مشاوره ازدواج

مشاوره ازدواج در شرق تهران

مشاوره ازدواج در شرق تهران

زوج درمانی یا مشاوره ازدواج در شرق تهران تقریبا به یک معنی هستند. از نظر فنی و تخصصی تفاوتی بین آن ها وجود ندارد. چه آن را زوج درمانی بنامیم چه مشاوره ازدواج، این نوع تعاملات و مشاوره ها زمینه ای را برای زوج ها فراهم می کنند تا سخت ترین و چالش برانگیز ترین مشکلات خود را با استفاده از مشاورین مجرب حل کنند.

این مشکلات از مسائل ارتباطی ساده یا اختلاف نظر های قابل توجه گرفته تا مسائل مربوط به سو مصرف مواد و اختلالات روانی متغیر باشد. در حالی که زوج درمانی می تواند بهترین راه برای برقراری ارتباط مجدد با شریک زندگی شما یا اصلاح اختلافات بین شما باشد، راه های زیادی وجود دارد تا مطمئن شوید که می توانید بدون مراجعه به مشاور نیز رابطه سالمی داشته باشید.

چه انتظاری از زوج درمانی داشته باشیم؟

شروع زوج درمانی گام مهمی در زندگی یک زوج به حساب می آید. به این ترتیب، مراجعان اغلب قبل از اولین جلسه خود احساس بدی دارند و عصبی می شوند.درک آنچه که در مشاوره ازدواج می گذرد می تواند به تسکین اعصاب کمک کند.

برخی از مشاوران ترجیح می دهند در جلسه اول با هر فرد به طور جداگانه صحبت کنند. این به مشاور کمک می ند تا بفهمد هر فرد از درمان چه  می خواهد. سایر درمانگران ممکن است تصمیم بگیرند که این سوالات و صحبت ها را از هر دو طرف بپرسند.

اغلب، مشاوره زوجین ناراحت کننده و ناامید کننده است. از این گذشته آن ها در مورد عمیق ترین و شخصی ترین مسائل صحبت می کنند. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید مشاور این مسائل را درک می کند و تلاش می کند که فضای امن و آرامی را برای بیان احساسات ایجاد می کند.  زوج ها نباید از مشاوران انتظار داشته باشند که طرفی را انتخاب کنند یا بحث ها را حل و فصل کنند. این متخصصان به عنوان اشخاص ثالث بی طرف عمل می کنند.

عوامل عدم موفقیت مشاوره ازدواج در شرق تهران

حتی با وجود میزان موفقیت جلسات مشاوره ازدواج، برخی از زوج ها ممکن است پس از شرکت در جلسات هیچ بهبودی در رابطه خود حس نکنند. مشاوره در نهایت ممکن است به هر دو عضو زوج نشان دهد که این رابطه بهبودناپذیر است؛ در برخی از موارد می تواند نشانه خوبی باشد.

با این حال، حتی در این شرایط درمان می تواند به شما کمک کند رابطه خود را به شکلی دوستانه و به گونه ای قطع کنید که تاثیر منفی بر دیگر اعضای خانواده را کاهش دهد.

یکی دیگر از موانع موفقیت مشاوره ازدواج در شرق تهران عدم تمایل یکی از طرفین به شرکت در جلسات زوج درمانی است. اگر شریک زندگی شما تمایلی به شرکت در جلسات ندارد، می توانید از نکته هایی که به آن ها اشاره خواهیم کرد برای متقاعد کردن او استفاده کنید:

  • اگر مایل هستند چند کتاب درباره ی مشاوره ازدواج بخوانند یا به چند وبسایت مشاوره و روانشناسی نگاهی بیاندازند.
  • برای صحبت در مورد مزایا و معایب حضور در جلسات مراجعه کنند.
  • هر زمان که برای آن ها راحت تر بود و آمادگی لازم را داشتند در جلسات شرکت کنند.

با شریک زندگی خود در مورد اعتقاد خود به مشاوره ازدواج به عنوان راهی برای بهبود ازدواج و رابطه خود صادق باشید. به روشی محترمانه توضیح دهید که می خواهید رابطه شما تغییر و رشد کند.

درمان به شما کمک می کند تا به آن هدف برسید. متاسفانه، اگر چه مشاوره و روان درمانی فردی جز ضروری مشاوره زوجین است، تایید قطعی بر این که درمان فردی به تنهایی می تواند به حل مشکلات رابطه کمک کند، نیست.

انواع مشاوره ازدواج در شرق تهران

رویکرد های متفاوتی برای مشاوره زوجین وجود دارد. روش مورد استفاده ممکن است به زوج، چالش ها و اهداف آن ها بستگی داشته باشد. علاوه بر این ممکن است چندین روش در یک جلسه استفاده شود.

  1. روش اول یک رویکرد رفتاری برای مشاوره، محیط و چگونگی تقویت یا تاثیر آن بر افکار و رفتار ها را در نظر می گیرد تا تغییراتی را که به نفع زوجین باشد به وجود بیاورد.
  2. یک رویکرد یکپارچه برای زوج درمانی از روش های متعددی برای پاسخگویی به نیاز های زوجین و موقعیت استفاده می کند.
  3. رویکرد انسان گرایانه به مشاوره ازدواج در شرق تهران بر آگاهی دادن به منحصر به فرد بودن افراد برای دستیابی به اهداف متمرکز می شود.
  4. یک رویکرد وابسته به محرک ها در تفکرات، تاثیرات گذشته را در نظر می گیرد تا آگاهی بیشتری را نسبت به پویایی هایی که زوجین را در زمان حال تحت تاثیر قرار می دهد، به منظور تسهیل افزایش دهد.

تبعات و عواقب زوج درمانی

در حالی که مشاوره ازدواج تضمینی برای دوام رابطه ندارد، بسیاری از زوج ها مزایایی را بدست می آورند که به آن ها در حل مسائل و تقویت روابط کمک می کند.

زوج ها می توانند ارتباطات، اعتماد و صداقت بهتری برقرار کنند که پایه و اساس رابطه ی سالم است. علاوه بر این، مشاوره ازدواج در شرق تهران می تواند به بهتر شدن احساس امنیت در رابطه، افزایش احساسات مثبت طرفین نسبت به یکدیگر، کاهش استرس و ارائه ابزار هایی برای غلبه بر چالش های آینده به زوج ها کمک کند.

مزایای مشاوره ازدواج در شرق تهران

با وجود پیشرفت قابل توجه در پذیرفتن درمان، گاهی اوقات برخی از زوج ها تمایلی به دریافت مشاوره ندارند. زوج درمانی فقط برای زوج هایی که مشکلات یا درگیری های شدید دارند نیست.

مواقعی وجود دارد که حتی سالم ترین و شاد ترین فرد نیز برای گذر از زندگی به کمک نیاز دارد.

مشکلات رابطه به ندرت فقط روی طرفین اثر می گذارد، به خصوص زمانی که پای فرزندان هم در میان باشد.زوج های که دچار مشکلات عاطفی هستند، ممکن است فکر کنند که مشکلات خود را از بچه ها پنهان می کنند.

اما همیشه آن طور که فکر می کنند نیست. اگر این رابطه برای همیشه پایان یابد، تاثیر آن بر روی فرزندان می تواند زندگی آن ها را دستخوش تغییر کند. به همین دلیل است که ازدواج و مشاوره ازدواج در شرق تهران در هم تنیده می شوند.

یک مشاور ازدواج به رفتار ها و روابط همه ی افراد رسیدگی می کند تا مطمئن شود هر کسی که تحت تاثیر قرار می گیرد درمان موردنیاز خود را دریافت می کند.

زوج درمانی تا چه حد می تواند اثر بخش باشد؟

هر فرد، رابطه و موقعیت با هم تفاوت دارند. میزان موفقیت مشاوره رابطه به نوع خاص مشاوره، افراد حاضر و موارد مورد نیاز بستگی دارد.

با این وجود، تکنیک ها و انواع مختلف مشاوره از نظر اثربخشی ارزیابی می شود. بررسی ها نشان می دهد که مشاوره قبل از ازدواج نرخ موفق بودن ازدواج را تا سی درصد افزایش می دهد.

درمان متمرکز بر احساسات، روشی است که معمولا در مشاوره روابط مورد استفاده قرار می گیرد که تا 75 درصد تاثیر دارد. تقریبا همه ی کسانی که از خدمات مشاوره ازدواج استفاده می کنند، متوجه می شوند که این درمان باعث بهبود سلامت عاطفی و رابطه ی آنان می شود.

قاعدتا هر نوع درمانی موثر نخواهد بود مگر اینکه بیمار یا بیماران تلاش لازم را انجام دهند و تمایلی برای حل مشکلات خود داشته باشند. همچنین هر کردام باید با ایده درمان و مشاوری که با او کار می کنند راحت باشند.

اگر همه ی این عوامل با هم وجود داشته باشند، درمان می تواند برای همه ی زوج هایی که مشکلات رابطه دارند بسیار مفید باشد.

قدم اول این است که یک مشاور خوب پیدا کنید

اگر با مشاور خود احساس راحتی داشته باشید، احتمال موفقیت شما در مشاوره از جمله مشاوره ازدواج در شرق تهران بیشتر است. پیدا کردن مشاوری که مناسب شما و شریک زندگیتان باشد ضروری است.

در حالی که تفاوت هایی در الزامات آموزشی و اعتبار هر نوع درمانگر وجود دارد، اکثر آن ها در موفق ترین رویکرد های مشاوره ازدواج امروزی به خوبی آشنا هستند.

هنگام انتخاب یک مشاور ازدواج، ممکن است معیار های دیگری از جمله جنسیت، گرایش جنسی، نژاد، اعتقادات مذهبی یا سال ها تجربه را در نظر بگیرید. همچنین ممکن است در نظر بگیرید که از اعضای خانواده، دوسان یا همکاران  مورد اعتماد درخواست کنید. گفت و گو با یک مشاور نیز کاملا قابل قبول است تا مطمئن شوید که بهترین گزینه برای شما و همسرتان است.

مشاوره ازدواج در شرق تهران می تواند شما را به فرد بهتری تبدیل کند

تمام جلسات زوج درمانی با هر دو طرف یا با حضور تمام اعضای خانواده انجام نمی شود. مشاور ازدواج اغلب جلسات مشاوره فردی را نیز در برنامه درمانی زوج قرار می دهد. حتی اگر هدف یک جلسه مشاوره انفرادی به دست آوردن اطلاعات و بینش بیشتر در مورد رابطه باشد، بیمار می تواند از این طریق بیشتر درباره خود بداند.

به عنوان مثال، به اشتراک گذاشتن اطلاعات دقیق تر با یک مشاور در مورد زندگی روزمره خود، کمترین ویژگی های مورد علاقه همسرتان یا غم و اندوه شما درباره ی یک مسئله، به مشاور تصویر کاملی از رابطه شما بدون استرس ناشی از حالت تدافعی شما یا همسرتان ارائه می دهد.

علاوه بر این، آشکار کردن این موارد به مشاور شما این اجازه را می دهد تا به شما کمک کند که با احساسات، افکار و رفتارتان سالم تر برخورد کنید.

همچنین ممکن است تا زمانی که شروع به بررسی احساسات خود با مشاور نکنید، حتی متوجه تاثیر استرس بر رابطه ی خود از جنبه های ذهنی، جسمی یا عاطفی خود نشوید. حتی اگر زوج درمانی در ترمیم رابطه ی شما کاربردی نداشته باشد، می توانید از تکنیک ها و راه هایی که در طول جلسات یاد می گیرید در رابطه ی خود استفاده کنید و خودتان درصدد حل مشکلات بربیایید.

مشاوره قبل از ازدواج چگونه است؟

مشاوره قبل از ازدواج راهنمایی و حمایتی است که توسط یک مشاور متخصص به زوج هایی که قصد ازدواج دارند ارائه می شود. این مشاوره می تواند به مسائل یا چالش هایی که ممکن است با آن ها روبرو شوند، رسیدگی کند تا یاد بگیرند که چگونه از مشکلات آینده جلوگیری کنند و به آن ها رسیدگی کنند. همچنین آن ها را برای ازدواج آماده می کند.

مشاوره قبل از ازدواج مزیت هایی زیادی دارد از جمله، پیشگیری از ایجاد مشکلات و بهبود ارتباطات. همچنین به آماده سازی زوجین برای ازدواج کمک می کند. زوج هایی که قبل از ازدواج مشاوره دریافت می کنند، رابطه ی آنان پایدارتر است و از روابط خود راضی هستند.

بهترین مرکز مشاوره ازدواج را چگونه پیدا کنم؟

شما در صورت نیاز به خدمات مشاوره ازدواج در شرق تهران می توانید از مشاوران متخصص و مجرب مرکز مشاوره فراز به صورت حضوری، تلفنی و یا تماس تصویری مشاوره دریافت کنید.

برای گرفتن وقت و هماهنگی با شماره تلفن همراه 09371178718 و یا شماره تلفن های 02122640332 و 02188672553 تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *