مشاوره ازدواج

مشاوره ازدواج در جنوب تهران

مشاوره ازدواج در جنوب تهران

همه ی زوج ها در طول زندگی دچار اختلافات و تعارضات می شوند. مشاوره ازدواج در جنوب تهران بهترین روش برای حل اختلافات است. این اختلافات شامل دعوا بر سر مشکلات مالی، برای برخی دیگر مشکلات جنسی یا مشکلات خانوادگی است.

مشاوره ازدواج می تواند کمک بزرگی برای شما باشد و ابزاری برای برقراری ارتباط و درخواست آن چه که نیاز دارید را فراهم می کند. به گفته برخی از روانشناسان حدود 80 درصد از زوج هایی که به مشاوره ازدواج روی می آورند، می گویند که این درمان باعث بهبودی روابط آنان می شود.

بسیاری از زوج ها قبل از امتحان کردن زوج درمانی، سال ها با هم مبارزه می کنند اما همیشه بهتر است که برای درمان و مشاوره زودتر اقدام کرد. تغییر رفتار ناسالم و آزار دهنده هر چه بیشتر ادامه پیدا کند دشوار تر می شود.

در مشاوره ازدواج در جنوب تهران چه اتفاقاتی می افتد؟

اگر چه روش هر مشاوری متفاوت است، اما برخی از اشتراکات وجود دارد. اولین جلسه معمولا شامل شناخت مشاور و بحث در مورد زمینه های رابطه است که در صدد بهبود آن ها هستید.

سپس اهداف خود را برای جلسات بعد تعیین می کنید. برخی از مشاوران تمریناتی را برای زوج ها تعیین می کنند تا برای جلسات بعدی روی آن ها کار کنند.

انتظاراتی که باید از زوج درمانی داشت

در مشاوره ازدواج در جنوب تهران زوج ها می توانند برای بدست آوردن دیدگاه و یادگیری چگونگی بهبود روابط به جلسات بروند. هنگامی که هر دو نفر با ذهنی باز به درمان اقدام می کنند، مشاوره ازدواج می تواند به زوج های در حال درمان بیاموزد که چگونه دوباره به هم عشق بورزند و رابطه ی خود را بهبود ببخشند.

رویکردی که استفاده می شود بر گوش دادن به نیاز های زوج و پرسیدن در مورد رابطه متمرکز است. هر دو عنصر اولیه برای شناخت زوجین و یافتن مشکلات ریشه ای ضروری هستند.

زوج درمانی موثر نگاهی عینی به رابطه دارد و به زوج ها کمک می کند تا مسائل واقعی نهفته در ناامیدی های به وجود آمده  در رابطه را پیدا کنند. ارتباط نادرست ریشه بسیاری از مشکلات رابطه است.

مشاوران متخصص همیشه در دسترس هستند تا به زوج ها کمک کنند تا عشق و محبت را در رابطه ی خود زنده کنند و راهبرد های ارتباطی موثری را ارائه دهند.

نه تنها می آموزید که چگونه در شرایط مختلف احساسات خود را به همسرتان ابراز کنید بلکه مهارت های گوش دادن به مشکلات و درددل ها را نیز خواهید آموخت.

ما در مرکز مشاوره فراز اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم رابطه خود را اصلاح کنید. چه رابطه شما با خانواده، دوستان یا همکارانتان باشد، در جلسات ما اطلاعات زیادی خواهید آموخت که به رفاه عاطفی شما کمک می کند.

مشاوره ازدواج در جنوب تهران اختلافات شما را بهبود می بخشد

احتمالا چیزهایی در مورد شریک زندگی شما وجود دارد که آرزو دارید آن ها را تغییر بدهید. در حین درمان ممکن است خودتان را در آرزوی تغییر آن ها پیدا کنید.

با وجود اینکه یک مشاور برای کمک به شما وجود دارد و در کنار شما است تا به رشد رابطه  شما کمک کند، اما نمی تواند تغییری که شما دوست دارید و آرزوی آن را دارید در همسرتان مشاهده کنید را ایجاد کند.

در عوض، با استفاده از مشاوره می توانید شما و شریک زندگیتان فرصتی داشته باشید تا در یک محیط آرامش بخش و کنترل شده در مورد مسائل حساس برخورد کنید. شما یاد خواهید گرفت که اختلافات را حل کنید، ارتباط موثری برقرار کنید و برای یکدیگر ایجاد همدلی کنید.

در ابتدا، یک جلسه ی انفرادی با هر یک از شما به صورت جداگانه برگزار می شود. به این ترتیب، مشاور می تواند درک بهتری از تاریخچه و پیشینه ای که شما برای رابطه به ارمغان می آورید پیدا کند.

سپس از جلسات بعدی با هر دوی شما با هم ملاقات می کند. دراین جلسات به شما و همسرتان کمک می شود که قبل از اینکه یکدیگر را ملاقات کنید چه کسی بودید و چگونه گذشته شما بر شخصیت امروزی شما تاثیر می گذارد.

به روابط گذشته با والدین و شریک های قبلی نگاه خواهید کرد تا ببینید آیا الگو هایی وجود دارد که به طور ناخودآگاه بر افکار، احساسات و رفتار های امروز شما تاثیر می گذارد. با این اوصاف هدف نهایی این نیست که در گذشته سیر کنید، بلکه مشاور می خواهد به شما و همسرتان کمک کند تا راه های عملی برای کاهش تنش و آرامش را در زمان حال پیدا کنید.

یک رابطه هنگام فروپاشی چه نشانه هایی دارد؟

این یک راه معمول است که زوج ها بدون مراجعه به مشاور حرفه ای در صدد حل اختلافات خود بربیایند. در حالی که تلاش برای حل تعارض اولین گام پیشرفت است، اما اگر متوجه شدید که هیچ نشانه ای از بهبودی وجود ندارد آن گاه می توانید از بیرون کمک بگیرید.

غفلت از حل مسائل یا پشت سر گذاشتن آن ها اغلب منجر به افزایش منفی نگری در بین شما یا هر دو طرف می شود، به خصوص اگر شما یا همسرتان نیاز های شخصی هر کدامتان را نادیده می گیرید.

حقیقت تاسف بار این است که اغلب منجر به از هم گسیختگی رابطه می شود و باعث قطع ارتباط بیشتر بین زوجین می شود. اگر این سوال پیش می آید که آیا رابطه شما در حال فروپاشی است یا خیر موارد زیر را بررسی کنید:

  • یکی از شما دائما احساس نارضایتی می کند
  • یکی از زوجین روابط صمیمی خارج از رابطه داشته است
  • زمان کمتری را با هم صرف انجام فعالیت های مربوط به مشترک می کنید
  • وقتی با هم هستید ارتباط خیلی کمی برقرار می کنید و به سکوت عادت کرده اید.

درک این نکات خیلی مهم است  که در حالی که این رفتار ها می تواند نشان دهنده از هم گسیختگی رابطه باشد، بهترین راه برای ارزیابی  رابطه زوجین است.

بدون رویکرد مناسب برای حل این مسائل، ممکن است شروع تنهایی باشد. در مرکز ما تیم مشاوران در کار با زوج ها برای یافتن راه حل هایی برای چالش هایی که با آن ها روبرو می شوند، مهارت دارند و تلاش خود را برای کمک به شما می کنیم.

ما این کار را با اتخاذ رویکردی دلسوزانه در تلاش برای بازگرداندن ارتباطات سالم انجام می دهیم، که برای پیشرفت هر رابطه ای اساسی است.

سه نکته ای که باید در مشاوره ازدواج در جنوب تهران در نظر داشته باشید

زوج هایی که به  شرکت در مشاوره ازدواج در جنوب تهران فکر می کنند، یک مانع بزرگ در مقابل خود دارند. کار سختی که برای اصلاح استراتژی های مقابله ای غیر مولد در رابطه لازم است.

بنابراین برای اطمینان از اینکه تجربه شما در زمینه مشاوره ازدواج به درستی شروع می شود، ما یک لیست از نکاتی را که باید در هنگام شروع به خاطر بسپارید آماده می کنیم که به شرح زیر هستند:

  1. برای پاسخ به سوالات اساسی آماده باشید

مشاور شما در کنار شما است تا به شما کمک کند مسائلی را حل کنید که لذت و ارزش ازدواج شما را از بین می برد. چند جلسه اولیه شما درباره شناخت شما و شریک زندگیتان و کشف جنبه های اساسی پویایی رابطه شما خواهد بود. در این جلسات وقت می گذارید تا درباره خودتان و رابطه تان بیاموزید تا مشاور بتواند راهنمایی های موثر و شخصی سازی شده را ارائه کند.

  1. به نقش خود در اختلافات فکر کنید

برای حل هر گونه اختلاف مهم است که در نظر بگیرید که چگونه هر یک از شرکا در شروع و طولانی شدن اختلافات مشارکت می کنند. مشاوران به مراجعان خود توصیه می کنند که در مورد پویایی روابط خود و اینکه چگونه رفتار آن ها می تواند از حل موفقیت آمیز اختلافات جلوگیری کند، فکر کنند. به جای اینکه انگشت خود را به سمت طرف مقابل نشانه بگیرید، فعال باشید و ایرادات خود را ببینید. به این فکر کنید که چه کاری می توانید انجام دهید تا نگرش و رویکرد خود را نسبت به درگیری ها تغییر دهید تا بتوانید یک رابطه سازنده را تقویت کنید.

  1. برای سازش با همسرتان پیش قدم باشید

رابطه یک خیابان دو طرفه است و هر رابطه سالمی نیاز به سازش دارد. با این حال، زمانی که هر دو طرف احساس می کنند مورد حمله قرار می گیرند، باز کردن این ایده می تواند چالش برانگیز باشد. در چنین مواردی، مشاور ابزار هایی را در اختیار زوجین قرار می دهد. برای تسهیل این امر، مهم ترین نکته آماده سازش بودن شما است.

لزوم مشاوره ازدواج حتی در زمان نبود اختلاف

مشکلات می تواند یک دام دشوار درمان باشند. گاهی اوقات زوجین دعواهای زیادی دارند و عمیقا در مسائل مختلفی با هم اختلاف نظر دارند و گاهی اوقات اختلافی در رابطه بین آن ها وجود ندارد.

با این حال، هر دو طرف از یک رابطه صمیمت بیشتر، تنوع بیشتر و آزادی بیشتری می خواهند. چیزی که در این موارد خوب است این است که کار را نباید با ایجاد اختلافات بدتر کرد بلکه باید با ایجاد یک نیروی قدرتمند برای رشد رابطه به آن اجازه دهید که خود را نمایان کند.

اگر یکی از طرفین از مراجعه به مشاور امتناع کند

این یک اتفاق نسبتا رایج در مشاوره ازدواج در جنوب تهران است. نحوه برخورد شما با آن می تواند تفاوت ایجاد کند. اگر طرف مقابل هنوز مردد است و شک دارد، به یاد داشته باشید که شما می توانید به تنهایی در درمان شرکت کنید.

به جای این که منتظر او بمانید، درمان می تواند به تقویت خودسازی و رشد شخصی شما کمک کند. شریک مردد ممکن است تحت تاثیر این تغییرات مثبت قرار گیرد و تصمیم بگیرد که درمان را دنبال کند.

اگر فکر می کنید تجربیات شما از درمان کنجکاوی شریک زندگیتان را بر می انگیزد، خودتان به او بگویید که همسرتان می تواند به صورت جداگانه به مشاور مراجعه کند.

جلسات مشاوره ازدواج در جنوب تهران چقدر طول می کشد؟

هیچ پاسخ یکسان و مشترکی برای این سوال وجود ندارد. این موضوع واقعا به زوج و مسائلی که بین آن ها وجود دارد بستگی دارد. برای برخی از زوج ها، ممکن است چند جلسه مشاوره تنها چیزی باشد که برای شروع رابطه خود به آن نیاز دارند.

در حالی که برخی از زوج ها ممکن است حتی تا سال ها درگیر درمان باشند. به طور کلی، تا زمانی که به اهداف خود برسید  به یک مشاور مراجعه کنید و مهارت های لازم برای هدایت فراز و نشیب های رابطه خود را بدست آورید.

چگونه بهترین مشاوره ازدواج در جنوب تهران را بیابید

آیا شما و همسرتان در رابطه خود دچار مشکلات می شوید؟

صرف نظر از مشکلاتی که با آن ها روبرو هستید، ممکن است در رابطه خود احساس ناراحتی و نا امنی نیز داشته باشید. ارتباط ناکارآمد فقط می تواند اوضاع را بدتر کند.

خوشبختانه مرکز مشاوره فراز می تواند زوجین را به سمت یک وضعیت بهتر از صمیمت و همکاری راهنمایی کند. ما به مسائلی که رابطه شما را آزار می دهد رسیدگی می کنیم و راه حل های مناسب و بالقوه را بررسی می کنیم.

در این فرآیند، مشاوران ما به شما کمک می کنند تا ارتباط موثری ایجاد کنید، اعتماد را بازسازی کنید و ناراحتی ها و نا امیدی ها را به شیوه ای سالم و مثبت مدیریت کنید. آن ها ابزار هایی را در اختیار شما قرار می دهند که برای ایجاد یک مشارکت موفق به آن ها نیاز دارید. شما از مشاوره ازدواج در جنوب تهران با احساس خوش بینی نسبت به آینده و تقویت اعتماد بیرون می آیید.

شما در صورت نیاز به خدمات مشاوره ازدواج در جنوب تهران می توانید از مشاوران متخصص و مجرب مرکز مشاوره فراز به صورت حضوری، تلفنی و یا تماس تصویری مشاوره دریافت کنید.

برای گرفتن وقت و هماهنگی با شماره تلفن همراه 09371178718 و یا شماره تلفن های 02122640332 و 02188672553 تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *