مشاوره تلفنی

مشاوره تلفنی

مشاوره تلفنی

مشاوره تلفنی اولین روش مشاوره غیر حضوری است که به سرعت به عنوان یک روش جایگزین برای مشاوره حضوری از محبوبیت خوبی برخوردار است. مشاوره تلفنی به دلیل مزایای بی شمار باعث افزایش استفاده از خدمات مشاوره ای شده است.

از مزایای مشاوره تلفنی نسبت به مشاوره حضوری می توان به عدم نیاز به مراجعه و صرفه جویی در زمان و هزینه ی رفت آمد اشاره کرد. همچنین در این روش شما می توانید به صورت ناشناس خدمات مشاوره دریافت کنید که نقش شرم و خجالت را در مطرح کردن موضوعات شخصی کمرنگ تر می کند و کمک می کند که بی پرده تر به طرح دغدغه ها بپردازید.

یکی از مهم ترین مزایایی که روش های مشاوره تلفنی را برای برخی محبوب تر می کند این است که روند مشاوره افراد می تواند به راحتی از دید اطرافیان مخفی بماند و فرد از قضاوت های نابجا به دلیل استفاده از خدمات مشاوره مصون می ماند. همچنین این نوع از مشاوره معمولا هزینه ی بسیار کمتری نسبت به مشاوره حضوری دارد. از طرفی به واسطه ی دسترسی گسترده به تلفن ثابت و همراه، خدمات مشاوره غیر حضوری در منزل و محل کار و حتی در سفر امکان پذیر شده است. اما از دید بعضی از مراجعین و مشاوران، مشاوره تلفنی به دلیل قابل مشاهده نبودن چهره و حرکات بدن صمیمیت و کیفیت کمتری دارد. این موضوع باعث شده با وجود مزایای بی شمار مشاوره تلفنی هنوز هم عده ای مشاوره حضوری را به انوع دیگر آن ترجیح دهند.

مشاوره روانشناسی آنلاین

یکی دیگر از روش هایی که به لطف ظهور اینترنت و رواج گوشی های هوشمند ممکن شده مشاوره متنی از طریق سایت یا اپلیکیشن های موبایل است. این روش مستلزم دسترسی به اینترنت از طریق گوشی هوشمند یا رایانه است. در این روش شما و مشاور از طریق فضایی شبیه پیام رسان ها می توانید به گفتگو بپردازید. اما مشاوره روانشناسی متنی هم معایب خاص خود را دارد. ناتوانی متن در منتقل کردن لحن و احساسات فرد و مشاور و عدم دسترسی عموم افراد به اینترنت و گوشی هوشمند خصوصا مشاوران از مهم ترین دلایلی است که این روش چندان مورد استقبال مشاوران و افراد واقع نشده است.

محبوب ترین زمینه های مشاوره روانشناسی کدام اند؟

خدمات مشاوره روانشناسی برای طیف گسترده ای از مسائل و مشکلات قابل استفاده اند. این مسائل بر اساس ماهیت آن به زمینه های زیر تقسیم می شوند:

– مشاوره خانواده و روابط زناشویی این حوزه عموما به بررسی مسائل ارتباطی بین افراد خانواده خصوصا زوج ها می پردازد.

– مشاوره ازدواج و پیش از ازدواج این حوزه عموما به بررسی تطابق روحیات و خصوصیات افرادی که تصمیم به ازدواج دارند میپردازد و به زوج های جوان راهکارهایی جهت انتخابی موفق و ازدواجی پایدار ارائه می کند.

– مشاوره فردی در این حوزه عموما افرادی که مشکلاتی از جمله اضطراب و استرس، افسردگی، کمبود اعتماد به نفس، وسواس و سایر اختلالات فردی دارند به کمک مشاور به بررسی روش های کنترل احساسات و افکار خود می پردازند.

– مشاور مادر، کودک و فرزند پروری در این حوزه مشاوران از زمان بارداری تا پس از زایمان برای مشکلاتی چون افسردگی های دوران بارداری و پس از زایمان به یاری مراجعین می پردازند. این حوزه همچنین برای تربیت موفق تر کودکان از سنین شیرخوارگی تا نوجوانی راهکار های به روز ارائه می دهند تا ارتباط مطلوب تری بین کودک و والدین شکل بگیرد.

روند مشاوره روانشناسی چگونه است؟

زمانی که برای اولین بار به روان‌شناس مراجعه می‌کنید باید انتظار این را داشته باشید که او سوالاتی درباره مشکلتان و جزئیاتی از تاریخچه زندگی شخصی‌تان بپرسد. این سوالات معمولا شامل مواردی همچون زمان شروع مشکل، چه چیزهایی باعث بهتر و بدتر شدن آن می‌شود و اینکه این مشکل چه تأثیری در کار و زندگی اجتماعی شما می‌گذارد.

همچنین سوالاتی تجربیات شما در حین رشد، تحصیلات و شغل، وضعیت تأهل و روابط بین فردی و اینکه داروی خاصی مصرف می‌کنید این مرحله جمع‌آوری اطلاعات است و ممکن است چندین جلسه طول بکشد و سپس توسط آزمون‌های روان‌شناختی درمانی را در قالب مشاوره یا روان‌درمانی ارائه خواهد داد. به یاد داشته باشید که روان‌شناس در هیچ شرایطی اجازه ندارد دارو تجویز کند.

مشاوره تلفنی روانشناسی چه تفاوتی با مشاوره حضوری دارد؟

مشاوره تلفنی درمانی است که به کودکان، جوانان یا بزرگسالان کمک می‌کند تا از طریق تلفن سنتی یا ابزارهای آنلاین مثل اسکایپ و فیس‌تایم درمان شوند. اغلب مشاوره تلفنی با درمان‌های آنلاین دیگر مانند خدمات مبتنی بر متن یا ایمیل تکمیل می‌شود.

با گذشت زمان مردم بیشتر و بیشتر به سراغ درمان تلفنی می‌روند و تحقیات اخیر نشان می‌دهد که درمان تلفنی به ارزش درمانی برابر با درمان حضوری دارد و در برخی نمونه‌ها، حتی بیشتر است.

افراد بیشتر و بیشتری برای تأمین خدمات درمانی روانی و نیازهای آماده‌سازی به مشاوره‌ی تلفنی وابسته خواهند بود. درمان تلفنی یا آنلاین انتخاب خوبی برای افرادی است که:

-برنامه‌های شلوغی دارند.

-محیط راحت خانه را به دفتر درمانی ترجیح می‌دهند

-نمی‌توانند خانه را ترک کنند

-اغلب در سفر هستند

-می‌خواهند که با مشاور ملاقات کنند، اما راه آن‌ها خیلی دور است و نمی‌توانند صورت حضوری مراجعه کنند.

مزیت‌های مشاوره روانشناسی تلفنی

• با مشاوره تلفنی روانشناسی در زمان خود صرفه‌جویی می‌کنید

مشاوره تلفنی روانشناسی این امکان را می‌دهد تا در زمان مناسب تماس بگیرید. شما محدودیت ندارید می‌توانید از محلی که ترجیح می‌دهید با درمانگر تماس بگیرید که بسیار سریعتر از رفت و آمد به محل قرار است. این به این معنا است که شما می‌توانید جلسات درمانی تلفنی را متناسب با زمان استراحت نهار در محل کار یا وقتی که نوزاد شما خواب است، تنظیم کنید.

به عنوان یک راهکار دیگر، ممکن است ترجیح دهید به محض این که پس از کار به خانه رسیدید یا حتی آخر هفته‌ها جلسه مشاوره داشته باشید. زمان‌ بیشتری را در روز ذخیره می‌کنید و بنابراین زمان بیشتری دارید تا به بهبود زندگی خود بپردازید.

• درمان تلفنی از راه دور آسان است

سفرهای کاری، درس و تعطیلات دوره مشاوره‌ی روان‌درمانی شما را مختل خواهند کرد؛ اغلب در این زمان‌ها بیشتر به کمک نیاز دارید. اما با تلفن‌درمانی همچین مشکلاتی وجود ندارد. به راحتی می‌توانید زمان‌هایی که راه دور هستید را در نظر بگیرید.

همچنین برای افرادی که در محل دور یا خارج از کشور زندگی می‌کنند، هم مناسب است. درمان تلفنی به شما این امکان را می‌دهد تا در هر جای دنیا که باشید با درمانگر همکاری کنید و سلامت روانی خود را بهبود ببخشید. تبعیت از راهنماهای مراکز مشاوره تلفنی روانشناسی می‌تواند به درمان تلفنی افراد کمک کند که بسیاری از مردم می‌توانند به راحتی با فردی با فرهنگ و پیش‌زمینه مشابه ارتباط برقرار کنند و در مورد مسائل مختلف صحبت کنند.

• مشاوره تلفنی روانشناسی برای افرادی که مشکلات جا‌به‌جایی دارند، مؤثر است

اگر شما مشکلات جا‌به‌جایی دارید، مشاوره تلفنی زندگی را بسیار راحت کرده است. نیازی به حمل و نقل پرهزنیه نیست، شما به راحتی و در هر لحظه می‌توانید به درمانگرانی دسترسی داشته باشید که دسترسی به آن‌ها راحت نیست.

• درمان تلفنی برای درمان هراس از مکان‌های باز اهمیت دارد

اگر شما هراس از فضای باز یا اجتماع دارید یا از ترک خانه ایمن خود احساس ناراحتی می‌کنید، مشاوره تلفنی روانشناسی راه نجات شما است. با مشاوره تلفنی دسترسی مستقیم به مشاوران متخصص که شرایط شما را درک می‌کنند و آینده‌ی شادتری را برای شما رقم خواهند زد، فراهم شده است.

• مشاوره تلفنی روانشناسی باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود

هزینه‌ی رفت و آمد همیشه بیشتر از هزینه یک تماس تلفنی است. با وجود فناوری‌هایی مثل تلگرام، اینستاگرام، اسکایپ و بسته‌های انحصاری موبایل هزینه‌ی تماس تلفنی ارزان‌تر شده است. به علاوه، از آنجایی که مشاوران درمان را به صورت تلفنی انجام می‌دهند، نیازی نیست از تجهیزات داخلی مناسبی استفاده کنید و این نوع از درمان در اغلب موارد نسبت به درمان حضوری کم‌هزینه‌تر است.

• درمان تلفنی حریم‌خصوصی بیشتری دارد

مشاوره تلفنی حریم خصوصی بسیار بالایی دارد. گهگاهی به دلیل ننگی که به مسائل سلامت روانی چسبانده می‌شود، بسیاری از بیماران ترجیح می‌دهند درمان خود را به طور کاملاً خصوصی انجام دهند. مشاوره تلفنی حریم خصوصی فوق‌العاده‌ای به همراه دارد. تماس تلفنی و صحبت از طریق تلفن باعث می‌شود کاملاً گمنام بمانید. بنابراین هرگز نگران برخورد تصادفی با فردی که نمی‌خواهید در درمان حضوری با او برخورد کنید، نخواهید بود. این حریم خصوصی بسیار زیاد فرصتی را برای فرد ایجاد می‌کند تا با درمانگر راحت باشد و نگرانی‌های نهفته خود را با او درمیان بگذارد که به درمان سرعت می‌بخشد.

• مشاوره تلفنی روانشناسی حق انتخاب گسترده‌تری از میان درمانگرها خواهید داشت

در هر نوع درمانی، یافتن درمانگری که مهارت و تجریه‌ی درمان شرایط خاص شما را داشته باشد، مهم است. با مشاوره تلفنی روانشناسی، حق انتخاب متخصصان بسیار بیشتر از ناحیه شما خواهد بود، زیرا هیچ محدودیتی برای انتخاب متخصصان وجود ندارد. البته بهتر است برای انتخاب متخصص مناسب خود، از مشاوران مرکز درمانی روانشناسی کمک بگیرید. همچنین شما می توانید بصورت تلفنی در زمینه های دیگر مانند مشاوره شغلی، مشاوره تحصیلی با همکاران ما بهره ببرید. یا اگر صاحب کسب و کار و شرکت هستید از مشاوره های تلفنی در زمینه های دیگر مانند مشاوره برندسازی، مشاوره تبلیغات و … نیز  استفاده کنید.

روند مشاوره تلفنی روانشناسی

شما عزیزان میتوانید در هر ساعت از شبانه روز با بهترین و با تجربه ترین مشاورین روانشناس مرکز مشاوره فراز، ارتباط مستقیم تلفنی برقرار کنید. در صورت درخواست مشاوره تلفنی می توانید با شماره های ۰۲۱۲۲۶۴۰۳۳۲ ، ۰۲۱۲۲۶۱۲۳۰۴، ۰۲۱۸۸۶۷۲۵۵۳ ، ۰۹۳۷۱۱۷۸۷۱۸تماس برقرار نمایید.

 

 

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *