مشاوره تحصیلی, مشاوره کنکور

مشاوره تحصیلی کنکور

با توجه به اینکه تحصیل و کنکور مسیر بسیار پر پیچ و خمی می باشد. راه های بسیار متفاوتی در این جهت وجود دارد. نیاز به یک مشاور آگاه و با تجربه برای جهت دهی و انتخاب بهترین راه های مطالعه و موفقیت تحصیلی الزامی است. مشاوره تحصیلی کنکور یکی از پر طرفدارترین و از نیاز های مهم دانش آموزان و والدینشان می باشد. 

خدمات مشاوره تحصیلی کنکور 

همانطور که می دانید کنکور سراسری پیچیدگی های خاص خود را دارد. با تمامی امتحانات دانش آموزان در طول دوران تحصیلی متمایز است. به همین دلیل، در هر رشته تحصیلی با توجه به تغییر سطح سوالات و همچنین رقابت زیاد داوطلبان، استفاده از مشاوره تحصیلی کنکور بسیار الزامی به نظر می رسد. یک مشاور کنکور همانند یک دوست در کنار شما خواهد بود. تا تمامی مراحل را بتوانید با موفقیت پشت سر بگذرانید. 

در ادامه بهتر است بدانید زمان و شرایط هر یک از داوطلبان برای شرکت در کنکور سراسری گوناگون است. به همین دلیل در مشاوره تحصیلی کنکور به مطالعه ی تمامی این شرایط در مرحله ی اول برای آگاهی دقیق تر داوطلب می پردازیم. 

برای مثال یک داوطلب در تهران که از بهترین مدارس و بهترین امکانات استفاده می کند. وضعیت با یک داوطلب در فلان روستای دور افتاده نخواهد داشت. دلیلی که موجب می شود تا بعضی از داوطلبان سال ها پشت کنکور بمانند. این است که باور دارند هرگز پذیرفته نخواهند شد. قبولی در کنکور کار راحتی نیست. 

تاثیر مشاوره تحصیلی کنکور در چیست؟ 

در ابتدا فرد دچار سردرگمی است. چطور شروع کند، چه کتابی را بیشتر بخواند، چه مطالبی مهم تر است. اینجاست که نیاز به مشاور تحصیلی الزامی به نظر می رسد. یک مشاور تحصیلی با تجربه در ابتدا با مقایسه توانایی ها و علایق شخص و شرایط و زمان، اقدام به برنامه ریزی برای دانش آموز می نماید. با تجربه ها که از موفقیت ها، شکست ها و برخورد با دانش آموزان مختلف بدست آورده است. در واقع با یک برنامه ریزی فرد را از سردرگمی نجات می دهد.

 اگر چه باور بیشتر افراد این است که با تلاش بی وقفه و مطالعه ی زیاد می توان بهترین نتایج را کسب کرد. ولی مطالعه ی زیاد و بی وقفه امکان دارد که باعث خستگی و نا امیدی دانش آموز شده و نتیجه ی خوبی هم کسب نکند. در صورتی که یک مشاور آگاه و با تجربه با روش های جدید مطالعه آشنا است. راه هایی را به دانش آموزان می آموزد که با علاقه ی بیشتر و بدون خستگی و مدیریت زمان و روش های صحیح مطالعه نتایج لازم برای موففیت را کسب نمایند.

ویژگی های مشاوره تحصیلی

ایجاد انگیزه در دانش آموز: گاهی امکان دارد که دانش آموز به خاطر مشکلات خانوادگی یا مسائل روحی دچار نا امیدی و بی انگیزگی شود. که در این صورت مشاوره تحصیلی با صحبت با خانواده هایشان و ایجاد انگیزه در دانش آموز، او را در امر تحصیل و ادامه راه یاری می نماید. 

ارزیابی راندمان دانش آموز در آزمون ها: یک مشاور کار بلد و مسلط، آزمون های فرد را سنجیده و با پیشرفت یا افت تحصیلی به نقاط قوت و ضعف دانش آموز آشنایی می یابد. و با پشتیبانی نقاط قوت و بر طرف ساختن نقاط ضعف باعث پیشرفت مداوم دانش آموز می گردد. 

کنترل استرس دانش آموز قبل از امتحان: مشاورین اغلب قبل از امتحان با روش های آرام سازی و به حداقل رساندن استرس و اضطراب دانش آموزان تلاش می کنند که تمرکز دانش آموز بیشتر شود. همچنین نتیجه بهتری کسب نماید. 

انتخاب رشته برای کنکور: با اینکه بیشتر دانش آموزان برای انتخاب رشته با کمک گرفتن از دوستان و اطرافیان که از تجربه ی کافی برخوردار نیستند و رشته های که انتخاب می کنند بر اساس ایده ی خودشان می باشد، بنابراین امکان دارد که با ملاک های خود فرد تطابق نداشته و در آینده دچار مشکل شود، از این رو یک مشاوره تحصیلی کنکور حرفه ای و با تجربه می تواند در این زمینه رشته ای مطابق با مقیاس و استعداد فرد انتخاب کند. 

مشاوره تحصیلی در تهران به دو روش انجام می شود که هر کدام به نوبه ی خود دارای مزایایی می باشد: 

مشاوره تحصیلی کنکور در تهران به صورت حضوری  

از منافع حضوری بودن مشاوره می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه خدمات تخصصی. 
  • گفتگوی رو در رو. 
  • بهبود روحیه فردی. 
  • تاثیر گذاری بیشتر. 
  • خدمات آزمون های شناختی و روانشناختی. 

مشاوره تحصیلی کنکور در تهران به صورت تلفنی 

از مزایای مشاوره تلفنی می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • کاهش هزینه های کلی اعم از حق مشاوره، هزینه های رفت و آمد و دیگر هزینه ها. 
  • صرفه جویی بسیار زیاد در وقت. 
  • دسترسی به مشاورین بیشتر و گستردگی انتخاب برای مراجعین. 
  • به روز بودن حداکثر اطلاعات مراکز مشاوره تلفنی معتبر در بیشتر موارد.

خلاصه مطلب 

با مطالعه مقاله مشاوره تحصیلی کنکور شما اطلاعات کاملی نسبت به هدف گذاری برای قبول شدن در کنکور سراسری به دست آورده اید. از طرفی بهتر است این نکته را هم بیان کنیم که در حال حاضر می دانید آزمون های آزمایشی به چه دلیل برگزار می شود. چه تاثیری مفیدی در کنکور سراسری برای داوطلب دارد. در مجموع در این مقاله موارد بسیار مهمی ارائه شده است. که می تواند داوطلب را برای قبول شدن در کنکور سراسری کمک شایانی کند. در آخر امیدواریم محتویات موجود در این مقاله بتواند به شما کمک کند. تا یک صندلی در دانشگاه مورد رضایت و رشته ای که به آن علاقه دارید به دست بیاورید.

روش های برقرای ارتباط با مراکز مشاوره 

مرکز مشاوره فراز، به صورت تلفنی و همچنین حضوری به تمامی داوطلبان در سراسر کشور عزیزمان برای موفقیت و دریافت نتیجه دلخواه کمک می نماید. به همین دلیل فرقی ندارد که شما در کدام مرحله قرار دارید. مهم این است که بتوانید از خدمات مشاوره تحصیلی کنکور استفاده نمایید. 

کاهش استرس و همچنین برنامه ریزی اصولی و دقیق را می توان از جمله اموری دانست. که در مراکز مشاوره فراز به آن می پردازند. 

بهترین مرکز مشاوره تحصیلی را چگونه پیدا کنیم؟

شما در صورت نیاز به خدمات مشاوره تحصیلی کنکور می توانید از مشاوران متخصص و مجرب مرکز مشاوره فراز به صورت حضوری، تلفنی و یا تماس تصویری مشاوره دریافت کنید. 

برای گرفتن وقت و هماهنگی با شماره تلفن همراه 09371178718 و یا شماره تلفن های 02122640332 و 02188672553 تماس بگیرید. 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *