طلاق, مشاوره خانواده

بهترین مشاوره طلاق در کرج

بهترین مشاوره طلاق در کرج

هنگامی که با موانعی روبرو می شوید که احساسات زیادی در حال بازی هستند، به دنبال فضاهای امنی باشید که در آن نگرانی ها و احساسات را بیان کنید. به شیوه ای محترمانه ممکن است. برای بسیاری از زوج های طلاق به اولویت تبدیل شود. بنابراین می توانید به بهترین مشاوره طلاق در کرج مراجعه کنید.

به دلیل شدت تجربه رویدادهای تغییر زندگی، بسیاری از زوج‌ها به دنبال درمان طلاق هستند تا به آنها کمک کند. در مورد چگونگی گذراندن مراحل طلاق می تواند یک دوره چالش برانگیز در زندگی شما باشد. به دنبال راه‌هایی برای کنار آمدن با احساسات و انتقال به فصل بعدی زندگی‌تان، پاسخی طبیعی به این وضعیت شدید است. درمان ممکن است یک گزینه سودمند برای کمک به سازگاری و رشد در هنگام طلاق از همسر باشد.

برای اکثر افرادی که طلاق را پشت سر می گذارند. دوران سختی در زندگی آنهاست. این اغلب موردی است که آیا آنها دادرسی را شروع کرده اند یا در حال دریافت درخواست طلاق از طرف همسر خود بوده اند. احساسات تجربه شده می تواند از تسکین و هیجان برای شروعی تازه گرفته تا احساس غم و اندوه، از دست دادن، و گناه، با پایان پیشرفت در مرحله بعدی زندگی خود نتیجه‌گیری کنند.

تعریف مشاوره طلاق

مشاوره طلاق شکل نسبتا جدیدی از درمان است. بسیاری از افراد ممکن است با مشاوره قبل از ازدواج و مشاوره رابطه آشنا باشند. اما با مشاوره طلاق کمتر آشنا هستند. این به زوج ها کمک می کند تا احساسات غالباً پیچیده خود را در مورد ازدواج و طلاق به روشی محترمانه تر و سازنده تر از آنچه که به تنهایی قادر به انجام آن باشند. مدیریت کنند. زوج ها معمولاً در این نوع درمان شرکت می کنند به این امید که خدمات ارائه شده توسط یک درمانگر استرس را برای همه طرف های درگیر کاهش دهد. مشاوره طلاق می تواند قبل از تصمیم به طلاق با ارائه بینش عینی و ابزارهایی برای کمک به آنها در انتخاب درست به زوجین کمک کند.

همچنین زمانی که طلاق در حال انجام است می تواند حمایت کند و پس از نهایی شدن طلاق می تواند به درمان پس از طلاق منتقل شود. پس می توانید به بهترین مشاوره طلاق در کرج مراجعه کنید.

مزایای بهترین مشاوره طلاق در کرج

مزایای بالقوه زیادی برای مشاوره طلاق وجود دارد. برخی از آنها عبارتند از:

  • تکنیک‌هایی برای مدیریت بهتر احساسات منفی و حل تعارض‌ها (که مخصوصاً در صورتی که فرزندانی برای والدین داشته باشید بسیار مهم است).
  •     راهنمایی در حالی که گزینه طلاق را در نظر می گیرید و در مورد آینده ازدواج خود تصمیم می گیرید. (اگر هنوز تصمیم نگرفته اید).
  •     به افراد کمک کنید تا با مراحل مختلف طلاق و جدایی که ممکن است به پذیرش تصمیم هر فرد منجر شود، برخورد کنند.
  •     زمانی برای پرداختن به مسائل حل نشده قبل از رفتن به راه های جداگانه، به هر دوی شما بسته می شود. پایه ای مثبت برای شروع فصل بعدی زندگی خود فراهم می کند.
  •     فرصتی برای درک بهتر اشتباهات در رابطه و چگونگی یادگیری از آن برای موفقیت بیشتر در روابط آینده.
  •     یک دیدگاه بیرونی از درمانگر برای اطمینان از اینکه هر دو طرف موضوع شنیده می شود. هیچ کس احساس نمی کند که نظرات و احساسات او کمتر از دیگری اهمیت دارد.
  •     به درک این نکته کمک کنید که زندگی پس از طلاق در کنار نکاتی برای انتقال به زندگی جدیدتان ادامه دارد.
  •    پیشنهاداتی برای بهبود مراقبت از خود برای افراد درگیر.

مشاوره پس از طلاق نهایی است؟

پس از قطعی شدن طلاق، ممکن است مسائل جدیدی مطرح شود. این می تواند کاملاً دلهره آور باشد که ذهن خود را در مورد این واقعیت بپیچانید که ازدواج شما به پایان رسیده است و زندگی شما به عنوان یک فرد مجرد از سر گرفته شده است. مشاوره پس از پایان ازدواج می تواند با راهنمایی شما برای یافتن راه های زیر کمک کند می توانید از بهترین مشاوره طلاق در کرج کمک بگیرید:

احساسات خود را پس از طلاق کنترل کنید.

سادگی عبارت “مشاوره طلاق نزدیک من” را جستجو کنید. ایجاد احساس پشیمانی، گناه و شرم غیرمعمول نیست. اگر احساسات پس از طلاق مورد توجه قرار نگیرند و پردازش نشوند. ممکن است تشدید شوند و دردسرسازتر شوند.

یک مشاور یا درمانگر حرفه ای دارای مجوز که در مشاوره طلاق تخصص دارد می تواند به شما در شناسایی، پردازش و کنار گذاشتن احساسات منفی کمک کند. یادگیری ایجاد عزت نفس، دوست داشتن خود و پذیرش موقعیت های جدید در زندگی به زمان نیاز دارد. این امر مخصوصاً اگر با همسرتان بچه دارید، صادق است. زیرا احتمالاً مجبور خواهید بود با شریک سابق خود به طور منظم در تماس باشید. به یاد داشته باشید که مراقبت از نیازهای عاطفی خود به شما کمک می کند بهترین حمایت ممکن را پس از طلاق از فرزندان خود ارائه دهید.

حرکت به عنوان یک فرد پس از طلاق

مهم نیست که ازدواج شما چقدر طول کشید، این زمانی در زندگی شما بود که بخشی از یک تیم بودید و احتمالاً یک برنامه زندگی مشترک را تنظیم کردید. وقتی نوبت به تصمیم گیری شما می رسید، نظر و نظر شخص دیگری اهمیت داشت. اکنون، ممکن است متوجه شوید که در حال انتقال به انتخاب‌های بزرگ و کوچک، صرفاً خودتان هستید.

ایده بیرون رفتن به تنهایی می تواند تا حدودی ترسناک باشد. چیزهایی مانند صرف غذا خوردن، تماشای فیلم به تنهایی یا حتی بیرون رفتن با دوستان مجردتان می تواند باعث ایجاد نگرانی شود. همچنین نزدیک شدن به قرار ملاقات و صمیمیت دوباره پس از طلاق می تواند چالش برانگیز باشد.

این اضطراب ممکن است در مواقعی به اندازه کافی قوی باشد که باعث شود شما از موقعیت ها دوری کنید. مشاوره پس از طلاق می تواند تشویقی را برای شما به ارمغان بیاورد تا بتوانید زندگی خود را به مسیری سالم بازگردانید.

هدف از مشاوره طلاق چیست؟

زوج‌ها اغلب در حالی که هنوز در حال دعوا هستند، مشاوره ازدواج با یک درمانگر ویژه ازدواج را در نظر می‌گیرند و قصد دارند ازدواج خود را بازگردانند. اما، گاهی اوقات این رابطه قابل ترمیم نیست و تصمیم به طلاق قبلا گرفته شده است. بسیاری از احساسات در طول فرآیند طلاق به وجود می آیند و ایجاد یک سیستم حمایتی می تواند به کاهش بخشی از درد عاطفی و لجستیکی کمک کند. اما سؤالات در مورد نحوه کنار آمدن با طلاق بسیار زیاد است. به ویژه در مورد جدایی قانونی و میانجیگری با وکیل طلاق، ارائه یک طرح فرزندپروری برای والدین طلاق و مقابله با سلامت روان. مراجعه به بهترین مشاوره طلاق در کرج گزینه مناسبی است.

از آغاز فرآیند طلاق تا پایان، نه تنها باید با جنبه های ملموس جدایی، بلکه با مولفه های عاطفی نیز مقابله کنید. احتمالاً باید تصمیمات سختی در مورد حضانت فرزند، توزیع اموال و امور مالی بگیرید. ممکن است بسیار طاقت فرسا باشد و ممکن است احساس راحتی نکنید که تمام آن جزئیات را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید. علاوه بر این، بسیاری از افرادی که طلاق را تجربه می کنند، از طریق یک فرآیند سوگواری پنج مرحله ای که شامل انکار، عصبانیت، چانه زنی، افسردگی و پذیرش است، حرکت می کنند.

احساسات ممکن است زیاد باشد. اما همچنین کاملا طبیعی است که برای بخشی از فرآیند طلاق احساس بی‌حسی داشته باشید، که می‌تواند گیج‌کننده و چالش‌برانگیز باشد. اینجاست که مشاوره طلاق با خدمات تطبیق درمانی می تواند برای همسران طلاق کمک کننده باشد.

جستجوی مرکز مشاوره طلاق

بسیاری از زوج های طلاق از این منبع برای کمک به طلاق استفاده می کنند. جستجوی مشاوره طلاق مکانی عالی برای دریافت پشتیبانی بی طرفانه از شخص ثالث و مشاوره قابل اعتماد است. این یک ابزار عالی برای کمک به افراد برای مقابله با رویدادهای استرس زا و تغییر دهنده زندگی است. همچنین برای افرادی که قبلاً تشکیل خانواده داده‌اند و به کمک نیاز دارند تا بفهمند چگونه پس از طلاق چگونه والدین مشترک خود را تشکیل دهند، مفید است.

به خواندن ادامه دهید تا در مورد آنچه در طول فرآیند طلاق باید انتظار داشته باشید و از مشاوره طلاق تا تصمیم بگیرید که برای رابطه شما مناسب است، بیشتر بدانید.

مشاوره طلاق چیست؟

مشاوره طلاق نوعی روان درمانی است که به زوج ها کمک می کند تا تعارضات را کشف، شناسایی و حل کنند تا بفهمند آیا هر یک از طرفین خواهان طلاق هستند یا چگونه پس از طلاق به جلو حرکت کنند. این نوعی گفتگو درمانی است که فضای امن و خصوصی را برای شرکای خود فراهم می کند تا در مورد چالش ها و احساسات در مورد رابطه و یکدیگر گفتگو کنند. صحبت کردن در مورد مشکلات با یک مشاور آموزش دیده، بخش موثری در سفر برای درک بهتر خودمان است. مشاوره طلاق ابزارهایی را برای کمک به تصمیم گیری عمدی در مورد رابطه ارائه می دهد. تا حد زیادی زندگی روزمره شرکا در روند طلاق را بهبود می بخشد.

مشاوره قبل از طلاق

مشاوره قبل از طلاق، مشاوره طلاق است که توسط زوج هایی که در حال آماده شدن برای طلاق هستند، درخواست می شود، در حالی که مشاوره پس از طلاق به مشاوره طلاق برای زوج های سابق که قبلاً طلاق گرفته اند، اشاره دارد. پس از طلاق، شما و همسر سابقتان ممکن است همچنان نگرانی هایی مانند تقسیم مراقبت از کودک یا فروش ملک داشته باشید. در هر شکلی از مشاوره طلاق، مشاور شما هرگز برای شما تصمیمی نخواهد گرفت. در عوض، آنها شما را در این فرآیند راهنمایی می‌کنند و به شما و شریک قبلی‌تان کمک می‌کنند تا به نتیجه‌گیری‌های خودتان برسید و نکات ظریف رابطه‌تان را در ذهن داشته باشید.

مشاوره قبل از طلاق و مشاوره پس از طلاق هر دو فضاهای امنی برای حل مسائل به شیوه ای محترمانه با حضور متخصص هستند تا به شما کمک کنند تا از هر گونه مانعی عبور کنید. تفاوت این است که آنها به چالش های منحصر به فرد در مراحل مختلف فرآیند طلاق می پردازند.

مشاور طلاق چه می کند؟

مشاور طلاق یک درمانگر خبره است که به زوج هایی که قصد طلاق را دارند کمک می کند. آنها در جدایی و طلاق ازدواج به دو مفهوم عاطفی و ملموس بسیار آشنا و با تجربه هستند. این می تواند شامل مشاوره قبل و بعد از طلاق باشد. ممکن است شامل مشاوره طولانی مدت برای کار از طریق نتایج طلاق باشد.

آنها ممکن است در یک محیط خصوصی، در یک مرکز مشاوره کار کنند. یا ممکن است به صورت آنلاین تمرین کنند. آنها برای کمک به ارائه بهترین نتیجه طلاق ممکن هستند، و می توانند توصیه ها و استراتژی هایی برای انجام این کار ارائه دهند. یک مشاور طلاق جلساتی را با زوجین برگزار می کند تا دلایل طلاق آنها را به درستی درک کند و وضعیت را ارزیابی کند. اگر در طول مشاوره، مشاور به زوج کمک کند تا بفهمند طلاق بهترین گزینه است، او از زوجین در طول فرآیند طلاق حمایت می‌کند – تدارکات، تصمیم‌گیری و انتقال، و به آنها کمک می‌کند زندگی فردی خود را بعد از طلاق از نو شروع کنند.

مشاوران طلاق چه کمکی می کنند؟

مشاوران طلاق می توانند از طریق بحث، آموزش مهارت های مقابله ای، بهبود مراقبت از خود، راهنمایی در توسعه یک برنامه زندگی جدید و موارد دیگر به افراد کمک کنند. بنابراین، هنگام انتخاب یک مشاور طلاق، در نظر داشته باشید که به چه نوع اهدافی امیدوارید برسید. برای یافتن یک درمانگر طلاق خوب، قطعاً باید به دنبال فردی باشید که در طلاق تخصص داشته باشد. چه به صورت آنلاین و چه در منطقه محلی خود مشاوره دریافت کنید. می توانید مطمئن باشید که تمام درمانگران طلاق در موضوعات مربوط به طلاق ازدواج و جدایی مهارت دارند. بهترین مشاوره طلاق در کرج می تواند به همه کسانی که مشکل دارند کمک کند.

به یاد داشته باشید که هر ارائه دهنده متفاوت است. بهترین درمانگر طلاق برای شخص دیگری بهترین درمانگر طلاق برای شما نخواهد بود. به همین ترتیب، درمانی که برای شما به عنوان فردی کار می کند ممکن است برای مشاوره طلاق شما مناسب نباشد. مشاوره خانواده، مشاوره فردی، مشاوره قبل از ازدواج و حتی مشاوره روابط همگی نیازمند موارد مختلفی هستند. همچنین ممکن است چیز خاصی وجود داشته باشد که شما به دنبال آن هستید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید فردی را پیدا کنید که در کار با جامعه LGBTQIA+ مهارت داشته باشد. اگر اولین درمانی که هنگام تصمیم گیری برای طلاق به آن مراجعه می کنید مناسب نیست، بد نیست تغییر دهید.

شما عزیزان می توانید در هر ساعت از شبانه روز با بهترین و با تجربه ترین مشاورین روانشناس مرکز مشاوره فراز، ارتباط مستقیم تلفنی برقرار کنید. در صورت درخواست مشاوره تلفنی می توانید با شماره های 02122640332،   02122612304،   02188672553،   09371178718 تماس برقرار نمایید.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “بهترین مشاوره طلاق در کرج

  1. مهربان گفت:

    مطالبتون خیلی مفید هستش.

    1. رستمی گفت:

      باعث خوشحالیه که محتوا رو پسندیدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *