مشاوره نوجوان

مشاوره نوجوان در جنوب تهران

مشاوره نوجوان در جنوب تهران

همانند بزرگسالان، نوجوانان نیز می توانند از مشاوره نوجوان در جنوب تهران بهره مند شوند. بسیاری از آنان برای مقابله با استرس، خشونت، زورگویی یا قلدری به کمک نیاز دارند.

خیلی از افراد به کمک مشاور نیاز دارند تا از طریق بیان احساسات خود در مورد مسائل خانوادگی و اجتماعی بتوانند مشکلات خود را حل کنند. مشاوره نوجوان در جنوب تهران برای نوجوانان بر ایجاد عزت نفس، اعتماد به نفس و بهبود روابط متمرکز است.

مشاورانی که در درمان نوجوانان تخصص دارند، می توانند در مشکلات مقابله با استرس، توسعه مهارت های حل مسئله و مسائل عاطفی به آن ها کمک کنند. مشاوره و تراپی نوجوان ابزاری عالی برای کمک به نوجوانان برای مقابله با هر چیزی است که آن ها را آزار می دهد.

با این حال، تشخیص اینکه آیا رفتار نوجوان طبیعی است یا نیاز به مراجعه به یک مشاور دارد ممکن است دشوار و سخت باشد. والدین اغلب تمایلی به استفاده از خدمات مشاوره نوجوان در جنوب تهران ندارند. آن ها ممکن است ترجیح دهند که منتظر بمانند تا ببینند که مشکل به خودی خود حل می شود یا خیر.

یادگیری علائمی که نشان می دهد کودک شما به کمک دیگری نیاز دارد بسیار مهم است. مسائل روانی و رفتاری تنها در صورتی بدتر می شوند که به آن ها توجهی نشود.

چالش های دوره نوجوانی

اغلب اوقات، احساس می کنید که تحت تاثیر افکار منفی خود گیر کرده اید و غرق می شوید. این مشکل انجام کار هایی را که قرار است انجام دهید را با بحران رو به رو می کند.

وقتی این اتفاق می افتد، شما احساس می کنید که کاملا گم شده اید. تمام چالش هایی را که با ورود به دبیرستان پیش می آید را به آن اضافه کنید. شا باید تصمیمات بزرگی را در زندگی بگیرید. با گذشت زمان متوجه می شوید که زمان زیادی را برای نگرانی و وسواس در مورد چیز هایی که خارج از کنترل شما است صرف کرده اید. حتی ممکن است دائما در حال مقایسه خود با دیگران باشید.

این کار ها شما را به سمت نارضایتی از خود سوق می دهد و باعث می شد که درباره ی خود فکر های بدی بکنید.

بیماری های روحی در نوجوانان

برای والدین مهم است که درباره ی مسائل رایج سلامت روان نوجوانان بیشتر بدانند. اختلالات خلقی از جمله افسردگی، اغلب در دوران کودکی شروع می شود. همچنین اختلال اضطراب هم در بین نوجوانان شایع است.

اختلالات رفتاری و ADHD  نیز ممکن است در طول سال های نوجوانی آشکار شوند. بی اشتهایی و پرخوری عصبی بیشتر در زنان شایع است؛ اما مردان نیز می توانند مبتلا شوند. اختلالات اسکیزوفرنی و روان پریشی اگر چه در اوایل یا اواسط دوران نوجوانی امکان پذیر است، اما معمولا تا بعد از 18 سالگی ظاهر نمی شوند.

متاسفانه، طبق مطالعه ای که در سال 2013 توسط دانشگاه دوک انجام شد، نیمی از نوجوانان مبتلا به بیماری روانی درمان نمی شوند. گاهی اوقات، والدین نیازی به درمان فرزندشان ندارند یا ابزار لازم را ندارند. در مواقع دیگر، نوجوانان از درمان شدن خودداری می کنند.

اگر یک بیماری روحی درمان نشود، می تواند عوارض جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد. برخی از نوجوانان ممکن است به دلیل مشکلات تحصیلی ترک تحصیل کنند؛ درحالی که برخی دیگر ممکن است به سوء مصرف مواد یا مرتکب جرم شوند. خودکشی نیز یک خطر بزرگ برای نوجوانانی است که مراقبت های سلامت روان مناسبی را دریافت نمی کنند.

چرا باید برای فرزند خود مشاوره نوجوان در جنوب تهران را انتخاب کنید؟

چه نوجوان باشید یا والدین، همه ی ما در مرحله ای از زندگی به کمک نیاز داریم. مشاوره نوجوان در جنوب تهران مکانی امن را فراهم می کند که در آن می توانید نگرانی های خود را بدون ترس از قضاوت یا انتقاد به اشتراک بگذارید. ما در مرکز مشاوره ی فراز، خدمات مشاوره ی نوجوان را به صورت درمان فردی، گروهی یا خانوادگی ارائه می دهیم.

یکی از مهم ترین قدم ها برای کمک به درمان  و رشد نوجوان اطمینان داشتن از یک فضای امن است که در آن بتواند با خیالی آسوده نیاز ها و اهداف خود را بیان کند. به همین خاطر، باید یک رابطه بر پایه ی اعتماد بین مشاور و نوجوان به وجود بیاید. برای ایجاد این اعتماد قبل از اینکه والدین وارد جلسات بشوند از نوجوان می پرسیم که تمایل دارد یا نه. اگر او مایل نباشد ابتدا فقط با خود او جلسات را شروع می کنیم.

نوجوانان این نسل با چیز هایی روبرو هستند که هیچ نسل قبلی با آن مواجه نشده است. اغلب اوقات، آن چه را که احساس یا فکر می کنند بیان می کنند. اغلب به آموزش حرفه ای نیاز است تا بفهمیم چه چیزی واقعا یک کودک یا نوجوان را آزار می دهد.

اجازه دهید مشاوران بهترین کاری را که تشخیص می دهند، انجام دهند. اجازه دهید تا به فرزندتان کمک کنند تا آرامش را پیدا کند. مانند بزرگسالان، نوجوانان نیز با دوره های سختی از زندگی روبرو هستند. شرایط و موقعیت هایی که انتخاب نکرده اند، آن ها را مجبور می کند وارد عرصه هایی شوند که نمی توانند از عهده آن بربیایند. مشاور باید به او آموزش دهد تا چگونه با آن ها کنار بیاید و حل کند.

اقدامات لازم برای بهره گیری از مشاوره نوجوان در جنوب تهران

اگر تصمیم دارید برای فرزند خود کمک بگیرید، با یک مشاور صحبت کنید. مشاور می تواند ارزیابی های لازم را ارائه دهد و به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا درمان می تواند مفید باشد یا خیر.

شاید شما خودتان را به خاطر رفتار نادرست با فرزندتان سرزنش کنید یا شاید به این فکر کنید که چرا از ماه ها قبل نتوانسته اید علائم هشدار دهنده را تشخیص دهید و باید زودتر کمک می گرفتید. تجربه ی این طیف گسترده از احساسات  مثل احساس گناه یا پشیمانی قبل از دریافت کمک طبیعی است.

اجازه ندهید این احساسات مانع از دریافت خدمات مشاوره نوجوان در جنوب تهران باشد، که می تواند به بازگشت زندگی او به مسیر درست کمک کند.

چگونه فرزند خود را برای مشاوره نوجوان در جنوب تهران متقاعد کنیم؟

نوجوانان اغلب تمایلی به رفتن و استفاده از مشاوره نوجوان ندارند. آن ها ممکن است مشاوره را به عنوان یک مجازات در نظر بگیرند؛ یا ممکن است نگران این باشند که دوستانشان متوجه شوند و آن ها مورد اذیت و آزار قرار بدهند.

به عنوان والدین می توانید با نحوه صحبت کردن با او در مورد مشاوره، بر درک فرزند خود از آن تاثیر بگذارید. هنگامی که برای اولین بار موضوع مشاوره و درمان را مطرح می کنید، اطمینان حاصل کنید که از آن به عنوان یک تجربه خوب و مثبت یاد می کنید. از مزایای مشاوره صحبت کنید و آن ها را برجسته کنید.

هرگز فرزندتان را به خاطر علائم یا چهارچوب درمانی به عنوان تنبیه برای رفتار بد شرمنده نکنید. همچنین به نوجوان خود اطمینان دهید که درمان محرمانه است و به جز خودش و مشاور کسی از آن با خبر نمی شود.

همچنین می توانید توافق نامه ای را تنظیم کنید که در آن روانشناس یا مشاور فقط چیز هایی را با شما به اشتراک بگذارد که فرزند شما مایل است به اشتراک بگذارد.

رفتار درمانی برای نوجوانان

یکی از انواع درمان برای مشکلات سلامت روان، رفتار درمانی است. این درمان طی دهه ها کارآزمایی بالینی مشخص شده است که با طیف وسیعی از مشکلات عاطفی برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان موثر است.

این یک رویکرد درمانی نسبتا کوتاه مدت و فعال است که ماهیت مشارکتی دارد. ما یک مدل مراقبت مبتنی بر شواهد را برای اطمینان از دریافت بالاترین کیفیت درمان برای شما در نظر می گیریم.

استفاده از روش رفتار درمانی در مشاوره نوجوان در جنوب تهران شامل بررسی زمینه نگرانی های شما یعنی محیطی است که مشکلات از آن ایجاد می شود.

انواع مختلف مشاوره نوجوان در جنوب تهران که می توانند مفید باشند

انواع مختلفی از درمان وجود دارد که هر کدام برای دستیابی به اهداف مختلفی طراحی شده اند. یک مشاور ممکن است نوع خاصی را بر اساس نیاز های فرزند شما توصیه کند. به طور معمول، قبل از تنظیم اولین جلسه، سن را در رویکرد خود لحاظ می کنند.

چیزی که ممکن است برای یک نوجوان 13 ساله موثر باشد؛ ممکن است برای برای یک نوجوان 17 ساله نباشد. در اینجا به چند نوع درمان که ثابت شده اند اشاره می کنیم:

  • درمان گروهی
  • مصاحبه انگیزشی
  • درمان شناخی رفتاری
  • پردازش گروهی
  • درمان خانوادگی

همچنین مهم است که بین مشاوره ساده و موارد شدید که نیاز به بستری دارند تمایز قائل شویم. در برخی موارد، پزشک یا مشاور شما به جای جلسات مشاوره سرپایی، برنامه درمانی ساخت یافته تری را توصیه می کند. این برنامه ها شامل انواع تکنیک های درمانی خواهند بود.

نوجوانان و روابط

وقتی کودکان به سنین نوجوانی می رسند، روابط می تواند باعث ایجاد اختلاف و تنش در آن ها شود. روابط عاشقانه اشتباه در این سنین می تواند باعث ایجاد سرخوردگی شود.

همچنین روابط آن ها با والدین برای رشد سالم بسیار مهم است. ممکن است با تغییراتی که در دوره ی نوجوانی آغاز می شود، تحت فشار قرار بگیرند. روابط مثبت و با احترام بخش بسیار مهمی از رشد یک فرد محسوب می شود.

باعث می شود که فرزند شما ظرفیت بیشتری برای همدلی و ارتباط داشته باشد. حمایت شما برای آنان حیاتی است تا بتوانند  تشخیص بدهند که یک رابطه محترمانه چگونه است و به چه طریقی می توان آن را ایجاد کرد. تاثیرگذارترین افراد در زندگی یک نوجوان، زرگسالان اطراف آن ها هستند.

تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که با داشتن روابط خوب با دوستان و خانواده که اهمیت آن از همه بیشتر است، الگوی مثبتی باشید.

اهداف و مزایای مشاوره نوجوانان

برخی از نوجوانان مستقیما نمی خواهند در مورد مسائل و مشکلات خود با کسی صحبت کنند. هدف مشاوره نوجوان در جنوب تهران این است که با شناختن یکدیگر و ایجاد اعتماد شروع کنید. تنها در این صورت است که می توانید با هم همکاری کنید و به سمت موضوع اصلی بروید.

بسته به نیاز های خاص شما ممکن است راهکار هایی برای کاهش اضطراب، استرس و افسردگی ارائه دهیم. مشاوره به شما کمک می کند تا مهارت های مقابله ای سالم و ایمن را برای جایگزینی مهارت های مقابله ای ناسالم پیدا کنید.

نوجوان می تواند علت اصلی احساسات، رفتار ها و آسیب های خود را بیاموزد. این کار به آن ها اجاره می دهد تا با مشکلاتی که دارند کنار بیایند و راه حل هایی برای رفع آن ها پیدا کنند. مشاوره نوجوان در جنوب تهران می تواند به بهبود خلق و خوی کلی، اعتماد به نفس و عزت نفس را تقویت کند. اگر احساس کردید که نمی توانید مشکل فرزند خود را حل کنید نگران نباشید.

ما همیشه می گوییم که باید با فرزند خود رابطه ای صمیمانه برقرار کنند در این صورت است که او به والدین خود اعتماد می کند و همه ی خواسته ها و نیاز های خود را با آن ها در میان می گذارد. اما اگر رابطه ی صمیمانه ای با فرزند خود ندارید،  وقتی برای اولین بار با علائم یا رفتار های عجیب مواجه شدید، بهتر است با یک مشاور تماس بگیرید. او می تواند به تشخیص مشکل و حل آن ها کمک کند و فرزندتان را در مسیر درست قرار دهد.

مشاور بیشتر شبیه یک معتمد است که واقعا به وضعیت نوجوان اهمیت می دهد. جلسات مشاوره مکانی امن برای به اشتراک گذاشتن تجربیات و پذیرفته شدن مشکلات است. همچنین به شما کمک می کند تا نحوه ی توضیح دادن درباره ی خود را بیاموزید و ارتباط خود را با خانواده، دوستان و آشنایان بهبود دهید.

دریافت خدمات مشاوره نوجوان در جنوب تهران از مرکز فراز

تیم مشاوران ما والدین و نوجوانان را درک، حمایت و راهنمایی می کند تا به ساختن یک خانواده سالم کمک کنند. شبکه مشاوران نوجوان ما برای کمک به خانواده ها در ایجاد و حفظ قدرت هنگام مواجهه با چالش ها، اختصاص داده شده است. ما با پیچیدگی های زندگی خانوادگی آشنا هستیم و زمانی که یک یا چند نفر از اعضای خانواده با نگرانی های مربوط به سلامت روان دست و پنجه نرم می کند، می دانیم تا چقدر می تواند دشوار باشد.

ما نه تنها نسبت به هر خانواده ای حساس هستیم؛ بلکه به مشکلاتی که موقعیت شما را از بقیه متمایز می کند گوش می دهیم و دقیق ترین کمک و خدمات را به شما ارائه می کنیم تا مشکلاتی را که مانع شادی فرزندان و نوجوانان می شود را کاهش دهید.

شما در صورت نیاز به خدمات مشاوره نوجوان در جنوب تهران می توانید از مشاوران متخصص و مجرب مرکز مشاوره فراز به صورت حضوری، تلفنی و یا تماس تصویری مشاوره دریافت کنید.برای گرفتن وقت و هماهنگی با شماره تلفن همراه 09371178718 و یا شماره تلفن های 02122640332 و 02188672553 تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *