مشاوره ازدواج, مشاوره تلفنی

مشاوره تلفنی ازدواج

مشاوره تلفنی ازدواج

مشاوره تلفنی ازدواج نوعی از درمان است که در دهه اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. مشاوره تلفنی مزایای مختلفی از جمله انعطاف پذیری، ناشناس بودن، راحتی و حتی کاهش هزینه ها را به همراه دارد.

هدف مشاوره تلفنی ازدواج کمک به زوج هایی است که با درگیری های شدید روبرو هستند، آنها را به روشی سازنده حل کنند. درک دیدگاه شریک زندگی شما و همچنین درک دیدگاه شما ممکن است دشوار باشد.

بنابراین، وظیفه یک روانشناس این است که جلسات شما را به گونه ای هدایت کند که به هر دوی شما بفهماند که باید به جای مقابله با یکدیگر، برای حل تعارض با یکدیگر همکاری کنید.

اختلافات بین زوجین

زوج هایی که در بحران هستند اغلب در روابط خود به نقطه های شکستی می رسند که می توانند از راهنمایی یک شخص بی طرف و متخصص بهره مند شوند.

به عنوان یک فرد، زوج ها می توانند با درمانگر ها تماس تلفنی بگیرند تا جلساتی داشته باشند که به آن ها کمک می کند زندگیو روابط خود را در دسیر درست هدایت کنند.

امروزه زوج ها مجبور نیستند تا از خانه بیرون بروند، مسافتی را طی کنند تا به کلینیک یا مطب مراجعه کنند. می توانند با تماس تلفنی نیز یاد بگیرند تا چگونه با استرس، اختلافات مالی، مشاجره ها و یادگیری مهارت های ارتباطی بهتر کنار بیایند. به لطف امکانات درمانی از راه دور مانند مشاوره تلفنی ازدواج، زوج ها می توانند برای حل مشکلات روزمره زندگی و روابط خود از آن استفاده کنند.

بسیاری از ما رابطه خود را با این باور نادرست آغاز می کنیم که وقتی “عاشق شدید” همه چیز به خودی خود درست می شود. ما الگو های درست زندگی را نمی دانیم، یا دیدمان با رمان و فیلم های عاشقانه و سایر مفاهیم ایده آل و غیرواقعی تیره شده است.

اختلافات چه دلایلی دارند؟

تعداد کمی از ما راز های موفقیت در روابط را می دانیم. جای تعجب نیست که نرخ طلاق بالا است و بسیاری از زوج هایی که ازدواج می کنند در نهایت از رابطه خود ناراضی هستند.

زوج ها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند، مشاجره هایی را ممکن است در طول زندگی مشترک تجربه کنند. بار ها و بار ها از خانواده خود و روابط قبلی مشکلاتی را با خود حمل می کنند.

اختلاف همیشه به وجود می آید. ممکن است بر سر پول، خانواده، رابطه جنسی، صمیمیت، تعهدات، مذهب، دوستان، عادات شخصی، مصرف مواد مخدر و یا آزادی و امنیت باشد.

گاهی اوقات وضعیت یک رابطه بدتر و بدتر می شود تا جایی که به یک رابطه ی سمی تبدیل می شود. آن ها در مورد هر چیزی بحث می کنند، صرف نظر از این که آن موضوع چقدر بی اهمیت و ناچیز است.

زوج های دیگری نیز هستند که به سختی با یکدیگر صحبت می کنند مگر اینکه کاملا ضروری باشد.

چرا باید مشاوره ازدواج را امتحان کنید؟

انگیزه امتحان کردن مشاوره برای هر رابطه خاص است، اما تعدادی از مسائل مشترک وجود دارد از جمله:

  • مسائل مربوط به اعتماد، حسادت و خیانت در یک ازدواج یا رابطه
  • مسائل مالی و اقتصادی
  • چالش های فرزند پروری
  • درگیری خانوادگی
  • مشکلات ارتباطی
  • ناباروری، بیکاری

مشاوره بر ایجاد یک فضای امن و بدون قضاوت متمرکز است که در آن زن و شوهر می توانند آشکارا در مورد مسائلی که آنها را آزار می دهد صحبت کنند.

در مشاوره همه ی دیدگاه ها معتبر است و زوج ها با همکاری با مشاور بی طرف و حامی می توانند احساسات و عواطف خود را کشف و درک کنند.

مشاوره تلفنی ازدواج چگونه به افراد کمک می کند؟

زوج درمانی تلفنی مانند زوج درمانی سنتی عمل می کند که به صورت چهره به چهره انجام می شود. با این حال، بر خلاف جلسات سنتی در مطب یا کلینیک، تلفن درمانی از طریق تلفن انجام می شود.

چیزی که درمان تلفنی را منحصر به فرد کرده این است که یک فضای خصوصی فراهم می کند تا شما و همسرتان در مورد مشکلات رابطه خود با صمیمیت کامل صحبت کنید و در صورت تمایل ناشناس بمانید و خود را معرفی نکنید.

مشاوره ازدواج ازطریق تلفن اگر چه اغلب روند درمان را تسریع می کند زیرا باعث انعطاف پذیری در زمان قرار ملاقات می شود.

علاوه بر این، ارتباط گرفتن را آسان تر می کند. روانشناس در مشاوره تلفنی ازدواج مانند مشاوره حضوری از شرایط لازم برخوردار است و می تواند به مشکلات رابطه شما گوش دهد و درمان مناسب را برای کمک به شما در یافتن راه حل مناسب ارائه دهد.

چه زمانی به مشاوره تلفنی ازدواج نیاز است؟

اکثر زوج ها مسافتی را طی می کنند تا به مراکز مشاوره مراجعه کنند. هزینه های سفر، اسکان و غذا به هزینه های استراحت اضافه شده است.

زوج هایی که دارای فرزند هستند باید حداقل چند روز از وقت خود را به مراکز مراقبت از کودک اختصاص دهند. در حالی که ما به زوج ها توصیه می کنیم که از فرصت دور شدن از هم استفاده کنند و حواس پرتی و نگرانی های روزمره را پشت سر بگذارند تا بتوانند بهتر روی رابطه تمرکز کنند.

برای زوج هایی که در بحران هستند و نیاز به کمک فوری دارند، آن هایی که با مشکلات پیچیده و یا چندگانه دست و پنجه نرم می کنند، یا کسانی که کار فشرده دارند و وقتی برای تعهد به جلسات هفتگی ندارند، ما یک وقفه ی دو روزه برای زوج ها پیشنهاد می کنیم.

دو هفته قبل از ریکاوری برنامه ریزی شده، شما یک پرسشنامه در مورد سابقه خانوادگی و روابط خود را تکمیل می کنید و ارزیابی هایی را انجام می دهید که به روانشناس درک کاملی از پیشینه شما و ماهیت مسائلی که با آن روبرو هستید می دهد.

هرروز به مدت دو روز متوالی در یک تماس به مدت دو جلسه ملاقات خواهید کرد. زمان های خاص بر اساس برنامه شما وآنچه برای شما مناسب است خواهد بود.

مشاوره فشرده چیست و چه کاربردی دارد؟

مشاوره خصوصی فشرده یک مشاوره کوتاه مدت است که نشان داده شده است برای زوج ها مفید است. اغلب منجر به کاهش احساس استرس و پریشانی، حل مشکلات خاص و یک رابطه قوی تر و رضایت بخش تر می شود.

زوج هایی که در آستانه طلاق قرار دارند یا از هم جدا شده اند، اغلب به آینده خود متعهد می شوند. در این نوع مشاوره فشرده ممکن است با سرعت بیشتری به دل مشکلات بزنید و باعث شود شما و یا شریک زندگیتان احساسات ناراحت کننده ای مانند غم و اندوه، اضطراب و یا عصبانیت را تجربه کنید.

در طول این دو روز آشفتگی بین شما ممکن است به طور موقت در روز اول بیشتر شود. بنابراین، کار فقط برای کسانی مناسب است که می توانند احساسات ناخوشایند را در طول فرآیند مشاوره تحمل کنند.

در نتیجه این فرآیند برای کسانی که بیش از حد عصبانی می شوند، دارای سابقه خشونت، استفاده از مواد مخدر و یا کسانی که اقدام به خودکشی کرده اند، توصیه نمی شود.

همچنین اگر خود شما یا همسرتان در حال حاضر بیماری روانی درمان نشده ای مانند اسکیزوفرنی، بیماری دوقطبی،شیدایی و یا افسردگی داشته باشد باید از این نوع درمان خودداری کنید.

مزایای زوج درمانی تلفنی

با استفاده از فناوری، درمانگران در حال حاضر می توانند با زوج هایی که از هر مکانی به کمک نیاز دارند ارتباط برقرار کنند. این مورد شاید یکی از مهم ترین مزایای مشاوره تلفنی ازدواج باشد.

مهم نیست که شما یا همسرتان کجا باشید؛ هر کدام از شما می تواند در کنار دیگری در جلسه شرکت کند. یکی دیگر از مزایای مشاوره تلفنی این است که استرس اضافه ای را که به رابطه شما وارد می شود از بین می برد تا برنامه شما با همسرتان هماهنگ شود.

روانشناسان در مورد برنامه ریزی قرار ملاقات بسیار انعطاف پذیر هستند زیرا از طریق تلفن انجام می شود. علاوه بر این، از آن جایی که درمان را در منزل خود دریافت خواهید کرد، استرش ناشی از مراجعه به مطب یا کلینیک از بین می رود.

با مشاوره تلفنی زوجین می توانید فاصله را در رابطه کنترل کنید

فاصله می تواند یک عامل استرس زا در روابط از راه دور یا سفر های مکرر باشد. نداشتن تماس روزانه با شریک زندگی می تواند فشار زیادی را بر رابطه وارد کند.

درمان تلفنی می تواند به کم کردن این تنش ها کمک کند. اغلب، زوج هایی که از راه دور در ارتباط هستند بیشتر صحبت می کنند، اما لزوما صحبتشان کیفیت بالایی ندارد.

صحبت از مشکلات موجود می تواند آن ها را قابل کنترل نشان دهد و زوج ها بیشتر می توانند احساس کنند که یک تیم با هم کار می کنند تا در ارتباط باقی بمانند.

این مشاوره همچنان می تواند به تعیین اینکه آیا یک رابطه از راه دور قابل دوام است یا خیر به طوری که هر دو طرف آسیب نبینند کمک کند.

 مشاوره ازدواج تلفنی فقط برای روابط در بحران نیست

زوج درمانی منحصرا برای شکست در ازدواج یا روابط  در بحران نیست.  زوج های متاهل به طور فزاینده ای از درمانبه عنوان راهی برای محافظت در برابر تشدید مشکلات روابط استفاده می کنند.

در مرکز مشاوره فراز ما به شدت توصیه می کنیم که مسائل مربوط به هر ازدواج را قبل از تبدیل شدن به مشکلات بزرگ، زودتر حل کنید.

از مشاور چه سوالاتی را می توان پرسید؟

یافتن درمانگر مناسب می تواند به خودی خود یک مشکل بزرگ باشد و نیازمند زمان زیادی برای صرف کردن است.مشاوران بسیار خوبی در مرکز فراز وجود دارد که می توانید از بین آن ها انتخاب کنید.

یکی از بهترین راه ها برای پیدا کردن یک مشاور خوب این است که از دوستان و خانواده خود بپرسید. اگر افراد در مورد مراجعه به یک درمانگر شک داشته باشند، ممکن است کار سخت شود.

اما یک پیشنهاد قابل اعتماد برای یک مشاور می تواند راه خوبی برای شروع باشد. خوشبختانه اکثر درمانگران یک مشاوره تلفنی رایگان ارائه می دهند تا به شما کمک کنند تا متوجه شوید آیا مشاور مناسبی برای شما هستند یا خیر.

در طول این تماس باید چه سوالاتی را مطرح کنید؟ در اینجا چند سوال وجود دارد که باید هنگام تلاش برای یافتن مشاور مناسب برای خود و شریک زندگیتان بپرسید:

  • چگونه در جلسه با زوج ها کار می کنید؟
  • چگونه درگیری یا دعوا را در جلسات مدیریت می کنید؟
  • آیا هر کدام از طرفین را به تنهایی نیز ملاقات می کنید؟
  • آموزش شما در زمینه مشاوره زوجین چیست؟

جلسات مشاوره تلفنی

جلسات مشاوره تلفنی ازدواج معمولا از 30 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد، اما انعطاف پذیری هم در این تماس ها وجود دارد. بنابراین می توانید جلسات مشاوره تلفنی کوتاه تر یا طولانی تری را متناسب با نیاز های خاص خود داشته باشید.

زوج درمانی تلفنی به شما آزادی بیشتری نسبت به روش های مشاوره حضوری و سنتی می دهد. این باعث می شود برای کسانی که نیاز به درمان دارند در دسترس باشد.

متعهد شدن به یک جلسه تلفن درمانی بسیار ساده تر از مراجعه به یک درمانگر در جلسات حضوری است، چون معمولا  در هزینه رفت و آمد و زمان بسیار صرفه جویی می شود.

علاوه بر این، مشاوره تلفنی کمک می کند که ناشناس بمانید و مردم اغلب احت تر می توانند بدون مواجهه با یک درمانگر در مورد مشکلات صحبت کنند.

مشاوره تلفنی می تواند به درمان افسردگی، اضطراب و هر موضوع دیگری که مشاوره چهره به چهره و حضوری نیز می تواند به رفع آن کمک کند.

مرکز ما آماده ی ارائه خدمات مشاوره تلفنی به شماست

شما در صورت نیاز به خدمات مشاوره تلفنی ازدواج می توانید از مشاوران متخصص و مجرب مرکز مشاوره فراز به صورت حضوری، تلفنی و یا تماس تصویری مشاوره دریافت کنید.

برای گرفتن وقت و هماهنگی با شماره تلفن همراه 09371178718 و یا شماره تلفن های 02122640332 و 02188672553 تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *