مشاوره تلفنی, مشاوره شغلی

مشاوره شغلی تلفنی در شمال تهران

مشاوره شغلی تلفنی در شمال تهران

مشاوره شغلی تلفنی در شمال تهران یکی از خدمات مفید در مرکز مشاوره است. به شما کمک می کند از هر ناحیه ی کشور با متخصصین مجرب تماس گرفته و در مورد دغدغه های شغلی خود از آن ها کمک بگیرید. برگزاری جلسات به صورت تلفنی این امکان را در اختیارتان می گذارد که در وقت و هزینه صرفه جویی نمایید و همچنین به یک تصمیم آگاهانه در مورد کار خود برسید. 

مشاوره شغلی تلفنی در شمال تهران

مشاوره شغلی تلفنی در شمال تهران یکی از خدمات جدیدی است، که امروزه مراجعین بیش از هر زمان دیگری از آن استقبال می کنند. وجود مسائلی مثل شیوع کرونا و مشغله های زیاد باعث شده است که، برخی افراد به دنبال روش هایی برای دریافت مشاوره غیر حضوری باشند. در این شرایط مشاوره شغلی به شما این امکان را می دهد مشکل خود را با یک متخصص در حوزه مربوطه در میان بگذارید. 

اهمیت کمک گرفتن از مشاوره شغلی تلفنی  

شغل از عوامل اصلی در احساس رضایت از زندگی است. افرادی که شغل خود را دوست ندارند یا به خاطر آن مجبور به تحمل فشار های زیادی هستند، اغلب در سایر ابعاد زندگی دچار مشکل می شوند.

از همین رو بسیار اهمیت دارد که در برهه های حساس زندگی مثل زمانی که می خواهید در زمینه ی خاصی آموزش ببینید از یک مشاور کمک بگیرید. البته مشاوره شغلی به تصمیم گیری برای انتخاب یک حرفه اختصاص ندارد. اگر رضایت شما از کارتان پایین باشد باز هم می توانید از خدمات مشاوره شغلی استفاده نمایید. 

مزیت های استفاده از مشاوره شغلی تلفنی 

همان طور که گفته شد خدمات مشاوره تلفنی محبوبیت بیشتری دارد. بسیاری از افراد آن را به مراجعه حضوری ترجیح می دهند. از مزیت های مشاوره شغلی تلفنی نسبت به مشاوره حضوری می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

دسترسی آسان تر 

در مراجعه حضوری شما از نظر دسترسی با محدودیت هایی روبرو هستید. برای مثال مشاور در هر ساعتی نمی تواند در دفتر خود حاضر شود و شما باید زمان خود را با او تنظیم نمایید. اما در مشاوره تلفنی شما آزادی بیشتری دارید چرا که در مراکز مشاوره شغلی درمانگران زیادی به طور هم زمان آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. 

آزادی بیشتر در بیان مسائل 

مراجعه کردن به یک مشاور و کمک گرفتن از او برای همه افراد کار ساده ای نیست. برای مثال یک زن کارمند میان سال را در نظر بگیرید که شخصیت مغروری دارد، کم صحبت است و در عین حال با گذشت این همه سال احساس می کند رضایت شغلی چندانی ندارد.

صحبت کردن در جلسات حضوری و گفت و گو در مورد نقاط ضعف و قوت ممکن است برای این فرد بسیار دشوار باشد. او در حضور مشاور کمتر بتواند دغدغه های خود را ابراز کند. اما در مشاوره تلفنی به دلیل قابل مشاهده نبودن، برخی افراد آزادی بیشتری دارند و راحت تر می توانند مشکلات خود را با مشاور در میان بگذارند.

وظایف مشاور شغلی 

آشنایی افراد با موارد آموزشی و شغلی به عنوان مثال: رشته های تحصیلی، ویژگی های شغلی، شرایط درآمدی شغل و… ، کسب اطلاعات لازم درباره ی شرایط زندگی، شرایط محل کار، شغل های موجود در سازمان ها و… از وظایف مشاوران شغلی تلفنی است. 

یک مشاور برای ارائه ی خدمات مشاوره شغلی تلفنی چه ویژگی هایی را باید دارا باشد؟ 

دوستان عزیز افرادی که قصد ارائه ی انواع خدمات مشاور شغلی را به مراجعه کنندگان دارند حتما باید دارای ویژگی های منحصر به فردی باشند. 

اولین ویژگی این که هر فرد حتما باید اطلاعاتی دقیق از آینده کاری در ایران و همین گونه شرایط اشتغال داشته باشد. این ویژگی می تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار افراد قرار دهد. 

دومین ویژگی این است که مشاور باید اطلاعات جامع و کاملی در رابطه  با انواع رشته ها و همینطور مشاغل مرتبط با آن ها داشته باشد. 

چه زمانی به سراغ دریافت مشاوره برویم?

 دوستان عزیز در صورتی که با یکی از این موقعیت ها و شرایط ذکر شده در پایین روبرو شدید حتما برای دریافت مشاوره شغلی در شمال تهران اقدام بفرمایید و مطمئن باشید که با دریافت مشاوره شغلی تلفنی می توانید به شناخت درستی از حرفه ی خود برسید. 

 موقعیت1: زمانی که عزم خود را برای تغییر شغل آینده جزم کرده اید اما مدام استرس و نگرانی دارید و نمی دانید که برای شغل خود چگونه باید اقدام کنید. 

موقعیت 2: زمانی که به عنوان یک دانشجو به تحصیل مشغول هستید، اما بعد از مدتی به این نتیجه رسیده اید که به هیچ وجه تمایلی به اشتغال در زمینه رشته تحصیلی خود ندارید. 

موقعیت 3: در صورتی که به شغلی اشتغال دارید و از آن راضی نیستید، و صبح ها بدون انگیزه از خواب بیدار می شوید. 

سوالاتی که در زمینه ی مشاوره شغلی تلفنی پرسیده می شود؟ 

  • آیا در مشاوره شغلی تلفنی از آزمون های متفاوت سنجش استعداد استفاده می شود؟ 

بله. گرفتن این آزمون ها از افراد می تواند به آگاهی از توانایی ها و استعداد های وی کمک کند. 

  • مشاوره شغلی تلفنی را باید از چه کسی دریافت کنیم؟ 

بهترین مشاوره شغلی تلفنی را باید از شخصی کاردان و ماهر در این زمینه دریافت کنیم. 

  • آیا مشاور می تواند برای انتخاب شغل ما تصمیم بگیرد؟ 

هیچ مشاوری به جای ما تصمیم نمی گیرد. و او فقط با مهارت هایش به ما کمک می کند و بهترین راه حل را می دهد.

  • آیا برای انتخاب رشته در دوران تحصیل می توان از مشاوره شغلی تلفنی استفاده کرد؟ 

بله. مشاوره شغلی و مشاوره تحصیلی تا حد امکان به هم مرتبط هستند. ما می توانیم به کمک یک مشاور توانایی هایمان را بشناسیم و متناسب با استعداد هایمان در مسیری که بهترین بازدهی شغلی را  دارد حرکت کنیم.  

 

مرکز مشاوره فراز با گردهم آوری متخصصان کار آزموده و فراهم سازی زیر ساخت تلفنی برای مشاوره شغلی تلفنی سعی در سهولت و آرامش  شما دارد. شما می توانید در هر نقطه ای از کشور که هستید تنها با یک تماس از خدمات مشاوره تلفنی و حضوری مرکز مشاوره  بهره مند شوید. 

 

 

  

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *