خیانت, طلاق, مشاوره خانواده

مشاوره خانواده خوب در تهران

مشاوره خانواده خوب در تهران

اکثر خانواده ها در جهان، ایران و تهران از اهمیت جایگاه خانواده و نقش خود در کمک به داشتن خانواده ایده آل به خوبی آگاه هستند.  در صورتی که مشکلاتی درون خانواده برایشان ایجاد شود تمام تلاش خود را جهت رفع آنها به کار می گیرند. که البته نقش مشاوره خانواده در تهران را نمی توان نادیده گرفت.

خانواده نخستین نهاد اجتماعی است. اکثر افراد در خانواده به دنیا می‌آیند و در خانواده نیز به زندگی خود پایان می دهند. خانواده مهمترین جزء اجتماع محسوب می گردد و گذشته از وظیفه تکثیر نسل و پرورش کودک برای بقای نوع بشر وظایف گوناگون دیگری از قبیل تولید و رونق اقتصادی و فرهنگ پذیر نمودن افراد را نیز بر عهده دارد. بنابراین خانواده عاملی است که قبل از ارتباط مستقیم فرد با گروه ها، سازمان‌ها و جامعه نقش مهمی ‌در انتقال هنجارهای اجتماعی به فرد ایفا می‌نماید. از سوی دیگر با توجه به اینکه خانواده با نظام جامعه در ارتباط است، موقعیت فرد نیز تا حدودی مبتنی بر موقعیت اجتماعی خانواده‌اش خواهد بود. اگر به دنبال داشتن یک خانواده موفق و خدمات مشاوره خانواده در تهران هستید، در این مطلب با ما همراه باشید.

چرا به مشاوره خانواده نیاز داریم؟

این سوال یکی از اساسی ترین سوالاتی است که در میان زوج ها به وجود می آید که چرا و در چه مواقعی باید به مشاور خانواده مراجعه کرد؟ یک مشاور خانواده خوب و حرفه ایی می تواند در زمینه های زیر به شما کمک کند :

  • زمانی که رابطه عاشقانه شما سرد شده و نگران این مسئله هستید.
  • اگر نگرانی و شک دارید که همسرتان به شما خیانت می کند.
  • زمان مواجه شدن با مشکلات رفتاری و روانی همسرتان!
  • زمانی که تصور می کنید با فردی خود شیفته زندگی می کنید.
  • حتی مواقعی که رابطه خوبی دارید و می خواهید آن را حفظ کنید و بهتر کنید.
  • در مواردی که در زندگی مشترک یا رابطه عاطفی خود دچار مسائل و مشکلاتی می شوید که نمی دانید چگونه آن ها را حل کنید.
  • اگر در روابطه با مسائل زناشویی (جنسی) دچار مشکل شده اید و دنبال راه حل آن هستید.

اهمیت و کاربرد مشاوره خانواده خوب در تهران

مهمترین عامل اجتماعی شدن در زندگی هر انسان ، تجربیات دوران کودکی او در محیط خانواده است. فضای خانواده سرشار از مهر و محبت ، فداکاری و گذشت ، صمیمیت و گرمی‌ و در عین حال گاهی توام با حسادت و رشک ، دشمنی و کینه توزی ، نفرت و خشم است. کودکان در جریان اجتماعی شدن اینگونه عواطف را در کنار والدین و خواهران و برادران خود تجربه می‌کنند. اعضای خانواده آنقدر به هم وابسته‌اند که هر نوع مشکل یا مسئله یک عضو خانواده بطور مستقیم یا غیر مستقیم بر زندگی سایر اعضا تاثیر می‌گذارد. از طرف دیگر خانواده به دلیل همین نفوذ و تاثیر بر افراد ، گاهی به عنوان روشی برای درمان اختلالات بکار می‌رود. روان شناسان بالینی و مشاوران خانواده در تهران گاهی ترجیح می‌دهند در درمان یک فرد ، همه اعضای خانواده را از نزدیک ملاقات کنند.

مشاوره خانواده با استفاده از تحقیقات سایر حوزه‌های روان شناسی و همچنین تحقیقات مربوط به خانواده به بررسی موانع و مشکلات مربوط به خانواده از قبیل مشکلات ازدواج و دوران نامزدی ، اختلافات زناشویی و علل آن ، شیوه تعامل و روابط زناشویی و همچنین شیوه تعامل با فرزندان و … می‌پردازد تا برای بهبود روابط خانوادگی و پیشبرد بهداشت روانی خانواده راهکارهای عملی ارائه دهد.

برای هر فردی ممکن است بعد از ازدواج و تشکیل خانواده مشکلات خانوادگی به وجود آید که جهت بهبود روابط خانوادگی و مدیریت مناسب تر می توانید از خدمات مشاوره خانواده در تهران که در موضوعات متنوعی توسط مرکز تخصصی روانشناسی و روانپزشکی فراز مشاور قابل ارائه است بهره مند شوید.

مشاوره خانواده جهت بهبود روابط زناشویی و همسرداری

روابط زناشویی و همسرداری یکی از مهمترین موارد در بحث مشاوره خانواده است.رفتار مناسب با همسر و و توجه به رابط زناشویی و اصول همسرداری مهترین مسئله در حفظ و تحکیم خانواده است..

مشاوره خانواده خوب در تهران جهت تربیت فرزندان

تربیت کودکان از بدو تولد از روابط نزدیک والدین و کودک در خانواده سرچشمه می گیرد. تجربه ثابت کرده است که کودک بیش از هر کس از پدر، مادر و خانواده خود تاثیر می گیرد و نیمی از دنیای کودکی در آرزوی تبدیل شدن به پدر، مادر خود سپری می شود. از نظر کودک، کامل ترین و قدرتمندترین افراد، خانواده او هستند.

می توان با اطمینان گفت صرف وقت بیشتر برای کودک در سال های اول زندگی، به معنی داشتن خیالی راحت تر در سال های بعد است. یعنی اگر در سال های نخستین زندگی کودک، با آگاهی و حوصله و دست و دل بازی از نظر وقت و متناسب با شرایط سنی کودک به او رسیدگی کنیم، به تدریج کارهای مربوط به تربیت او آسان تر شده و آسایش خاطر بیشتری در ارتباط با فرزندان فراهم می گردد همچنین پیشنهاد می شود جهت تربیت صحیح فرزندان خود حتما با مشاور خانواده خوب در تهران در ارتباط باشید.

مشاوره خانواده جهت حل اختلافات خانوادگی از قبیل : خیانت همسر، طلاق

اختلافات خانوادگی ممکن است برای هر خانواده ای به وجود آید. ولی دانستن این مسئله که چگونه می توانیم این اختلافات و مشکلات را درون خانواده کنترل کرده و در صورتی که مشکلات خانوادگی به نوعی بود که بتوان آن را با مشاوره خانواده خوب حل نمود موضوع مهمی می باشد که باید به آن توجه ویژه ای نمود و زمانی را جهت مشاوره خانواده در نظر گرفت.

مشاوره جهت کنترل رفتار فردی ، کنترل پرخاشگری و مهارت های ارتباطی

پرخاشگر بودن، به معنای حمایت از خود به شیوه ای است که در آن به حقوق دیگران تجاوز می شود. ‌رفتار پرخاشگرانه به صورت معمول تنبیه گرایانه، ‌سرزنش آمیز، ‌تحکیم جویانه و خصمانه است و می تواند تهدید، توهین و حتی تنبیه بدنی را شامل شود. حتی لبخند تمسخر آمیز، عبارت طعنه و غیرت نیز نوعی  پرخاشگری است.که جهت کنترل پرخشاگری لازم است با مشاوره خانواده در ارتباط بود.

مهارت‌ های ارتباطی به توانایی انتقال اطلاعات به دیگران به طور موثر و کارآمد گفته می‌شود که می‌تواند ارتباطات فردی و تجاری فرد را بهبود بخشیده.  موجب شود رضایت از زندگی و کیفیت زندگی فرد بالا رود. این مهارت‌ های ارتباطی است که تاثیرگذاری ارتباط را تعیین می‌کند که مشاوره با یک مشاوره خانواده خوب می تواند این مهارت ها رو افزایش دهد.

نحوه دریافت مشاوره خانواده خوب در تهران

مشاوره خانواده حضوری

مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره خانواده آنلاین

مرکز مشاوره فراز با مشاوران و متخصصان کارآزموده و با تجربه به شما در هر زمینه ای مشاوره می دهند.

.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *