مشاوره شغلی

مشاوره شغلی در غرب تهران

مشاوره شغلی در غرب تهران

با اینکه بسیاری از افراد، نقش مشاوره شغلی در غرب تهران را در انتخاب شغل و کار آینده خود نادیده می گیرند، اما اگر در یک جامعه این نوع مشاوره جدی گرفته شود. دیگر شاهد مدرک های تحصیلی بی نتیجه و این شاخه به آن شاخه پریدن نخواهیم بود. البته زمان مناسب جهت دریافت مشاوره شغلی تاثیر بسیاری دارد و باید به موقع برای آن اقدام کرد. 

 مشاوره شغلی در غرب تهران 

مشاوره شغلی در غرب تهران یا هر کجای دیگر انجام می گیرد. یعنی کمک به فرد برای تعیین یک شغل، فعالیت و یا حرفه که با علایق، شخصیت، استعدادها و امکانات و خصوصیات روانی و جسمی فرد سازگار و هماهنگ باشد. در این شاخه از راهنمایی و مشاوره دو دسته اطلاعات مورد بررسی قرار می گیرند. 

 یک گروه اطلاعات مربوط به مشاغل و ویژگی های مشاغل و دسته دیگر اطلاعات مربوط به ویژگی ها و استعداد های فرد است. در جریان مشاوره شغلی تلاش می شود تا هماهنگی و تناسب بین این دو دسته اطلاعات مشخص شود و تعیین گردد. چه اندازه ای شرایط مربوط به یک حرفه با توانایی ها و ویژگی های فرد سازگاری دارد.  

اهمیت مشاوره شغلی قبل از شروع به کار  

کار شما بخشی از زندگی شما خواهد بود. این مسئله برای آقایان اهمیت بیشتری دارد، چرا که قرار است مسئولیت زندگی خود و خانواده را بر عهده بگیرند. در انتخاب شغل نه تنها باید بعد مادی بلکه علاقه مندی نیز در نظر گرفته شود. 

اکثر ما تنها جنبه مادی کار را در نظر می گیریم. این مسئله به حدی برای ما مهم است، که گاهی فراموش می کنیم آیا علاقه ای به این حرفه داریم یا نه. اگر یک مشاوره شغلی در غرب تهران راهنمای ما باشد. به عنوان کسی که خارج از شرایط ما است، به خوبی می تواند به درست ترین مسیر، ما را راهنمایی کند. 

چه زمانی باید به مشاوره شغلی مراجعه کنیم؟ 

مشاوره شغلی در هر دوره ای از زمان به شما کمک می کند تا بتوانید مسیر کاری خود را به درستی یافته و آن را مدیریت کنید. بنابراین مشاوره شغلی در چند مرحله از شما حمایت می کنید: 

  • انتخاب شغل  

اگر به تازگی وارد بازار کار می شوید اما هنوز سرگردان هستید که چه شغلی را برای خود انتخاب کنید. مشاوره شغلی در کنار استفاده از تجربه های دوستان و آشنایان، به شما بسیار کمک می کند. شما نیاز به اطلاعاتی دارید که بخشی از آن را باید از مشاوره شغلی در غرب تهران جویا شوید. اطلاعاتی همانند آینده شغلی، امنیت کاری، ثبات اقتصادی کشور در حرفه مورد نظر و… 

  • تغییر شغل 

اگر تا کنون در حرفه ای فعالیت کرده اید که به هر دلیل از آن ناراضی هستید و اکنون قصد دارید شغل خود را تغییر دهید. مشاوره شغلی برای شما راه گشا خواهد بود. شما یک بار شکست در کار را به هر نحوی تجربه کرده و بهترین فرصت های زندگی خود را از دست داده اید. اکنون برای تغییر شغل باید بسیار احتیاط کنید. 

چگونه مشاوره شغلی می تواند به شما کمک کند؟ 

مشاوره شغلی و کاری به شما کمک می کند تا در زندگی و محیط کاری خود موفقیت های بیشتری را کسب کنید. 

در یک جلسه مشاوره شغلی در غرب تهران، مشاور به فرد کمک می کند مهارت ها و نقاط قوت را کشف کند. سطح تحصیلات را در نظر بگیرد و در مورد ادامه تحصیل مشاوره دهد، و علاقه و نوع شخصیت را تعیین کند. مشاوران همچنین ممکن است یک تست ضریب هوشی یا یک تست استعداد را انجام دهند. 

مهارت ها یا استعداد های خاص، در کدام شغل ها می توانند مفید باشند؟ 

  • تعهد آموزشی مورد نیاز شغل های مختلف. 
  • درآمد بالقوه مشاغل مختلف. 
  • محیط کار روزانه. 
  • فرصت های تغییر یا پیشرفت در یک حرفه برگزیده. 

وظایف مشاوره شغلی  

  • شناسایی و محاسبه قابلیت ها، استعداد ها و علایق مراجعان. 
  • آشنا کردن مراجعان با مواد آموزشی و شغلی از جمله رشته های تحصیلی، ویژگی های شغلی، وضعیت درآمدی شغلو… .
  • گفت و گو با مراجعان و گرفتن تست های روانشناسی و شخصیت شناسی برای شناخت صحیح ویژگی ها و خصوصیت آن ها. 
  • کسب دیگر اطلاعات لازم در خصوص وضعیت زندگی، وضعیت محل کار، مشاغل موجود در سازمان و… مراجعان. 
  • راهنمایی و کمک به مراجعان در انتخاب رشته تحصیلی یا شغل مناسب. 

از چه کسانی می توان مشاوره شغلی گرفت؟ 

کسانی که می خواهند در امر مشاوره شغلی در غرب تهران فعالیت کنند باید دید و اطلاعات دقیق و کاملی نسبت به شرایط حال و آینده بازار کار داشته باشند. این دید به آن ها کمک می کند تا اطلاعات موثر و کارآمدی را در اختیار متقاضیان یافتن شغل قرار دهند. 

به شکل معمول کارشناسان مشاوره شغلی اطلاعاتی از طریق رسانه های گوناگون و یا توسط یافته های مستقیم خود جمع آوری می کنند. این داده ها گستره وسیعی از انتخاب های شغلی را طبق استعداد، وضعیت، علاقه و حقوق درخواستی اشخاص در اختیار آن ها قرار می دهد. 

اگر فرد رزومه خوبی داشته باشد این موسسات با متقاعد کردن کار فرمایان مبنی بر اینکه توانایی و پتانسیل انجام کار در وی وجود دارد موجبات راحت تر استخدام شدن را برایش آماده می نمایند. 

انواع مشاوره شغلی  

شما می توانید از خدمات مشاوره شغلی در غرب تهران به صورت حضوری و تلفنی استفاده کنید. البته به یاد داشته باشید که اگر هر کدام از این راه ها را برای ارتباط با مشاور انتخاب کردید، حتما قبل از آن از صلاحیت، تخصص و مجوز او مطمئن شوید. مشخص است که از بین انواع مشاوره شغلی، روش حضوری آن مناسب تر است. چرا که می توانید از نزدیک مشاور را ملاقات کنید و راحت تر آنچه که در سر دارید را بیان کنید. اما اگر به هر دلیلی امکان حضور در دفتر مشاور را ندارید، استفاده از راه های غیر حضوری نیز می تواند موثر واقع شود. 

در مشاوره هایی که بایی که به صورت آنلاین انجام می شوند، جهت سهولت کار و دقیق تر شدن نتایج، یک سری نرم افزار های خاص به کار گرفته می شوند.در این نرم افزارها، اطلاعات لازم از فرد مورد نظر دریافت می شوند و در پایان پس از بررسی دیتا، نتایج اعلام می گردد. 

 

شما عزیزان می توانید در هر ساعت از شبانه روز با بهترین و با تجربه ترین مشاورین روانشناس مرکز مشاوره فراز، ارتباط مستقیم تلفنی برقرار کنید. در صورت درخواست مشاوره تلفنی می توانید با شماره های 02122640332 ، 02122612304 ، 02188672553 تماس برقرار نمایید. 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *