تحصیلی فرزند دانش آموز خود را دارند، پس از طریق یک مشاوره تلفنی خوب می توانند این آسودگی خیال را داشته باشند که تمام امور تحصیل و برنامه ریزی دانش آموز را به مشاوره تلفنی تحصیلی بسپارند. 

نکته آخر 

مشاوره برای دانش آموزان و دانشجویان در حوزه انتخاب رشته و مسائل شبیه آن به صورت های گوناگونی صورت می پذیرد. لذا، در صورت تمایل به استفاده از خدمات مشاوره تلفنی تحصیلی لازم است شماره مشاوره تلفنی را در اختیار داشته باشید.  

در صورتی که نیاز به مشاوره در زمینه تحصیلی دارید می توانید از تجربیات متخصصین مرکز مشاوره فراز استفاده کنید. 

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *