مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی در شرق تهران

مشاوره تحصیلی در شرق تهران

مشاوره تحصیلی در شرق تهران به معنای کمک گرفتن در یک زمینه خاص می باشد. مشاوران به مراجعه کنندگان خود در زمان نمود مشکل و یا مواجهه با یک اختلال کمک می کنند تا بتوانند مسیر رشد و پیشرفت را به درستی و در کمترین زمان پشت سر بگذارند. در واقع رشته مشاوره مجموعه ای از علوم به هم متصل است که به بررسی نحوه ی استفاده از اصول، مبانی و فنون روانشناسی پرداخته است. در مسائلی همچون حل مشکلات خانوادگی، بهبود فضای آموزشی، تشخیص اختلالات روانی فرد و… می توان استفاده کرد. 

مشاوره تحصیلی در شرق تهران 

کسی که دانش و تجربه اختصاصی در حیطه آموزشی دارد را مشاوره تحصیلی گویند. همچنین توانایی کمک به دانش آموز در مسیر تحصیلی خودش را دارد. مشاوره تحصیلی در شرق تهران به عنوان منبعی قابل اعتماد برای دانش آموز یا دانشجو در موضوعات مربوط به تحصیل خودش و مشکلاتی که با درس ها دارد می تواند تاثیر بسیار سودمندی برای او داشته باشد.  

طبیعتا کسی که در مقام مشاوره تحصیلی قرار گیرد آمادگی برخورد با انواع مشکلات و مسائل یک دانش آموز را دارد. باید بتواند در جریان صحبت با او مشکلات واقعی او را تشخیص دهد، او را از آن مشکلات مطلع کند. برای حل کردن آن مشکلات درست ترین، مناسب ترین و جامع ترین راه حل را برای او در نظر بگیرد.  

یک مشاوره تحصیلی باید تمام ترفند های عمومی مشاوران برای برخورد با مراجعان را داشته باشد. بتواند خوب با آن ها ارتباط برقرار کند در آن ها نسبت به خودش اعتماد ایجاد کند. به حرف هایشان به دقت گوش دهد و طوری با آن ها برخورد کند که احساس راحتی داشته باشند. 

چرا به مشاوره تحصیلی نیاز داریم؟ 

در نهایت این که تمام مراحل برنامه ریزی، درس خواندن، مرور و جمع بندی و عملکرد شما در آزمون ها با کمک یک مشاور تحصیلی می تواند بهتر انجام شود. اما لازم است که در انتخاب مشاوره تحصیلی خود توجه لازم را داشته باشید. قطعا حضور یک مشاور تحصیلی خبره و با تجربه است که می تواند برای شما مفید باشد.  

اکثر مشاورین بی تجربه و تازه کنکور داده هایی که در این زمینه ادعا های فراوانی دارند. جز مشاهده خودشان و چند نمونه اطرافشان که موفق بوده اند دانشی در این زمینه ندارند. حرف هایشان خیلی با حرف های دوستان کنکوری شما فرقی نمی کند. کمک به شما در مسیر کشف راه موفقیتی که مخصوص خود شماست تنها از یک مشاور تحصیلی خبره بر می آید. تجربه هایتان را در زمینه مشاوره گرفتن های مفید و غیر مفید از مشاوران تحصیلی با ما به اشتراک بگذارید.  

 وظایف مشاوره تحصیلی در شرق تهران 

  • تعیین نمودن هدف مشخص. 
  • ایجاد حس خونسردی و آرامش در دانش آموز. 
  • بالا بردن و ارتقای اعتماد به نفس در دانش آموز. 
  • امید به پیروزی در نتیجه تلاش. 
  • حذف تمام موارد منفی در زندگی دانش آموز. 
  • طراحی یک برنامه جامع و هدفمند درسی با توجه به وضعیت تحصیلی، روحی، معنوی. 

اهمیت مشاوره تحصیلی  

با تخصصی شدن دانش و پیشرفت کسب و کار ها، مشاوره تحصیلی در همه حوزه ها اهمیت بسیاری پیدا کرده است. هر شخصی در زندگی خود گزینه بسیاری برای انتخاب دارد که یکی از مهم ترین آن ها در حوزه تحصیلی می باشد که با انتخاب درست می توان آینده تحصیلی و شغلی مناسب و موفقی را رقم زد. 

 هدف از ایجاد مشاوره تحصیلی با بهترین مشاورین در واقع دسترسی آسان تر بیشتر مردم به مشاوره با متخصصان در زمینه های مختلف است. کسب آگاهی، راه حل های مناسب و اصولی و کوتاه مدت در مواجهه با مشکلات به وجود آمده در مسائل گوناگون از جمله مشاوره شغلی، تحصیلی، خانوادگی، اجتماعی و… بدون محدودیت مکانی و زمانی و با صرف هزینه ای کمتر نسبت به مشاوره های حضوری و همچنین صرفه جویی در وقت است. 

مشاوره تحصیلی در شرق تهران چه تاثیری در روند پیشرفت تحصیلی دارد؟ 

  • مشاوران تحصیلی باید تخصص خاصی داشته باشند. با توجه به کار آمدترین مسیر برای دانش آموزان تکمیل تحصیلات یا مدرک کاردانی یا انتقال آن ها به یک برنامه چهار ساله، اطلاعات فعلی را ارائه دهند. 
  • پیش نیاز های دوره و مهارت های لازم برای تکمیل برنامه. 
  • در صورت لزوم انتقال به آموزش عالی یا ورود به نیروی کار. 
  • تکمیل کلیه دوره های متوالی. 
  • مشاوران تحصیلی راهنمایی هایی را برای پیشرفت دانشجویی، ایجاد اعتماد به نفس و برنامه ریزی شغلی دانش آموزان ارائه می دهند. مشاوران موثر در مورد فرصت های شغلی فعلی و آینده مبتنی بر رشته شما آگاهی دارند. 
  • مشاوران تحصیلی باید با اساتید دانشگاهی و مدرسان ارتباط برقرار کنند. دانشجویان و دانش آموزان را در تهیه برنامه های آموزشی در برنامه درسی که منجر به موفقیت تحصیلی یا اشتغال می شود، یاری دهند. 
  • مشاوره تحصیلی ممکن است به عنوان بخش مهمی در دانشگاه ها و مدارس وجود داشته باشند. 

مزایای مشاوره تحصیلی 

با توجه به وجود اطلاعات کافی در فضای مجازی و سایت ها اغلب دانش آموزان و والدین آن ها در سردرگمی کامل به سر می برند. در رسیدن به اهداف آموزشی خود ناکام و دلسرد می شوند. یک مشاور تحصیلی خوب به یک نجات دهنده برای دانش آموزان مشتاق و والدینی که به دنبال بهترین راهبرد برای دستیابی به اهداف آموزشی خود هستند، تبدیل می شود. 

یک مشاوره تحصیلی به شما کمک می کند. مهارت های شخصیتی، پتانسیل و تمایلات خود را از طریق توصیه های آن ها که مطابق با نیاز های شما باشد و چشم انداز های راهبردی را کشف و تجزیه و تحلیل کنید. 

مشاوره تحصیلی از دوره ی متوسطه اول می تواند در زمینه هدایت تحصیلی، مشاوره تحصیلی طول دوره ی تحصیل، مشاوره کنکور و فرآیند نهایی آن یعنی انتخاب رشته به شما کمک های لازم را بکند. 

انواع مشاوره تحصیلی در شرق تهران 

در زمانی که دانش آموز و یا والدین دانش آموز دچار وضعیت استرس و سردرگمی می شوند. لازم است تا چالش های خود در مسیر تحصیل را با یک مشاوره تحصیلی خوب در میان بگذارند. انواع مختلفی از مشاوره تحصیلی وجود دارد که شما را در مسائل مختلفی راهنمایی می کند. برخی از انواع مشاوره های تحصیلی به شرح زیر می باشد. 

  1. مشاوره کشف استعداد شما. 
  1. مشاوره نحوه مطالعه و نحوه تست زدن. 
  1. مشاوره انتخاب رشته کنکور. 
  1. مشاوره برنامه ریزی برای کنکور. 

 

شما عزیزان می توانید در هر ساعت از شبانه روز با بهترین و با تجربه ترین مشاورین روانشناس مرکز مشاوره فراز، ارتباط مستقیم تلفنی برقرار کنید. در صورت درخواست مشاوره تلفنی می توانید با شماره های 02122640332 ، 02122612304 ، 02188672553 تماس برقرار نمایید. 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *