مشاوره فردی و روان درمانی

بهترین مرکز مشاوره اعتیاد در کرج

بهترین مرکز مشاوره اعتیاد در کرج

هر رفتار و عمل نابهنجاری در زندگی قابلیت تبدیل شدن به مقوله اعتیاد را دارد. در واقع این معضل در شکل‌های متفاوتی ظاهر شده و سلامتی جسم. زندگی شخصی و اجتماعی فرد را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. اگر به این موضوع به شکل یک مبحث روانشناسی نگاه کنیم. می‌توانیم این‌گونه بیان کنیم که افراد از رفتارهای مخرب برای رسیدن به آرامش و دریافت حسی متفاوت. استفاده می‌کنند. اعتیاد نوعی بیماری ریشه‌دار بوده که معمولا از حادثه یا مشکلی در گذشته یا یک اختلال روحی و روانی ناشی می‌شود. به همین جهت افراد در طول دوره درمان و بهبودی به بهترین مرکز مشاوره اعتیاد در کرج نیز نیاز پیدا می‌کنند.

مشاوره اعتیاد چیست؟

اعتیاد یکی از شایع ترین بیماری های رفتاری است. که روزانه میلیون ها آمریکایی را تحت تاثیر قرار می دهد. یکی از تاثیرگذارترین راهکارها برای درمان اعتیاد. مشاوره مصرف مواد است. که به آن مشاوره اعتیاد نیز می گویند.

مشاوره اعتیاد یک درمان تحقیقاتی علمی و توسعه یافته برای افرادی است. که دارای اختلالات مصرف مواد هستند. معمولاً با یک مشاور تحصیل کرده و با تجربه انجام می شود که بازخورد و آموزش مستقیم در مورد بیماری اعتیاد و روند بهبودی ارائه می دهد.

مشاوران بخش مهمی از درمان اعتیاد هستند و نقش و مشارکت آنها در روند درمان برای بهبودی مؤثر است.

تحصیلات لازم برای مشاوره اعتیاد

تقریباً در تمام برنامه های درمانی بستری و سرپایی می توان مشاوره اعتیاد را یافت. بسیاری از افراد اولین تجربه کار با یک مشاور مصرف مواد را در یک مرکز سم زدایی یا برنامه درمانی محلی پس از کنار آمدن با مشکل مصرف مواد خود خواهند داشت. اکثر مشاوران اعتیاد دارای مدرک لیسانس یا فوق لیسانس هستند. و دارای مدارک معتبر به عنوان مشاوران تایید شده یا دارای مجوز اعتیاد. مشاوران حرفه ای دارای مجوز. مددکاران اجتماعی بالینی دارای مجوز. روانشناسان دارای مجوز یا مدارک مشابه هستند.

برخی از مشاوران در درجه اول بر مصرف مواد متمرکز هستند. اعتبار آنها در درجه اول معطوف به درمان اختلالات مصرف مواد خواهد بود. دیگران نیز ممکن است تخصص لازم را برای درمان همزمان شرایطی مانند افسردگی یا اختلالات اضطرابی (تشخیص دوگانه) داشته باشند. بسیاری از برنامه‌ها در تیم‌هایی متشکل از مشاوران. درمانگران. ارائه‌دهندگان پزشکی و دیگران کار می‌کنند. بنابراین مهم است که بدانید چه کسی می‌تواند در مشاوره مصرف مواد در چه مواردی کمک کند. پس از شروع رابطه. روند بهبودی و یافتن بهبودی می تواند آغاز شود. بهترین مرکز مشاوره اعتیاد در کرج می تواند به شما کمک کند.

بهترین مرکز مشاوره اعتیاد در کرج چگونه کار می کند؟

روند مشاوره مصرف مواد مشابه سایر انواع درمان است. اول. آنها هر دو شامل یک مشاور و یک فرد می‌شوند. که از طریق گفتگو. ایجاد یک رابطه ایمن. یادگیری در مورد تجربیات افراد در مورد مواد. درک اهداف آنها. و ایجاد یک برنامه عمل برای کمک به رسیدن به آن اهداف. هم مشاوره اعتیاد و هم درمان به یادگیری چگونگی ایجاد روابط سالم در بهبودی از طریق برقراری ارتباط مجدد با خانواده. دوستان مهم یا از طریق ایجاد شبکه پشتیبانی همتایان کمک می کند.

هر فردی نیازهای متفاوتی دارد. به این معنی که فرآیند مشاوره از فردی به فرد دیگر متفاوت به نظر می رسد. با این حال. از همان چارچوب برای توسعه روشی امن برای پیشرفت در زندگی بهبود محور استفاده می کند. توجه به این نکته حائز اهمیت است که در حالی که مشاوره می تواند آموزش و استراتژی های مختلفی را برای بهبود سلامت کلی ارائه دهد. توصیه یا دستورالعملی در مورد چگونگی زندگی ارائه نمی دهد. بنابراین تصمیم گیری در مورد آنچه در یک جلسه اتفاق می افتد همیشه با خود فرد است.

مراحل انجام کار مشاوره اعتیاد در کرج

هنگام شروع مشاوره اعتیاد، مشاور سوالات مختلفی را می پرسد. که بر مواردی مانند سابقه خانوادگی. تجربیات دوران کودکی. رشد مهارت های زندگی و سایر تجربیات زندگی مرتبط با مصرف مواد متمرکز است. آنها همچنین تاریخچه پزشکی. شرایط سلامت روان. حمایت خانواده. پویایی روابط. پتانسیل عود. عوامل استرس زای خارجی مانند نگرانی های مالی یا سیستم قانونی را بررسی خواهند کرد.

پس از این ارزیابی اولیه. مشاور اعتیاد شروع به بحث در مورد اهدافی می کند. که فرد می خواهد به آن دست یابد و نیازهای بالقوه ای که مشاور مشاهده کرده است. وقتی همه این مفاهیم با هم ترکیب شوند. یک برنامه درمانی ایجاد می شود. برنامه درمانی فهرستی از اهدافی است که در طول دوره درمان به آنها پرداخته می شود.

طرح های درمانی برای اختلالات مصرف مواد اغلب با استفاده از چارچوب انجمن پزشکی اعتیاد آمریکا (ASAM) تهیه می شود. این چارچوب از شش بعد استفاده می‌کند که کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که هر بخش مهمی از زندگی فرد ارزیابی می‌شود. و در صورت نیاز. اهداف مناسبی تعیین می‌شود. هنگامی که طرح درمانی انجام شد. مشاور و فرد می توانند روی اهداف شناسایی شده شروع به کار کنند.

بعد های درمان اختلالات مصرف مواد

بعد اول: مسمومیت حاد _ پتانسیل خروج بررسی نگرانی های فعلی یا گذشته مصرف مواد و نیاز به درمان بالقوه پزشکی. مشاور ممکن است این کار را انجام دهد، اما اغلب یک عنصر مهم در ارزیابی پزشکی با ارائه دهنده پزشکی است.

بعد دوم: شرایط و عوارض زیست پزشکی. بررسی تاریخچه سلامت و عوارض احتمالی درمان که نیاز به رسیدگی دارند.

بعد سوم: شرایط عاطفی، رفتاری و شناختی. بررسی نیازهای تاریخچه سلامت روان و تعیین یک تیم درمانی برای کمک.

بعد چهارم: آمادگی برای تغییر. بررسی انگیزه‌های تغییر و آمادگی فعلی برای اقدام شامل درک آنچه که انگیزه را کاهش می‌دهد نیز می‌شود.

بعد پنجم: عود، استفاده مداوم. یا ادامه مشکل بالقوه. بررسی محرک های احتمالی عود. مصرف فعلی مواد یا سایر نگرانی هایی که ممکن است به توجه بیشتری نیاز داشته باشد.

بعد ششم: بازیابی _ محیط زندگ. بررسی وضعیت فعلی زندگی. ایمنی محیط زندگی برای بهبودی. و سایر نگرانی های بالقوه ای که ممکن است بر درمان فرد تأثیر بگذارد.

کار بر روی این اهداف معمولاً از طریق تنظیمات درمانی فردی و گروهی انجام می شود. گروه درمانی برای مصرف مواد یکی از مفیدترین انواع درمان است. زیرا بیشترین توانایی را برای ایجاد روابط هوشیارانه مثبت در حالی که احساس تنهایی نمی کند را فراهم می کند. اکثر مشاوران برای کمک به یافتن بهترین ترکیب از موضوعات و مسائلی که باید به آنها پرداخته شود. درمان فردی و گروهی را با مشتریان خود انجام می دهند.

انواع مشاوره

فراتر از گروه درمانی، درمان فردی می‌تواند مدل‌های درمانی مختلفی را بر اساس آموزش و اعتبار مشاور در بر بگیرد. برخی از درمان های رایج تر مورد استفاده شامل برخی از موارد زیر است.

بیوفیدبک و نوروفیدبک:

درمان‌های بیوفیدبک و نوروفیدبک از نمایش‌های فعال علائم حیاتی فیزیکی فرد. از جمله فشار خون. تعداد تنفس و نبض استفاده می‌کنند. این موارد حیاتی مستقیماً با مدیریت ناراحتی از جمله اضطراب و موقعیت های استرس زا مرتبط هستند. یک مشاور اعتیاد می‌تواند از این درمان‌ها برای کمک به آموزش افراد کمک کند. که احساس فیزیکی آنها می‌تواند بر احساس عاطفی آنها تأثیر بگذارد. از طریق شرطی سازی. مشاور می تواند به بهبود کنترل بیمار بر علائم فیزیکی و حیاتی کمک کند. تا تنظیم عاطفی آنها را بهبود بخشد.

درمان شناختی رفتاری (CBT):

CBT یک درمان طولانی مدت و مبتنی بر شواهد است. که در کمک به اعتیاد و شرایط سلامت روان موثر است. CBT اشکال مختلفی دارد. با این حال. آنها در درجه اول بر روابط بین افکار، احساسات و رفتار تمرکز می کنند. با یادگیری نحوه تعامل هر یک با دیگری. فرد می تواند تجربه خود را با مدیریت موثرتر هر فکر. احساس و رفتار بهبود بخشد. این معمولاً هنگام کار بر روی محرک های مصرف مواد و افکار منفی استفاده می شود.

رفتار درمانی دیالکتیکی (DBT):

DBTیکی دیگر از مدل های قدیمی و مبتنی بر شواهد مشابه CBT است. این برای مصرف مواد مختلف و شرایط سلامت روان با آموزش افراد به نحوه مدیریت ناراحتی و ناراحتی در زمان بروز آن کار می کند. علاوه بر این. DBT به آموزش راهبردهای مقابله ای برای مدیریت سالم استرس و احساسات منظم کمک می کند. باز هم، این می تواند بر مصرف مواد تأثیر بگذارد. جایی که تحمل استرس اغلب در بهبودی اولیه بسیار کم است.

چند نمونه دیگر از مشاوره

مصاحبه انگیزشی (MI):

درمانی است که بر یافتن انگیزه برای تکمیل اهدافی که شخص شناسایی کرده است تمرکز دارد. علاوه بر این، در تشخیص اینکه یک فرد در حال حاضر در چه مرحله ای از تغییر است. برای یافتن هدف خود به چه مرحله ای نیاز دارد. کار می کند. MI اغلب در درمان مصرف مواد یافت می شود. زیرا انگیزه برای بسیاری موضوع پیچیده ای است. و عوامل خارجی اغلب افراد را در وهله اول تحت درمان قرار می دهند. یافتن یک عامل داخلی در بهبودی بسیار مهم است. که مشاورانی که از MI استفاده می کنند برای ایجاد آن تلاش می کنند.

حساسیت زدایی و پردازش مجدد حرکات چشم (EMDR)

EMDR این درمان برای درمان و رسیدگی به شرایط مبتنی بر تروما طراحی شده است. با استفاده از تحریک دو طرفه (حرکات چشم) و کار از طریق سیستم خاطرات مرتبط با آن ضربه کار می کند. EMDR ساختار یافته و استاندارد شده است که مستلزم آموزش اضافی از جانب مشاور است. این برای کسانی که در هر سنی تروما را تجربه کرده‌اند مفید است. و دارای «پروتکل‌های» دیگری است که به آن اجازه می‌دهد. در درمان اختلالات مصرف مواد. اغلب از طریق کاهش محرک‌های مصرف مواد. استفاده شود. بسیاری از افرادی که با اختلال مصرف مواد دست و پنجه نرم می کنند. نگرانی های زمینه ای تروما نیز دارند.

مدیتیشن. تصویرسازی هدایت شده. و ذهن آگاهی

ذهن آگاهی یک اصطلاح چتر برای بسیاری از این تمرینات، از جمله مراقبه و تصویرسازی هدایت شده است. اینها درمان های کمتر و تکنیک های بیشتری در شیوه های درمانی چندگانه. به ویژه DBT هستند. آنها عمدتاً برای کاهش فعالانه علائم اضطراب و بهبود توانایی فرد برای حضور استفاده می شوند. استفاده از ذهن آگاهی در بهبودی سال ها مورد تحقیق قرار گرفته است و بسیاری آن را در دوران بهبودی مفید می دانند.

درمان های جامع نگر

علاوه بر روش های درمانی سنتی. درمان جامع به بیماران کمک می کند. تا درون نگری را تمرین کنند و مهارت های مقابله ای سالم را بیاموزند. همچنین به بیمارانی که در جلسات درمانی سنتی راحت نیستند. راهی می‌دهد تا عمیق‌ترین ترس‌ها و مسائل خود را به شیوه‌ای غیر تهدیدآمیز بیان کنند. چند نوع درمان جامع که می تواند در درمان اعتیاد مفید باشد. یوگا. هنر درمانی. موسیقی درمانی و اسب درمانی است.

اهمیت بهترین مرکز مشاوره اعتیاد در کرج

یافتن پشتیبانی می تواند دشوار باشد. به خصوص زمانی که ممکن است اطرافیان دیگری نباشند. که موقعیت ها و تجربیات شما را درک کنند. مشاوره اعتیاد برای هر کسی که با اختلال مصرف مواد دست و پنجه نرم می کند و ممکن است. در مبارزه خود احساس تنهایی کند یا از دست رفته باشد سودمند است. داشتن یک خط حمایت مستقیم که می تواند به ارائه مراقبت کمک کند. گزینه های بالقوه ای برای کمک به کاهش استرس بهبودی زودهنگام ارائه دهد. می تواند در حفظ طولانی مدت ضروری باشد. بهترین مرکز مشاوره اعتیاد در کرج گزینه مناسبی است.

اغلب اوقات، سخت ترین بخش کمک گرفتن. درخواست کمک است. برای بسیاری. این مانع می تواند تنها چیزی باشد. که بین آنها و متانت است. خوشبختانه. محبوبیت درمان آنلاین در سال‌های اخیر، دسترسی میلیون‌ها نفر به مشاوره اعتیاد را تا حد زیادی بهبود بخشیده است. درمان آنلاین نه تنها می‌تواند ابزاری مفید برای مقابله با نگرانی‌های مربوط به سلامت روان اعتیاد باشد. بلکه می‌تواند پله‌ای برای کسانی باشد که ممکن است. از برداشتن اولین گام‌ها به سمت درمان محتاط باشند. اگر شما یا شخصی که می شناسید. در حال حاضر با اختلال مصرف مواد دست و پنجه نرم می کنید و معتقدید که مشاوره اعتیاد می تواند قدم بعدی باشد. لطفا سفر را برای فردایی بهتر با تماس با یک درمانگر آغاز کنید.

روند مشاوره

شما عزیزان می توانید در هر ساعت از شبانه روز با بهترین و با تجربه ترین مشاورین روانشناس مرکز مشاوره فراز، ارتباط مستقیم تلفنی برقرار کنید. در صورت درخواست مشاوره تلفنی می توانید با شماره های 02122640332. 02122612304. 02188672553. 09371178718 تماس برقرار نمایید.

 

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “بهترین مرکز مشاوره اعتیاد در کرج

  1. دریا گفت:

    اعتیاد حالتی است که در آن شخص به دلایلی روانی یا بر اثر مصرف مواد شیمیایی و یا مواد طبیعی دچار ضعف اراده در کنترل تکرار کار خود می شود.

    1. رستمی گفت:

      توضیحاتتون کاملا درسته.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *