مشاوره نوجوان

بهترین روانشناس نوجوان در شریعتی و فاکتور های شاخص در یافتن آن

درمان یا تراپی می تواند به مسائلی که معمولا در نوجوانی دیده می شود مانند عزت نفس و اختلالات سلامت روان کمک کند. با این حال، تعیین دقیق این که چه زمانی باید از نوجوان کمک بگیرید، می تواند دشوار باشد. جستتجو برای پیدا کردن بهترین روانشناس نوجوان در شریعتی می تواند دشوار باشد. اکثر مردم از ارجاعات شخصی، جستجو های آنلاین و افراد قابل اعتماد برای شروع فرآیند یافتن روانشناس در تهران استفاده می کنند. ممکن است دلایل زیادی وجود داشته باشد که فرزند شما به کمک از طرف یک روانشناس نیاز داشته باشد. به هر دلیلی، مراجعه به پزشک فرزندتان اولین قدم به سوی سلامت روان است.

افرادی که به دنبال درمان برای نوجوانان هستند باید در تلاش های جستجوی خود دقیق باشند. گزینه های متعددی برای رواشناسان نوجوان و نوجوان در دسترس است، اما آنها یک گزینه برای همه نیستند. قبل از تعیین قرار ملاقات با یک درمانگر برای نوجوان خود، مطمئن شوید که درمانگر مورد نظر می تواند با موفقیت نیازهای او را برآورده کند. نوجوانان باید در مورد ملاقات خود احساس راحتی کنند. برای انجام این کار، درمانگر انتخاب شده باید بتواند در طول جلسات به راحتی با او ارتباط برقرار کند. امروزه معمولاً نوجوانان وارد درمان می شوند تا به آنها کمک کند تا خود را بیان کنند، افکار خود را شفاف کنند و بفهمند چرا رفتار یا واکنش خاصی نشان می دهند. اینها همه مسائلی هستند که به عنوان اختلال دسته بندی نمی شوند، اما در نهایت می توانند بر مسائل مربوط به احترام تاثیر بگذارند.

یک نوجوان چه زمانی به مشاوره و تراپی نیاز دارد؟

قانون خاصی برای زمانی که یک نوجوان نیاز به درمان دارد یا ندارد وجود ندارد. با این حال، بیماری های سلامت روان در نوجوانان در دهه های گذشته رو به افزایش بوده است. بنابراین به این نگرانی ها باید توجه زیادی شود. نوجوانان ممکن است برای یک موضوع خاص مانند غم و اندوه، اضطراب یا افسردگی نیاز به حمایت داشته باشند.  طلاق والدین، بیمار شدن یا دلایل دیگر همگی می توانند نشان دهنده استرس هایی باشند که ممکن است بر رفاه نوجوان تاثیر بگذارند. حتی اگر فرزند شما به طور مستقیم در باره استرس صحبت نکرده باشد، به این معنی نیست که تحت تاثیر قرار نگرفته است. گاهی اوقات، شما حتی ممکن است رفتار های در حال تغییر فرزند خود را شناسایی کنید و بدون این که آن ها مشکل را مطرح کنند، در مورد درمان اقدام کنید.

انواع روش های مشاوره نوجوان

نوع مشاوره ای که برای یک نوجوان استفاده می شود به شرایط منحصر به فرد او و نوع بهترین روانشناس نوجوان در شریعتی که به دنبال آن هستند بستگی دارد. روانشناسان مختلف از رویکرد ها و برنامه های درمانی متفاوتی برای مداخله با مشتریان خود استفاده می کنند. به یاد داشته باشید که یک پروتکل خاص برای درمان وجود ندارد. به همین ترتیب، آن چه برای یک بیمار عمل می کند ممکن است برای شخص دیگری نتایج یکسانی نداشته باشد. برخی از انواع مخداخلات درمانی و روش های مورد استفاده در درمان نوجوانان عبارتند از:

  • درمان شناختی رفتاری( CBT)
  • رفتار درمانی(DBT)
  • آگاهی از ذهن

چگونه بهترین روانشناس نوجوان در شریعتی را پیدا کنم؟

یک روانشناس حرفه ای اساسا درمانی با کیفیت است که در کار با نوجوانان داری گواهینامه و تجربه باشد. جلسات باید در محیطی من و راحت برگزار شود و تمامی مدارک باید برای مشاهده والدین نمایش داده شود. یک روانشناس حرفه ای قادر خواهد بود موانع را بشکند و به آن ها کمک کند تا به درجه خاصی از آرامش برسند.

این کار همیشه بلافاصله انجام نمی شود، اما با گذشت زمان، باید اتفاق بیافتد. فرزند شما باید با درمانگری که می بیند رابطه ای قابل اعتماد داشته باشد. تشخیص این که آیا روانشناس و نوجوان پس از دو یا سه جلسه مناسب هستند، باید آسان باشد. اگر نوجوانی روانشناس را دوست ندارد یا به خوبی با او ارتباط برقرار نمی کند، به جستجوی آن ادامه دهید تا زمانی که روانشناس مناسبی را پیدا کنید. هنگامی که به دنبال یک روانشناس با کیفیت هستید، چند نکته را در نظر داشته باشید.

  • درمان تنها زمانی سودمند است که فرزند شما متعهد به انجام کار های خواسته شده باشد.
  • یک رواشناس حرفه ای برای ارائه پشتیبانی و توصیه رویکردهای مفید برای مشکلات وجود دارد.
  • رابطه با یک رواشناس باید همیشه حرفه ای باقی بماند.

در جستجوی بهترین روانشناس نوجوان در شریعتی ، به یاد داشته باشید که مکان را در نظر بگیرید. موقعیت مکانی مناسب این امکان را برای نوجوان فراهم می کند که در اکثر یا تمام جلسات شرکت کند. مهم تر از همه، رواشناس منتخب باید شهرت برجسته ای در بین همکاران خود داشته باشد. هر دوی این ملاحظات به ارائه بهترین نتایج برای نوجوانانی که با مسائلی دست و پنجه نرم می کنند کمک می کند.

در یک روانشناس نوجوان باید به دنبال چه خصوصیاتی بود؟

قبل از برنامه ریزی قرار ملاقات اولیه، چند سوال در مورد انتخاب احتمالی بپرسید. این سوالات باید در طول مشاوره مطرح شود. دریافت پاسخ ها می تواند به ارزیابی کیفیت رواشناس کمک کند تا اطمینان حاصل شود که هزینه و زمان تلف نمی شود.

روانشناس در چه زمینه هایی تخصص دارد؟

روانشناس باید بر اساس حوزه تخصصی خود انتخاب شود. اطمینان حاصل کنید که بهترین روانشناس نوجوان در شریعتی در درمان علائمی که نوجوان نشان می دهد آگاه است.

آیا روانشناس از درمان بیماری نوجوان مطمئن و راحت است؟

برخی از روانشناسان با پذیرش شرایط خاصی که نوجوانان دارند راحت نیستند زیرا مطمئن نیستند که آموزش لازم برای مشاوره نوجوان کافی را دارند. مستقیماً از آنها بپرسید که آیا تجربه ای در برخورد با مواردی دارند که نوجوان آن را تجربه می کند.

پس از قرار ملاقات اولیه، نوجوان را تشویق کنید تا درباره احساس خود درباره روانشناس و جلسات صحبت کند. قوی‌ترین شاخص‌های موفقیت‌آمیز این فرآیند این است که نوجوان راحت است و احساس می‌کند که آنها با هم تطابق خوبی دارند.

چه مدت می توانم انتظار داشته باشم که نوجوانم تحت درمان باشد؟

طول درمان بر اساس اهداف و پیشرفت فردی متفاوت است. درمان معمولاً زمانی پایان می‌یابد که بیمار با موفقیت اهداف خود را تکمیل کند. اما مهم است که به فرزند خود تأکید کنید که درمان می‌تواند هر زمان که در آینده مورد نیاز باشد استفاده شود. به طور متوسط، 50٪ از افراد درمان را در حدود 15-20 جلسه کامل می کنند. با این حال، بسیاری از مراجعین بهترین روانشناس نوجوان در شریعتی دوره های طولانی تر درمان (شش ماه یا بیشتر) را برای حفظ پیشرفت و ادامه دریافت حمایت ترجیح می دهند. مسائل مزمن یا شدید ممکن است نیاز به مراقبت بیشتری داشته باشد. بنابر این هر فردی با توجه به مشکلاتش طول درمان خاص خودش را دارد و نمی توان گفت که صد در صد تعداد جلسات برای همه یکسان است.

انواع درمان هایی که روانشناسان نوجوان در نظر می گیرند

انواع مختلفی از درمان برای کودکان و نوجوانان وجود دارد. انتخاب مناسب برای فرزندتان به سن کودک و دلایل او برای درمان بستگی دارد. در این جا برخی از درمان های رایج تر وجود دارد:

درمان انفرادی نوجوان

در درمان فردی برای جلسه نوجوان، نوجوانان به صورت انفرادی با روانشناس ملاقات می کنند تا در مورد مسائل خود صحبت کنند. این جلسات معمولاً حدود 45 دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد و در این مدت، ممکن است از نوجوانان خواسته شود تا احساسات خود را در مورد مسائلی که با آن روبرو هستند توصیف کنند. برخی از آنان تکالیفی را در خانه انجام می دهند که به نوجوانان کمک می کند تا با مشکلات خانه خود کنار بیایند و با آن ها روبرو شوند. این قانون برای تمام جلسات مشاوره درمانی اعمال می شود و تغییر نمی کند مگر اینکه بهترین روانشناس نوجوان در شریعتی تشخیص دهد که نوجوان تهدیدی برای خود یا شخص دیگری است. در برخی موارد، ممکن است برای روانشناسمفید و ضروری باشد که با والدین، مدیران مدرسه یا مجریان قانون در مورد برخی مسائل صحبت کند.

گفتار درمانی

داشتن کسی که به مشکلات شما گوش می دهد و به شما کمک می کند تا آن ها را حل کنید، می تواند بسیار مهم باشد. در گفتار درمانی، کودک شما می تواند:

  • مهارت هایی را که برای حل چالش هایشان نیاز دارند، توسعه دهند
  • به جای اینکه احساساتشان را به نمایش بگذارند درک کنند و ابراز کنند
  • روابطتان را می توانید سالم تر کنید
  • نیازهای خود را اعلام کنند

گروه درمانی

اگر کودک شما از نظر اجتماعی در شرایط سختی قرار دارد، گروه درمانی راهی بی بدیل برای آن هاست تا مهارت هایی را که برای غلبه بر چالش های اجتماعی خود با دیگران در سطح خود نیاز دارند، بیاموزند. نوجوان یا فرزند کوچک ‌تر شما می‌تواند قوانین اجتماعی شدن را در کنار دیگرانی که چالش ‌های مشابهی دارند، بیاموزد و تمرین کند. همچنین ممکن است اعتماد به نفس آن ها را افزایش دهد، به خصوص اگر خجالتی باشند یا مورد آزار و اذیت قرار گرفته باشند. گروه درمانی برای نوجوانان در محیطی از همسالان آن ها انجام می شود. این فرصتی را برای نوجوانان فراهم می کند تا ببینند دیگران مانند آن ها چگونه با مشکلاتی که ممکن است داشته باشند برخورد می کنند.

ممکن است شروع گروه درمانی نوجوانان برای بهترین روانشناس نوجوان در شریعتی به دلیل ناآشنایی کمی سخت باشد. معمولا پس از چند جلسه گروهی، فضا راحت تر می شود. اندازه گروه ها متفاوت است، اما معمولاً شامل حداقل پنج نوجوان دیگر با یک یا دو مشاور یا رهبر است. موضوعات برای بحث ارائه می شود و در طول جلسه می توان سوالاتی پرسید و پاسخ داد. تشویق می شود که نوجوانان سوالاتی بپرسند یا به نگرانی ها یا درگیری هایی که دارند بپردازند. جلسات درمانی گروهی نوجوان از نظر زمانی متفاوت است اما معمولاً تا 90 دقیقه طول می کشد.

خانواده درمانی

اگر خانواده شما دوران سختی را سپری می کند (مانند طلاق، بیماری، مرگ یکی از عزیزان، مشکلات مالی)، خانواده درمانی می تواند به شما در درک بهتر و حمایت از یکدیگر کمک کند. در طول جلسات شما، هر فرد این فرصت را خواهد داشت که احساس خود را در مورد موقعیت و اقدامات یا واکنش های دیگری بیان کند. شما یاد خواهید گرفت که چگونه بهتر ارتباط برقرار کنید، و روابط خود را با یکدیگر از نو برقرار خواهید کرد.

همان طور که از نام آن پیداست، خانواده درمانی معمولا شامل نوجوانان و والدین آن ها می شود. این کار ها به نوجوانان اجازه می‌دهد تا به مسائلی که خانواده را درگیر می‌کند بپردازند و روی آن کار کنند. این یک جلسه کنترل شده است که اجازه وقفه از جانب دیگران را نمی دهد. روانشناس در طول جلسه خانواده را راهنمایی می کند و اغلب برای تمرینات در خانه نیز راهنمایی می کند.

درمان شناختی رفتاری (CBT)

CBT برای کودکانی استفاده می شود که با توجه، اختلالات خلقی و فوبیا دست و پنجه نرم می کنند. روانشناس با کودک شما همکاری خواهد کرد تا به او کمک کند تا افکار، کلمات و اعمال خود را درک کند. آن ها سپس روی راه‌های بهتری برای پاسخگویی در آینده کار خواهند کرد. بهترین روانشناس نوجوان در شریعتی به کودک شما تکنیک های خاصی مانند مدیتیشن را برای مدیریت رفتارهای خود آموزش می دهند. یا به آرامی ترس های فرزندتان را باز می کنند تا به او کمک کنند بر آن ها غلبه کنند.

بازی درمانی

این نوع درمان برای کودکان یا پیش از مدرسه ابتدایی که برای مقابله عاطفی به راهنمایی نیاز دارند یا رویداد استرس زا را تجربه کرده اند، عالی است. یک روانشناس از اسباب‌بازی‌ها، عروسک‌ها، بازی‌ها یا هنر استفاده می‌کند تا به کودک شما کمک کند تا احساس خود را بیان کند. در حالی که با هم بازی می کنید، بهترین روانشناس نوجوان در شریعتی می تواند به کودک شما کمک کند تا احساسات و مشکلات خود را حل کند.

بهترین روانشناس نوجوان در ظفر را در مرکز فراز بیابید

نوجوانان در نقطه ای منحصر به فرد از زندگی خود هستند که برای اولین بار با بسیاری از تغییرات بیرونی تغییردهنده زندگی روبرو می شوند، علاوه بر این که با بلوغ و هورمون های در حال تغییر آن مقابله می کنند. این کار می تواند طبیعی باشد که این تغییرات هم برای والدین و هم برای نوجوانان طاقت فرسا باشد. کمک به فرزند خود برای دسترسی به حمایت و راهنمایی مورد نیاز یکی از بهترین کارهایی است که می توانید به عنوان والدین انجام دهید. بهترین روانشناس نوجوان در شریعتی فرصتی را برای نوجوانان فراهم می کند تا در یک محیط امن ملاقات کنند تا در جلسات مشاوره با یک روانشناس خبره و با تجربه شرکت کنند.

مدت زمان این جلسات در بین نوجوانان متفاوت است. انواع درمان همیشه در دسترس است و می تواند کیفیت زندگی و روابط نوجوان شما را به طور قابل توجهی بهبود ببخشد. شما در صورت نیاز به خدمات بهترین روانشناس نوجوان در شریعتی می توانید از مشاوران متخصص و مجرب مرکز مشاوره فراز به صورت حضوری، تلفنی و یا تماس تصویری مشاوره دریافت کنید. برای گرفتن وقت و هماهنگی با شماره تلفن همراه 09371178718 و یا شماره تلفن های 02122640332 و 02188672553 تماس بگیرید.

امتیاز دهید

یک دیدگاه برای “بهترین روانشناس نوجوان در شریعتی و فاکتور های شاخص در یافتن آن

  1. بهار گفت:

    مقاله بسیار کاملی بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *