زوج درمانی, مشاوره ازدواج, مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره ازدواج در شمال تهران

مشاوره ازدواج در شمال تهران

مشاوره ازدواج در شمال تهران می تواند یک گزینه برای بهبود روابط خود در مشکلات زیاد باشد. در زندگی چالش های فراوانی به وجود می آید که گاه داشتن یک ازدواج یا رابطه ی خوب را دشوار می کند. آیا ازدواج شما در مسیر درستی است؟

آیا احساس ناامیدی، سرخوردگی، عصبانیت یا غم دارید؟ شاید هم خود یا رابطه تان را در حال از دست رفتن می بینید. باید متوجه شده باشید که باید تغییراتی ایجاد کنید و به دنبال کسی باشید که به شما در این مسیر کمک کند.

ما در مرکز مشاوره فراز به شما کمک می کنیم روابط پایداری داشته باشید. مشاوران ما در کمک به افراد و زوج ها در کسب اطمینان و شفافیت در مورد درمان و بهبود روابط تخصص دارند و به شما این اطمینان را می دهند که به اهداف شخصی خود دست یابید.

مشاوره ازدواج چیست؟

مشاوره ازدواج یا زوج درمانی، به زوج ها کمک می کند تا مشکلات خود را حل کنند و روابط خود را بهبود ببخشند. این نوع درمان همچنان می تواند به زوج ها کمک کند تا جان تازه ای به روابط خود بدهند و دلایلی که در وهله اول آن ها را به هم نزدیک کرده است را تقویت کنند.

مشاورانی که زوج ها را در این جلسات یاری می کنند اغلب به عنوان مشاور ازدواج شناخته می شوند. بسیاری از زوج ها به دنبال مشاوره ازدواج هستند. مشاوران می توانند به کسانی که یک یا دو سال از ازدواجشان می گذرد، و یا حتی کسانی که چهل سال از زندگی مشترکشان می گذرد کمک کنند.

آن ها همچنین می توانند بحث های قبل از ازدواج را در جلسات مشاوره قبل از ازدواج تسهیل کنند. در اکثر موارد مشاوران به دغدغه های فردی و دغدغه های رابطه گوش می دهند و سعی می کنند نگرانی های فردی را درک کنند.

سپس در مرحله ی آخر، دوره ی درمانی مبتنی بر شواهد را برای جلسات درمانی شما طراحی می کنند.

مشکلاتی که در سال اول ازدواج به وجود می آیند

مشکلات بسیاری در سال اول ازدواج رایج است، زیرا هیجان و تازگی از بین می رود و واقعیت به وجود می آید.

اغلب اوقات، زندگی زناشویی بسیار متفاوت تر از ملاقات های قبل از ازدواج است و تفاوت های کوچکی که به نظر بی اهمیت می رسند، می توانند به مشکلات و درگیری های بزرگ تبدیل  شوند.

صحبت کردن درباره ی مسائل مالی برای زوج ها سخت است، به خصوص در مواردی که دو نفر درآمد خود را در حساب مشترک ادغام می کنند. در همه ی موارد پول موضوع حساسی است و همیشه ارزش های اصلی باید مورد بحث و بررسی قرار گیرند.

برای اطمینان، با مراجعه به یک مشاور زوج ها می توانند نگرانی های مربوط به امور مالی را در یک محیط امن و خصوصی با یک جلسه هدفمند بررسی کنند.

زوج هایی که به تازگی ازدواج کرده اند باید تصمیم بگیرند که چگونه روابط خود را با والدین خود هدایت کنند و چگونه ارتباط خود را به گونه ای حفظ کنند که خللی در ازدواج آن ها نباشد.

مشکلاتی که به وجود می آیند عبارتند از: تکیه بر تصمیم گیری و نظرات والدین، عدم تعیین حد و مرز و طرفداری از والدین علیه همسرتان. به عنوان افرادی که به تازگی ازدواج کرده اند، مهم است که احترام به والدین را نگه دارید اما هرگز به گونه ای نباشد که به همسرتان بی حرمتی کنید یا او را تحقیر کنید.

آیا مشاوره ازدواج در شمال تهران  اثربخش است؟

مشاوره زوجین می تواند برای زوج هایی که مایل به تست کردن خود و روابطشان هستند بسیار موثر باشد.

همه ی ما می دانیم که روابط می توانند بسیار پیچیده باشند و کار و تلاش زیادی را می طلبند. مشاوره ازدواج در شمال تهران می تواند به زوج ها کمک کند تا درک کنند که چرا برقراری ارتباط بسیار دشوار است، در چه زمانی احساس رضایت نمی کند و هر فرد چه قدمی می تواند در راستای آن بردارد.

داشتن یک متخصص روابط برای کمک به بهبود رابطه از طریق درمان اختلاف ها، ضربه های روانی و تروما ها می تواند حاصل سال ها تلاش و رضایت از روند مشاوره باشد.

تیم ما در مرکز مشاوره فراز در درک کامل از چگونگی منشا مشکلات در روابط و چگونگی حرکت رو به جلو برای یافتن راه حل و رضایت بیشتر متمرکز می شود.

چگونه ازدواجی رضایت بخش داشته باشیم؟

حفظ یک رابطه قوی آسان نیست. راه هایی وجود دارد که به تنهایی می توانید اولین گام ها را در جهت ایجاد حس مثبت در رابطه خود بردارید. ساده ترین راه این است که میزان تشویق و توجه را برای یکدیگر افزایش دهید.

گاهی اوقات ممکن است دشوار به نظر برسد که هرروز از شریک زندگی خود تعریف کنید، اما اگر به اندازه کافی دقت کنید، چیزی را در او پیدا می کنید که مستحق تعریف باشد.

در این مرحله ممکن است از خود بپرسید که تعریف و تمجید از همسرم چه سودی برای من دارد؟ پاسخ در توانایی شما برای برقراری ارتباط موفقیت آمیز با همسر خود نهفته است.

برقراری ارتباط در ازدواج مانند پس انداز کردن برای روز مبادا است. کیفیت رابطه شما را افزایش می دهد و یک چرخه ی مثبت در ایجاد تعاملات شما با همسرتان در طول روز ایجاد می کند.

چه  نوع مشکلاتی توسط مشاوره ازدواج در شمال تهران  قابل حل هستند؟

زوج ها به دنبال راهنمایی های  دلسوزانه از مشاوران ازدواج برای طیف گسترده ای از مسائل در حوزه زندگی و زناشویی هستند.

با این حال، برای بهره مندی از مشاوره نیازی به داشتن یک مشکل حاد و دشوار نیست. بسیاری از زوج های متاهل به جلسات درمانی مراجعه می کنند تا آنچه که برای بهبود رابطه شان مفید بوده است را تقویت یا حفظ کنند.

همانطور که اشاره شد، حل مستقیم مشکل می تواند بخش عمده ای از شرح وظایف یک مشاور ازدواج باشد. زوج ها ممکن است برای رفع مشکلات زیر به دنبال مشاور حرفه ای باشند:

  • مصرف مواد مخدر
  • بحران مالی
  • درگیری های مکرر
  • خیانت
  • عدم اعتماد
  • مسائل مربوط به سلامت روان
  • طلاق عاطفی
  • حسادت
  • تفاوت سبک زندگی
  • اختلاف در تربیت والدین

یافتن مرکز مشاوره ازدواج در شمال تهران

اگر به دنبال خدمات استثنایی مشاوره ازدواج در شمال تهران هستید، نزدیک ترین دفتر را برای تعیین وقت ملاقات انتخاب کنید. مرکز ما برای رفاه حال مراجعین علاوه بر جلسات حضوری امکان مشاوره تلفنی را نیز فراهم کردیم تا دسترسی به خدمات ما بیش از پیش آسان شود.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *