مشاوره خانواده, مشاوره کنکور

مشاوره روانشناسی با بهترین مشاوران

سال هاست که مشاوره روانشناسی با بهترین مشاوران به عنوان راهی برای حل مشکلات شخصی و خانوادگی مطرح شده است و حالا، بر خلاف گذشته، دیگر کمتر کسی است که از مراجعه به مشاور روانشناسی احساس پوچی کند. کسب مشاوره روانشناسی یکی از بهترین راه ها برای حل مشکلاتی است که توانایی حل آن ها را نداریم. 

مشاوره روانشناسی با بهترین مشاوران 

مشاوره روانشناسی یکی از شاخه های کاربردی روانشناسی است. به عبارتی، کاربرد روانشناسی در زمینه کمک به افراد به هنجار برای حل مشکلات آنان است. مشاوره روانشناسی با بهترین مشاوران رشته ای تخصصی است که با روانشناسی بالینی، دارای وجه مشترکی است. مشاوره معمولا کمک به افرادی است که مریض نیستند را برعهده دارد و در سازمان های غیر پزشکی فعالیت می کنند.  

روانشناسان بالینی معمولا با افرادی که از نظر روانی، بیمار محسوب می شوند کار می کنند و علاقه دارند در بیمارستان ها و سازمان های پزشکی خدمت کنند. روانشناسان مشاوره در کمک به افراد به هنجار، از روش های روان درمانی نیز استفاده می کنند و بیشتر در دفاتر مشاوره خانواده، مشاوره ی زناشویی، مدارس و دانشگاه ها اشتغال دارند. 

مشاوره روانشناسی چه فعالیتی انجام می دهد؟ 

مشاور تلاش می کند تا توانایی ها و مهارت های مراجعه کنندگان خود را تقویت کرده و افزایش دهد تا به حال بهتری دست پیدا کنند. مشاوره روانشناسی در این راه از تکنیک های روان درمانی استفاده می کند تا افراد به مشکلات روزانه زندگی خود پیروز شوند. 

در جلسات روان درمانی گروهی یا انفرادی، مشاور روانشناسی از روش های درمانی برای کار با کودکان، نوجوانان، زوجین، خانواده ها و بزرگ سالان در تمامی رده های سنی استفاده می کند. مشاوره روانشناسی با بهترین مشاوران، نه برای حل مشکلات شدید روانی، بلکه برای حل مشکلاتی است که افراد بر اثر چالش ها و کمبود های زندگی با آن مواجه می شوند. 

انواع مشاوره روانشناسی با بهترین مشاوران 

همان طور که گفته شد، مشاوره روانشناسی برای تمامی سنین کاربرد دارد. از طرف دیگر انواع مختلفی با توجه به کاربرد آن دارد. این انواع مختلف در حال حاضر بسیار معروف و مورد استفاده مردم هستند.  

در فهرست زیر معروف ترین انواع مشاوره روانشناسی را می خوانید: 

  • مشاوره ازدواج 
  • مشاوره خانواده 
  • مشاوره تحصیلی 
  • مشاوره اعتیاد 
  • مشاوره توان بخشی 
  • مشاوره سلامت روان 

تفاوت مشاوره روانشناسی و روان پزشکی 

تاکنون بسیاری از مردم تفاوت مشاوره روانشناسی و روان پزشکی را نمی دانند. این عدم آگاهی باعث می شود که بسیاری از اوقات اشتباه بزرگی انجام دهند و وقتی باید سراغ مشاوره بروند، به روانپزشکی مراجعه کنند و یا بالعکس. 

روانپزشکی شاخه ای از رشته های پزشکی است. یک روانپزشک ابتدا در رشته پزشکی تحصیل می کند و پس از گذراندن دوره رزیدنتی، می تواند در رشته روانپزشکی ادامه تحصیل دهد. اما مشاوره مهارتی از رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی و ارشد است. 

اما تفاوت اصلی و اساسی روانپزشکی و مشاوره روانشناسی، راه و روش درمانی آن ها است. روش درمانی روانپزشکی کاملا بنا شده بر گفت و گو و حل مشکلات افراد از طریق صحبت و توصیه های عملی است. 

یک فرد زمانی نیاز به مراجعه به روانپزشک دارد که دچار بیماری های روانی است که قابلیت درمان با مشاوره روانشناسی با بهترین مشاوران را ندارد. بیماری هایی که به دلیل اختلال در عملکرد مغز به وجود آمده اند و با بیماری هایی که درمان آن ها تنها از طریق تاثیر گذاری شیمیایی بر عملکرد مغز امکان پذیر است. 

کاربرد های مشاوره روانشناسی 

مهم ترین کاربرد روانشناسی در زمینه سلامت روان این است که روانشناسان از قوانین، تحقیقات و دانش های بالینی برای کمک به بیمار در مدیریت و غلبه بر علائم درگیری ذهنی و بیماری روانی استفاده می کنند. برخی از کاربرد های روانشناسی عبارت است از:  

  • تدوین برنامه های آموزشی  
  • درمان سلامت روان 
  • افزایش بازدهی 
  • تحقیقات روانشناسی  
  • کمک به خود 
  • طراحی برنامه های اجتماعی 
  • پی بردن به چگونگی رشد کودک 

گنجاندن همه فعالیت هایی که روانشناسی در بر می گیرد، فقط در یک تعریف کوتاه دشوار است. اما مباحثی از قبیل رشد، شخصیت، افکار، احساسات، عواطف، انگیزه ها و رفتار های اجتماعی تنها بخشی از آنچه روانشناسی در پی فهم، پیش بینی و توضیح آن است را نشان می دهد. 

اهمیت روانشناسی در زندگی افراد 

همه ی ما به دنبال داشتن یک زندگی بهتر با آرمان های خود هستیم. عواملی مانند شادی، خوشبختی و رضایت از زندگی، موفقیت، سلامت روحی و روانی، ثروت مالی و جایگاه اجتماعی مناسب از جمله مواردی هستند که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. علم روانشناسی موثرترین ابزار برای رسیدن به اهداف تعیین شده است.  

برای مثال در مصاحبه حضوری استخدامی، اگر علم روانشناسی بدانید می توانید در آنجا استخدام شوید حتی اگر علم و تخصص کافی در آن حوزه را نداشته باشید. نحوه ی برخورد، نحوه ی نشستن، نوع نگاه کردن و موارد دیگر در جلب نظر دیگران نقش تعیین کننده ای دارند. 

چرا باید به مشاوره روانشناس مراجعه کرد؟ 

یکی از دلایل اهمیت مشاوره این است که پیشرفت تکنولوژی موجب گردیده که انسان ها کار ها را سریع تر انجام دهند. اما این پیشرفت در تکنولوژی و صنعتی شدن زندگی مشکلات گوناگونی را نیز برای بشر به وجود آورده است و موجب بروز برخی بیماری ها و ناراحتی های روانی و سست شدن رابطه ها و ارزش های انسانی شده است. 

به هر حال با کاهش روابط انسان ها و افزایش استرس زندگی صنعتی و مشکلات خلقی، رفتاری، عاطفی و… ایجاد می شوند. تنوع انتخاب ها در همه زمینه های زندگی و عوامل مختلف دیگر، تصمیم گیری را مشکل می سازد. 

در اینجاست که افرادی در حیطه کمک به جنبه های روانی زندگی افراد آموزش می بینند و در زیر شاخه های این علم تخصص می یابند. این افراد با عنوان روانشناس به جامعه خدمت می کنند تا روح بیمار را زنده سازند و نشاط بخشند. آن ها می توانند با داشتن آگاهی افراد را برای پیشگیری از مشکلات یا حل آن ها راهنمایی کنند. 

 

شما عزیزان می توانید در هر ساعت از شبانه روز با بهترین و با تجربه ترین مشاورین روانشناس مرکز مشاوره فراز، ارتباط مستقیم تلفنی برقرار کنید. در صورت درخواست مشاوره تلفنی می توانید با شماره های 02122640332 ، 02122612304 ، 02188672553 تماس برقرار نمایید. 

 

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “مشاوره روانشناسی با بهترین مشاوران

  1. ستاره گفت:

    مطالبتون خیلی مفید هستش.

  2. زیبا گفت:

    مطالبتون عالیه، لطفا بیشتر از این نوع مقاله ها قرار بدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *