مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی در جنوب تهران

مشاوره تحصیلی در جنوب تهران

این نوع از مشاوره تحصیلی در جنوب تهران به دانش آموزان مدارس و دانشجویان تعلق دارد. که برای کمک و راهنمایی آن ها در زمینه انتخاب رشته تحصیلی در دوره دبیرستان، دوره دانشگاه، اطلاع از مقررات و شرایط مدرسه یا دانشگاه و یا هر مسئله و مشکلی که در محیط تحصیل برای آن ها ممکن است پیش بیاید دارد. رفع این نوع مشکلات به عهده مشاوران تحصیل است. 

مشاوره تحصیلی در جنوب تهران 

در جنوب تهران مشاوره تحصیلی  بخش مهمی از مدارس و مکان های آموزشی می باشد. مشاوره تحصیلی نقش بسزایی در تمام مراحل درسی و شخصی دانش آموزان دارند و به آن ها کمک می کنند در شرایط ناسازگار بتوانند مشکلات خود را حل کنند. از پس مسائل منفی آن ها که بازدارنده پیشرفت شان می شود جلوگیری کنند و علاوه بر آن، به آن ها کمک می کنند تا در شرایط مثبت بتوانند سود بیشتری را داشته باشند. 

وظایف اصلی مشاوره تحصیلی 

مشاوران تحصیلی دانش آموزان را برای درس خواندن ترغیب می کنند. تلاش می کنند با ورود به مشکلات شخصی و درسی دانش آموزان، آن ها را یاری کرده و در حل این مشکلات به آن ها کمک کنند. 

مسئولیت کنترل فعالیت های درسی دانش آموزان را نیز به عهده داشته و مسئول اند به آن ها درباره احتمال خطر هایی که در امور درسی متوجه آن ها هست، هشدار دهند. آن ها بیشتر در خصوص برنامه ریزی های درسی، مشخص کردن اهداف و سازماندهی زندگی آن ها، به نحوی که بتوانند اهداف درسی خود، و خروجی که برای آن تلاش می کنند، برنامه ریزی های مناسبی خواهند در نظر گرفت. 

مشاوره تحصیلی برای رفع مشکلات غیر درسی 

علاوه بر تلاش برای حمایت و پیشرفت های درسی برای دانش آموزان، مشاوره تحصیلی ممکن است با مشکلات دیگری نیز روبرو شود. برای رفع آن ها نیاز به دخالت مستقیم یا غیر مستقیم آن ها باشد، مانند مسائلی همچون: مشکلات خانوادگی و مشکلات عاطفی دانش آموزان. 

در نتیجه، این افراد باید نسبت به مسائل نگاه بازی داشته باشند و توانایی درک بسیاری از مسائل حساس را داشته باشند. نمونه های رایج این مشکلات که اکثر مشاوران تحصیلی با آن ها روبرو می شوند، شامل موارد زیر است: 

  • بلوغ و مشکلات مربوط به این سن 
  • مشکلات شخصی و رشدی 
  • مشکلات خانوادگی 
  • بی انگیزگی  
  • مورد تمسخر واقع شدن 
  • بر طرف کردن عوامل استرس زا در زندگی دانش آموز 
  • ارائه پیشنهادات در زمینه رشد درسی 

زیر گروه های مجموعه مشاوره تحصیلی در جنوب تهران 

  • مشاوره عمومی 
  • مشاوره نظری: ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و معارف. 
  • مشاوره کنکور: مخصوص تمام رشته های تحصیلی. 
  • مشاوره هنرستان: فنی و حرفه ای و کار دانش 
  • آیین نامه های تحصیلی: مخصوص دانش آموزان، معلمان و والدین دانش آموزان. 
  • هدایت تحصیلی: مخصوص دانش آموزان پایه نهم و والدین دانش آموزان. 

مشاوره تحصیلی تخصصی 

تفاوت بزرگ مشاوره معمولی و مشاوره تخصصی در معیار دانش و آگاهی و توانایی مشاور به کلیات اولیه مشاوره می باشد. برای مثال مشاور تخصصی دارای تحصیلات دانشگاهی و سپس تجربه کاری بالا بوده و علاوه بر این به پایه اساسی عدم پند و اندرز دادن مراجع بینش دارد. مشاوران مکلف به نصیحت کردن نیستند و وظیفه حرفه ای آن ها می پذیرد صرفا در نقش یک راهنما و هدایت کننده روند صحیح ظاهر شوند. 

از جمله تفاوت های دیگر بین مشاوره تخصصی و معمولی می توان به توانایی مشاوره تخصصی به روش های مطالعه در مقاطع بالاتر تحصیلی تا دکترا اشاره کرد. مشاور کارآزموده نسبت به فنون مطالعه که شامل روش های ماهر خواندن مطلب می شود و شیوه های کنترل و مدیریت استرس و اضطراب، روش بنیادی برنامه ریزی نتیجه بخش، مهارت و دانش کافی و به روز شده دارد. این آگاهی ها باعث می شود مشاوره تخصصی خدمات سودمند تری به مراجعان ارائه بدهد. 

اهداف مشاوره تحصیلی در جنوب تهران 

یکی از روش هایی که تا حد زیادی می تواند بر انتخاب های آینده دانش آموزان و دانشجویان اثر بگذارد.

استفاده از مشاوره های تحصیلی به موقع است. بنابراین، در صورتی که دانش آموزان و دانشجویان از وضعیت خود آگاه بوده و بتوانند به درستی آن را برای مشاور توضیح دهند، آینده شان به درستی و روشنی رقم می خورد. البته، مشاوران باید کمبودها و توانایی های دانش آموزان را در نظر داشته و سپس، مشاوره ارائه دهند. 

علاوه بر این، اهداف مشاوره تحصیلی در جنوب تهران هنگامی آشکارتر می شود. آن ها اطلاعات درست و دقیقی از مورد های مشاوره در دست داشته و بتوانند راهکار سازنده و سودمندی برای همه دانش آموزان سر درگم ارائه دهند. آن ها را به ادامه راه و تحصیل و کسب بهره مندی در زمینه دلخواه وادار و ترغیب نمایند. 

چگونگی مشاوره تحصیلی 

در طول سال ها، کم و بیش هر صنعت، از جمله بخش آموزش، رشد فوق العاده ای داشته است. این امر به نوبه خود نیاز به مشاوره تحصیلی را افزایش داده است. علاوه بر این، با ظاهر شدن فن آوری های جدید، شیوه مشاوره ناظر تغییر بوده است.

جدا از فرآیند معمول، مشاوره شغلی و تحصیلی آنلاین، تکنولوژی به دانش آموزان این فرصت را داده است که با کلیک یک دکمه از جلسات کلاس استفاده کنند. آن ها می توانند به راحتی برنامه های خود را ذخیره کرده و به آن ها دسترسی داشته باشند. صرف نظر از موقعیت مکانی و توسعه، هر کسی می تواند در هر نقطه از جهان مشاور کارآزموده و ماهری را انتخاب کند. 

مزایای مشاوره تحصیلی چه چیزهایی می تواند باشد؟ 

به دلیل در دسترس بودن مجموعه ای از دوره ها و ترکیب موضوعات، ما اکثرا در هنگام انتخاب شغل خود را در دوراهی می یابیم. مشاوره تحصیلی در چنین مرحله ای ضروری می شود. بنابراین، اگر شما هم می خواهید بدانید که چرا مشاوره تحصیلی برای دانش آموزان واجب است، در زیر برخی از دلایلی که باید مشاوره تحصیلی را در نظر بگیرید، ذکر شده است: 

  • مشاوره تحصیلی به شما کمک می کند تا به رغبت خود و چیز هایی که در آن ها توانایی و مهارت دارید پی ببرید. 
  • اعتماد به نفس را افزایش می دهد و به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک می کند. 
  • مشاوره باعث شفافیت افکار و کاهش استرس مرتبط با شغل می شود. 

 

شما عزیزان می توانید در هر ساعت از شبانه روز با بهترین و با تجربه ترین مشاورین روانشناس مرکز مشاوره فراز، ارتباط مستقیم تلفنی برقرار کنید. در صورت درخواست مشاوره تلفنی می توانید با شماره های 02122640332 ، 02122612304 ، 02188672553 ، 09371178718 تماس برقرار نمایید. 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *