مشاوره تلفنی, مشاوره شغلی

مشاوره تلفنی شغلی

مشاوره تلفنی شغلی

مشاوره تلفنی شغلی یکی از فعالیت های موثر در مراکز مشاوره و روانشناسی است. به شما کمک می کند از هر کجای کشور با متخصصین تماس گرفته و در مورد دغدغه های شغلی خود از آن ها کمک بگیرید. برگزار شدن جلسات به صورت تلفنی این امکان را در اختیار تان قرار می دهد که در وقت و هزینه صرفه جویی بیشتری نمایید و در عین حال بتوانید به یک تصمیم آگاهانه در مورد کار خود برسید. 

مشاوره شغلی چیست؟ 

مشاوره شغلی مراحلی است که در آن فرد متخصص به شما کمک می کند تا بتوانید ابتدا پتانسیل های خود را بهتر بشناسید. سپس با استفاده از شرایط و ضوابط موجود در بازار کار بهترین شغل و کسب و کار را برای خود انتخاب کنید. مشاوره شغلی بر مبنایی کاملا علمی بنا شده است. در جلسات مشاوره شغلی پارامتر هایی مورد بررسی قرار می گیرد تا به وسیله آن ها فرد بتواند بهترین کسب و کار و شغل مناسب را برای خود انتخاب کند. 

مشاوره تلفنی شغلی 

مشاوره تلفنی شغلی به ما کمک می کند تا ایده های انتخاب شغل آینده را به درستی در کنار یکدیگر قرار دهیم. با توجه به عامل های مهمی مانند شخصیت، استعداد، علاقه، درآمد، شرایط محیطی و زندگی و بسیاری از عامل های دیگر، خود را در صحیح ترین موقعیت قرار دهیم. مشاوره تلفنی شغلی و آنلاین یکی از بهترین فرصت ها برای دریافت راهنمایی های لازم در این زمینه به شکلی ساده و در دسترس است. 

اهمیت دریافت مشاوره شغلی تلفنی 

همه ی ما می دانیم که امروزه با تغییرات سریعی که در سبک زندگی در حال وقوع است، تنوع مشاغل موجود در جامعه نیز بسیار بیشتر از قبل شده و افراد برای انتخاب کسب و کار خود در آینده گزینه های زیادی پیش رو دارند. 

این قضیه یک جنبه مثبت و یک جنبه منفی دارد. جنبه مثبت آن است که دست افراد در تعیین شغل باز است. افراد جامعه با طیف گسترده ای از شغل ها در گروه های مختلف روبرو هستند. این یعنی اگر خود شناسی وجود داشته باشد و به بسیاری از نکات توجه شود، گزینش بسیار آسوده تر خواهد بود. اما از طرف دیگر و با این همه تنوع، فرد دچار سردرگمی می شود. اگر مهارت تصمیم گیری خوبی نداشته باشد نمی داند کدام یک از این مشاغل می تواند رضایت مندی شغل را برای او فراهم کند. 

نکته ی بسیار مهم این است که، در حال حاضر توقع افراد در زمان انتخاب شغل آینده بالا تر رفته است و افراد به دنبال هر شغلی نیستند. یعنی، هر فرد تلاش می کند شغلی بیابد که پاداش آن عالی باشد و بتواند نیاز های مالی وی را به خوبی برآورده نماید. 

همچنین، افراد معمولا به دنبال کسب و کاری هستند که از انجام آن نهایت لذت را ببرند. دقیقا بر طبق توانایی ها، استعداد ها و همین طور علایق آن ها باشد. اینجاست که افراد دچار سردرگمی می شوند. نمی دانند که با توجه به تمامی این ملاک ها و معیار های یاد شده در انتخاب شغل چه حرفه ای برای آن ها مناسب تر و بهتر است. 

درست در چنین موقعیت و وضعیتی استفاده از مشاوره تلفنی شغلی می تواند کمک بزرگی به فرد باشد. وی را به شناخت خوبی از استعداد ها، علایق و همچنین عوامل موثر در انتخاب شغل آینده دست خواهد یافت. 

ویژگی های یک مشاور برای ارائه خدمات مشاوره شغلی 

به طور کلی، افرادی که هدفشان ارائه انواع خدمات مشاوره شغلی و راه اندازی کسب و کار دارند. لزوما باید از ویژگی های خاص و منحصر به فردی برخوردار باشند. اولین ویژگی این است که هر فرد باید حتما اطلاعات کامل و دقیقی از آینده مشاغل مختلف در ایران و همچنین شرایط اشتغال داشته باشد. همین ویژگی دید باز تری را به مراجع ارائه می دهد. ویژگی دوم این است که مشاور باید اطلاعات ممتاز و کاملی در رابطه با انواع رشته ها و همچنین مشاغل مرتبط با آن ها داشته باشد.  

مشاوره شغلی می تواند تقریبا برای هر شخصی سودمند باشد. این که آیا شما در مراحل ابتدائی برای انتخاب شغل، ورود مجدد به کار پس از گذراندن وقت مرخصی یا اخراج شدن از کار هستید مشاوره تلفنی شغلی می تواند به شما کمک کند در این انتخاب های شغلی قدم بردارید. اگر در حال حاضر شاغل باشید همچنان مشاوره شغلی می تواند سودمند باشد. این می تواند به شما کمک کند آگاهی مورد نیاز برای پیشرفت حرفه ای داشته باشید. 

مزیت های استفاده از مشاوره تلفنی 

با توجه به تغییر زندگی های امروز نسبت به گذشته نیاز به روش های گوناگون و نوین برای پاسخ گویی به آن ها می باشد. با توجه به دغدغه های زیاد امروزه افراد دست یابی به یک مشاوره شغلی خوب هزینه بر، زمان بر و بسیار دشوار است. در شهر های کوچک دست یابی به یک مشاوره شغلی خوب سخت است. در شهر های بزرگ نیز به دلیل دغدغه های روزمره و سختی در هماهنگ کردن وقت، دست یابی به یک مشاوره شغلی خوب بسیار سخت است. پس در چنین شرایطی استفاده از مشاوره تلفنی شغلی یک راه حل مناسب است. 

  • صرفه جویی در وقت و هزینه. 
  • آزادی بیشتر در بیان مسئله.  
  • دسترسی آسان تر. 

کلام آخر 

همان طور که در مطالب بالا خواندید شغل یکی از مهم ترین عوامل در زندگی روزمره ی همه افراد است. باید یک شغل مناسب، بر اساس علاقه و توانایی خود انتخاب کنند. زیرا اگر شخصی از شغل خود رضایت نداشته باشد. قطعا از زندگی خود نیز رضایت نخواهد داشت. 

همان طور که می دانید نظریه و کار مشاوره تلفنی شغلی یک حرفه ی روانشناختی تاثیر گذار می باشد. تجزیه و تحلیل برای شغل مناسب نشان گر این موضوع است که مداخلات شغلی مزایای قابل توجهی را به همراه خواهد داشت. مشاوره شغلی شخصی، گروه های مشاوره شغلی ساختار یافته، کارگاه های شغلی و آموزش شغلی، همه عوامل تاثیر گذار می باشند. برای راهنمایی به مراجعه کنندگان در کشف گزینه ها و تصمیم گیری های شغلی مناسب می باشد.

روند مشاوره  

شما عزیزان می توانید در هر ساعت از شبانه روز با بهترین و با تجربه ترین مشاورین مرکز مشاوره، ارتباط مستقیم تلفنی برقرار کنید. در صورت درخواست مشاوره تلفنی می توانید با شماره های 02122640332 ، 02122612304 ، 02188672553 ، 09371178718 تماس برقرار نمایید.  

  

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *