مشاوره نوجوان

از چه راه هایی می توان بهترین روانشناس نوجوان در ظفر(دستگردی) را پیدا کرد؟

این موضوع خیلی غم انگیز است که بسیاری از نوجوانان نیاز به درمان دارند. دلایل مشکلات آن ها می تواند زیاد باشد، اما همه آن ها در گرفتن کمک مشترک هستند. به عنوان والدین شما بهترین را برای فرزند خود می خواهید. والدین باید به اهمیت درمان در دوران نوجوانی پی ببرند. بهترین زمان برای بردن کودک نزد بهترین روانشناس نوجوان در ظفر(دستگردی)، دوران نوجوانی است. گذار از دوران کودکی به نوجوانی برای هر فرد بهترین دوران زندگی اوست، هر چند برای برخی به راحتی پیش نمی رود.

چندین مرحله وجود دارد که می توانید بهترین روانشناس را برای فرزند خود پیدا کنید.  به یاد داشته باشید که در محل زندگی خود باید به دقت جستجو کنید. آینده فرزند شما خیلی مهم است و باید دقت کافی و صبر و حوصله برای پیدا کردن روانشناس را داشته باشید.

اهمیت روابط خوب روانشناس با نوجوان

نقش یک روانشناس گوش دادن و رسیدگی به نگرانی های متفاوتی است که یک نوجوان تجربه می کند. علاوه بر این، آن ها به نوجوان بازخوردی در مورد نحوه مدیریت تغییراتی که در خود مشاهده می کنند ارائه می دهند. مشاوره برای نوجوانان تا زمانی که برای دستیابی به اهداف درمانی یا تا زمان بهبودی بیانجامد، طول می کشد. نکاتی که روانشناس با والدین در میان می گذارد به شما کمک می کند تا این روند را بهتر درک کنید و حفظ یک رابطه خوب با روانشناس برای رشد نوجوان بسیار مهم است.

برخی از نوجوانان به علت دوران بلوغ، از خود پرخاشگری نشان می دهند. اگر روانشناس نتواند با او ارتباط برقرار کند، نوجوان خشم خود را نشان می دهد و در فرآِند مشاوره لج بازی می کند. در این صورت روانشناس هیچ کاری را نمی تواند پیش ببرد. همکاری نوجوان با روانشناس نکته بسیار مهمی در روند درمان است. قبل از مراجعه به مطب، با فرزند خود صحبت کنید و او را آمادهدکنید. به او بگویید که روانشناس مانند یک دوست است. مراجعه به او اعث می شود که مشکلاتت حل بشود و بتوانی همه حرف هایت را به او بگویی. مطمئن باش که همه حرف های تو محرمانه باقی می ماند. بدین ترتیب می توانید از بروز اتفاق ناخوایند جلوگیری کنید.

چرا نوجوانان به مشکلات سلامت روان دچار می شوند؟

مشکلات سلامت روان می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. هر فرد در زندگی خود با مانع ها و مشکلات مختلفی روبرو می شود. همچنین واکنش ها به این شلت نیز در هر فرد متفاوت است. برخی آن ها را جدی می گیرند و به زندگی و سلامت روان خود لطمه وارد می کنند. برخی دیگر نیز به راحتی آن ها را نادیده می گیرند. تعدادی از علل رایج از دست دادن سلامت روان عبارتند از:

برخی از شرایط پزشکی می تواند شما را به فکر، احساس یا رفتار عجیب وادار کند. اگر برای مشکل سلامت روان خود به پزشک یا زوانشناس مراجعه کنید، آن ها ابتدا بررسی خواهند کرد که آیا این وضعیت می تواند باعث ایجاد مشکل شود یا خیر. وقتی اتفاق بدی برای شخصی رخ می دهد یا می بیند که اتفاق بدی در حال رخ دادن است، ممکن است دچار خشونت شود و سلامت روان او به خطر بیوفتد.

همه افراد دچار استرس می شوند. مقدار کمی از استرس می تواند مفید باشد. اما استرس بیش از حد می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. اگر یکی از نزدیکان شما فوت کند طبیعی است که احساس تنهایی کنید. معمولا این احساسات با گذشت زمان بهتر می شوند. اما گاهی اوقات ممکن است بدتر شوند یا بر سایر بخش های زندگی شما تاثیر بگذارند. در این زمان باید به دنبال بهترین روانشناس نوجوان در ظفر(دستگردی) باشید.

بهترین روانشناس نوجوان در ظفر(دستگردی) چه کسی است؟

اعضای خانواده و دوستان می توانند والدین را به یک متخصص معرفی کنند. یافتن یک گروه از همسن و سالان مرتبط می تواند ارزشمند باشد و به فرزند شما کمک کند تا متخصصان و کسانی که علائم مشابه او را دارند بیابد. انتخای کشماور یا روانشناس با تجربه در برخورد با نوجوانان ضروری است. برخلاف بزرگسالان، نوجوانان همان مشکلاتی که آن ها دارند را ندارند و همینطور با مشکلات متفاوت برخورد می کنند. ارجاع به یک متخصص و روانشناس در صورت امکان باید از طریق یک فرد آشنا به موضوعات انجام شود. در نظر بگیرید که یک مشاور چه ویژگی هایی باید داشته باشد تا به فرزند شما کمک کند. سن روانشناس یک عامل مهم است. آیا آن ها با روانشناس جوان و با نشاط بهتر کار می کنند یا با فردی که تجربه بیشتری دارد؟ هنگام انتخاب بهترین روانشناس نوجوان در ظفر(دستگردی)، تمام عوامل را در نظر بگیرید.

درمان نوجوانان چه تفاوتی با بزرگسالان دارد؟

تفاوت این دو در این است که مشاوره نوجوان می تواند با استراتژی هایی متفاوت از بزرگسالان پیش برود. یک نوجوان در مرحله ای از زندگی است که هنوز در حال تعیین هویت خود جدا از خانواده و دوستان است و به توجه بیشتر نیاز دارد. درمان بزرگسالان بیشتر مبتنی بر گفتار است. علاوه بر این، وقتی یک بزرگسال به مشاوره مراجعه می کند، صحبت کردن آسان تر می شود، زیرا مغز آن ها رشد کامل تری داشته است. کودکان یا نوجوانان برای احساس امنیت و یادگیری مهارت های مقابله ای به چیزی بیش از مشاوره نیاز دارند.

از چه راهی می توان بهترین روانشناس نوجوان در ظفر(دستگردی) را پیدا کرد؟

راه های مختلفی برای یافتن روانشناس خوب برای فرزندتان وجود دارد. والدین می توانند از دوستان، اعضای خانواده و پزشک خانواده در خواست معرفی یک روانشناس حرفه ای را داشته باشند. جستجوی اینترنت و کمک گرفتن از مدرسه فرزندتان نیز می تواند کمک کند. اگر چه برخی از نوجوانان از رفتن به مشاور مدرسه امتناع می کنند. به دلیل این که می خواهند تصمیم آن ها برای رفتن به پیش روانشناس خصوصی بماند. شرکت های بیمه نیز ممکن است لیستی از روانشاسان داشته باشند. ایده دیگر برای یافتن مشاور، بررسی سازمان ها برای شرایط خاص است. اگر فرزند شما تمام علائم مشخص یک اختلال خاص را دارد، می توانید یک گروه حمایتی مرتبط پیدا کنید و در نهایت بهترین روانشناس نوجوان در ظفر(دستگردی) را پیدا کنید.

رویکردی که برای نوجوانان به کار می رود، ایجاد یک مشارکت مثبت و قابل اعتماد است. به عنوان یک روانشناس، نقش خود را کمک به آن ها برای درک خودشان ایفا کنید تا بهترین مسیر را انتخاب کنند. توصیه می شود که والدین به جای اصرار بر رویکرد درمانی خاص، به دنبال روانشناسی پذیرنده  مثبت باشند تا با فرزندشان همکاری کند.  این روند یک مشارکت متقابل محترمانه را  برای ایجاد اعتماد با جوانان دارد.

درباره مراجعه به روانشناس با فرزند خود گفتگو کنید

برخی از نوجوانان ممکن است مشتاق درمان باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است مردد باشد یا حتی مقاومت کنند. هنگام طرح موضوع از سرزنش نوجوان خودداری کنید. همچنین داشتن کنترل بر آن ها این حس را القا می کند که قادر به تصمیم گیری نیستند و فقط شما می توانید برای آن ها تصمیم بگیرید. می توانید از از او بخواهید که از بین چند روانشناس کسی که دوست دارد را انتخاب کند. به آن ها درباره حریم خصوصی و هر چیزی که می خواهند با روانشناس در میان بگذارند، توضیح دهید. حتما این نکته را تذکر بدهید که درمان برای همیشه نیست و فقط مدت کوتاهی دارد.

ویژگی هایی که برای مراجعه به بهترین روانشناس  نوجوان در ظفر(دستگردی)باید در نظر گرفت

ویژگی هایی که هنگام انتخاب یک متخصص روان درمانی باید به آن ها توجه کرد را در نظر بگیرید. این مشخصات باید به شما کمک کنند تا بهترین روانشناس نوجوان در ظفر(دستگردی)  و همچنین یک مرکز مشاوره خوب را پیدا کنید.

روانشناسی را پیدا کنید که به شناخت فرزند شما متعهد و دارای استمرار باشد. یک روانشناس خوب مشکل را از کودک جدا می کند و می داند که فراتر از چالش های سلامت روانی این نوجوان فردی فوق العاده با پتانسیل های نامحدود است.

رابطه خود را با روانشناس در نظر بگیرید. روانشناس باید درک کند که نقش او موقتی است و از والدین بخواهند به گونه ای در روند بهبودی مشارکت داشته باشند که فراتر از جلسات درمانی هم بتوانند فرزند خود را درمان کنند.

از خود بپرسید که فرزند شما چه ویژگی های خاصی در روانشناس را نیاز دارد. آیا آن ها به کسی که دقیق و رک است بهترین ارتباط را دارند یا به کسی که صمیمی و حمایت کننده است؟ زن بودن یا مرد بودن برای او چه اهمیتی دارد؟ دانستن پاسخ این سوال ها به او کمک خواهد کرد تا روند درمان را بهتر دنبال کند.

آمادگی برای اولین جلسه مشاوره

قبل از اولین جلسه، زمانی را برای توضیح اتفاقاتی که در اولین جلسه می افتد را به قرزندتان اختصاص دهید. این مرحله معمولا با یک ارزیابی مانند پرسشنامه شروع خواهد شد. در جلسه، مواقعی وجود دارد که آن ها تجربیات خود را به اشتراک می گذارند، بنابراین باید به او بگویید که صحبت کردن از مسائل شخصی برای  بهترین روانشناس نوجوان در ظفر(دستگردی) هیچ مشکلی ندارد. ممکن است مواقعی پیش بیاید که درمانگر و والدین با حضور یا بدون حضور نوجوان ملاقات کنند تا در مورد محیط خانواده و روابط بین اعضای آن بدانند.

والدین احتمال دارد که حس خوبی به اولین جلسه نداشته باشند و عادت کردن به آن معمولا زمان می برد. جلسه اول می تواند ناخوشایند باشد. اما با گذشت زمان نوجوانان اغلب احساس راحتی می کنند و احساسات واقعی خود را در میان می گذارند.همان طور که درمان رو به جلو می رود، نوجوانان باید بدانند که می توانند به شکل دادن به این روند کمک کنند.

جمع بندی و استفاده از خدمات مرکز مشاوره فراز برای روانشناسی نوجوانان

فرزند شما باید بخش مهمی از روند درمان باشد، حتی اکر شما کسی بودید که او را به درمان تشویق کردید. در بیشتر موارد، انجام کار مراجعه و غربالگری اولیه برای والدین به خوبی پیش می رود. سپس این اطلاعات را در اختیار فرزند خود قرار دهید و ببینید که تصمیم نهایی را چگونه می گیرد. اگر بعد از چند جلسه به نظر می رسد که رابطه درمانی نتیجه نمی دهد، ممکن است لازم باشد روانشناس جدیدی را انتخاب کنید. بسیاری از مشاوران خوشحال می شوند تا فرزند شما را به روانشناسی معرفی کنند که برای او مناسب تر است.

شما در صورت نیاز به خدمات بهترین روانشناس نوجوان در ظفر(دستگردی)، می توانید از مشاوران متخصص و مجرب مرکز مشاوره فراز به صورت حضوری، تلفنی و یا تماس تصویری مشاوره دریافت کنید.

برای گرفتن وقت و هماهنگی با شماره تلفن همراه 09371178718 و یا شماره تلفن های 02122640332 و 02188672553 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

بهترین روانشاس نوجوان در ظفر(دستگردی) را چگونه پیدا کنم؟

برای پیدا کردن بهترین روانشناس می توانید از آشنایان بپرسید یا در اینترنت جستجو کرده و فردی که به نظرتان برای شما مناسب است را انتخاب کنید.

آیا والدین هم در جلسات حضور دارند؟

این نکته بسته به درخواست خود نوجوان دارد. اگر او تمایل داشته باشد والدین نیز می توانند شرکت کنند اما به طور معمول جلسات جداگانه ای با والدین ترتیب داده می شود.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *