مشاوره خانواده

مشاوره خانواده در شرق تهران

مشاوره خانواده در شرق تهران

مشاوره خانواده در شرق تهران

مشاوره خانواده در شرق تهران چیست؟ چرا باید از آن استفاده کنیم؟

زمانی کلمه “خانواده” به معنای افرادی بود که از نظر خونی، ازدواج یا فرزندخواندگی با هم مرتبط هستند. امروزه این تعریف شامل بسیاری از روابط نزدیک است که پایه‌های زندگی شما را تشکیل می‌دهند. چه با DNA مشترک یا یک ارتباط قانونی.

از آنجایی که این روابط برای سلامت جسمی و روانی شما بسیار مهم هستند، مشاوره خانواده ممکن است در بسیاری از موقعیت‌هایی که بر روابط و پویایی خانواده تأثیر می‌گذارد مفید باشد.

برخی از مثال‌ها شامل موقعیت‌هایی هستند که شما یا کسی که دوستش دارید با آن دست و پنجه نرم می‌کنید:

  • مشکلات مالی
  • مسائل زناشویی
  • خرابی ارتباطات
  • اختلاف بر سر یک یا چند موضوع
  • یک انتقال بزرگ زندگی
  • یک بیماری جدی
  • یک وضعیت سلامت روان
  • اختلال مصرف مواد

در اینجا نگاهی داریم به اینکه مشاوره خانواده چیست، تکنیک هایی که استفاده می شود، و اگر تصمیم به امتحان مشاوره خانواده داشته باشید، چه انتظاراتی باید داشت.

مشاوره خانواده چیست؟

عبارت «مشاوره خانواده» به این معناست که اعضای یک خانواده با هم و به صورت گروهی به دنبال مشاوره هستند.

اگرچه اگر همه افراد خانواده مشارکت کنند کمک می کند، مشاوره خانواده لزوماً به این معنی نیست که تمام خانواده شما باید درگیر باشند. این بدان معناست که درمان بر تعاملات و پویایی خانواده متمرکز است.

مشاوره خانواده در شرق تهران عموما کوتاه مدت است و بر اهداف خاصی تمرکز دارد. این الگوها، درگیری ها و راه های ارتباط در سیستم خانواده شما را بررسی می کند.

مشاوره خانواده ممکن است برای شما و خانواده شما به دلایل زیر مفید باشد:

  1. بهبود مهارت های ارتباطی
  2. ارائه مهارت برای مقابله با موقعیت های چالش برانگیز
  3. ارائه بینش و درک جدید
  4. شناسایی مناطق مشکل دار در خانواده
  5. ارائه راهبردهایی برای مدیریت تعارض
  6. بهبود و تقویت روابط

مشاوره خانواده ممکن است با یکی از رویکردهای درمانی مبتنی بر شواهد زیر هدایت شود، یا مشاور شما ممکن است عناصری از چندین رویکرد مختلف را ترکیب کند.

رویکردهای مشاوره خانواده

بیایید نگاهی دقیق‌تر به رویکردهایی بیندازیم که اغلب در مشاوره خانواده استفاده می‌شود.

مشاوره خانواده سیستمیک

این رویکرد درمانی خانواده را به عنوان یک واحد در نظر می گیرد که در آن اعمال هر یک از اعضا بر سایر افراد خانواده تأثیر می گذارد و بر کل خانواده تأثیر می گذارد.

هدف درمان درک فرآیندهای خانواده، نحوه تأثیرگذاری آنها بر افراد و چگونگی تغییر آنها در طول زمان با هدف بهبود تعاملات خانوادگی است.

مشاوره خانواده ساختاری

مشاوره خانواده ساختاری، مبتنی بر این ایده است که نگرانی های عاطفی و رفتاری در کودکان و نوجوانان اغلب به ساختارهای ناکارآمد خانواده مرتبط است. درمان بر درک مرزها و زیرسیستم‌های درون یک خانواده متمرکز است تا همه بتوانند به روش‌های سازنده‌تری تعامل داشته باشند. همچنین بر ایجاد مرزهای مناسب و تقویت روابط بین اعضای خانواده تمرکز دارد.

مشاوره خانواده استراتژیک مختصر

این رویکرد درمانی به طور کلی به حدود 12 جلسه محدود می شود. هدف شناسایی و بازسازی تعاملات خانوادگی است که منجر به رفتار مشکل ساز یک کودک، نوجوان یا بزرگسال جوان می شود که در مقاله مشاوره خانواده در غرب تهران در مورد این موضوع توضیح دادیم.

مشاوره خانواده در شرق تهران، احتمالاً بر تقویت الگوهای مثبت و ایجاد تغییراتی در رفتارهای خانواده تمرکز خواهد کرد که برای یک جوان در بحران مفید نیست.

مشاور همچنین احتمالاً تکالیف خانه را برای ارزیابی و تنظیم روش های ارتباط خانواده تعیین می کند.

آموزش روانی

مشاوره خانواده اغلب شامل فرصت هایی برای یادگیری بیشتر در مورد شرایط سلامت روانی است که بر روابط خانوادگی تأثیر می گذارد، همراه با درمان های مبتنی بر شواهد برای این شرایط.

از یک جلسه مشاوره خانواده در شرق تهران چه انتظاری می توان داشت؟

مشاوره خانواده اغلب اهداف مشخصی مشترک دارند. اینها معمولاً عبارتند از:

  • بررسی نحوه تعامل اعضای خانواده با یکدیگر
  • شناسایی و بهبود هر گونه الگوی ارتباطی ناسالم در نظام خانواده
  • جمع آوری نقاط قوت و منابع خانواده
  • تجهیز خانواده به مهارت های بهتر حل مسئله

اگرچه هر مشاور دارای یک سبک فردی است، در اینجا یک ایده اساسی از اینکه مشاوره خانواده چگونه می تواند باشد وجود دارد:

  • مصرف اولیه

در طول اولین جلسه، احتمالاً شما و مشاورتان درباره موضوعی که شما و اعضای خانواده تان را به درمان کشانده است، صحبت خواهید کرد. مشاور شما به هر فرد این فرصت را می دهد تا درباره مشکلات اصلی که خود یا خانواده با آن مواجه است و چرا فکر می کند صحبت کند.

  • ارزیابی

برای چندین جلسه بعدی، احتمالاً مشاور شما اطلاعاتی را از شما جمع‌آوری می‌کند تا تصویری از خانواده و نحوه عملکرد آن ایجاد کند، از جمله:

  1. سابقه خانوادگی شما.
  2. نقش های خانوادگی.
  3. رویکردهای تربیتی و تربیتی.
  4. مهارت های مقابله ای که خانواده شما استفاده کرده است.
  5. مشاور شما درک درستی از این موضوع ایجاد خواهد کرد.
  6. بحران هایی که خانواده شما پشت سر گذاشته اند و نحوه برخورد شما با آنها به صورت فردی.

مشاور شما ممکن است از شما بخواهد در مورد اینکه چه کسی در خانواده شما قدرت دارد و چگونه تصمیم گیری می شود فکر کنید و بنویسید. اگر خانواده‌تان از مهارت‌های مقابله‌ای خاصی استفاده می‌کردند، ممکن است از شما خواسته شود در مورد اینکه آیا این استراتژی‌ها هنوز هم کار می‌کنند یا خیر، فکر کنید و صحبت کنید.

  • ترسیم ساختار خانواده

اگر مشاور شما از یک رویکرد ساختاری استفاده می کند، گام بعدی ممکن است شامل ایجاد نقشه ای باشد که سلسله مراتب خانواده شما را توضیح می دهد. این نقشه ممکن است به توصیف نحوه عملکرد اقتدار و مرزها در خانواده شما کمک کند، از جمله روش هایی که ممکن است در طول زمان تغییر کنند.

  • ایجاد یک برنامه درمانی توسط مشاوره خانواده در شرق تهران

خانواده مشاوران عموماً بیشتر به حل مشکلات علاقه مند هستند تا مقصر دانستن آنها. با همکاری، شما و مشاورتان احتمالاً طرحی را مورد بحث قرار می‌دهید که مشخص می‌کند شما – و هر یک از اعضای خانواده‌تان که در درمان شرکت می‌کنند چه کاری می‌توانید برای تغییر ارتباطات ناسالم و حل مشکل انجام دهید.

برنامه درمانی شما ممکن است شامل جستجوی راه هایی برای تقویت نقاط قوت ویژه خانواده شما نیز باشد.

آموزش و پرورش خانواده مشاور

مشاوره خانواده به طور کلی توسط یک متخصص بهداشت روانی ارائه می شود که به طور ویژه در زمینه روان درمانی برای زوج ها یا سیستم های خانواده آموزش دیده است.د به طور کلی، خانواده مشاوران دارای مدارک پیشرفته (کارشناسی ارشد یا دکترا) در زمینه سلامت روان با تمرکز بر ازدواج و مشاوره خانواده هستند.

چگونه یک مشاور مناسب برای خانواده خود پیدا کنید

یافتن مشاور مناسب برای شما و خانواده شما برای موفقیت درمان شما مهم است. خوب نیست وقت خود را صرف کنید، سؤال بپرسید، رزومه ها را بررسی کنید، و حتی با مشاوران «مصاحبه» کنید تا یک تناسب مناسب پیدا کنید.

جمع بندی

شما درصورت نیاز به خدمات مشاوره خانواده در شرق تهران می توانید از مشاوران متخصص و مجرب مرکز مشاوره فراز به صورت حضوری، تلفنی و یا تماس تصویری مشاوره دریافت کنید. برای گرفتن وقت و هماهنگی با شماره تلفن همراه  09371178718   و یا شماره های تلفن 02122640332 و 02188672553 تماس بگیرید.

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *