مشاوره ازدواج

دخالت والدین در زندگی مشترک

دخالت والدین در زندگی مشترک

در این مقاله به بررسی دخالت والدین در زندگی مشترک زوجین می پردازیم.در اتاق مشاوره خود اغلب نه تنها با زوجی می نشینم که در روابط خود با مشکلاتی روبرو هستند، بلکه اغلب با زوجی می نشینم که به طور استعاری والدین خود را با خود در هر جلسه می آورند و زمان بیشتری را صرف صحبت در مورد رابطه خود با آنها می کنند تا در مورد زوج خود. . این مزاحمت مزمن توسط پدر و مادرها اغلب روابط فرزندان بزرگسال آنها را به شدت مختل یا تهدید می کند. خانواده های قوی موهبتی هستند، اما مشارکت بیش از حد والدین می تواند تنش ها و مشکلات زیادی ایجاد کند.

دلایل دخالت والدین در زندگی مشترک

*صحبت کردن در مورد پدر و مادر باعث حواس پرتی از پرداختن به مسائل زوجین می شود

*دلبستگی والدین احساس امنیت و امنیت بیشتری نسبت به دلبستگی زوجین دارد

*عدم جدایی عاطفی از والدین

*عدم مرزبندی در زوجین

*یک شریک می تواند احساس کند بیشتر از یک شریک توسط والدین شنیده و درک می شود

درک اینکه چقدر برای شریکی که اغلب احساس می‌کند برای عشق و توجه با والدین خود رقابت می‌کند، می‌تواند دشوار باشد. آنها اغلب حالت تدافعی می گیرند و می ترسند که مجبور شوند بین شریک زندگی خود و والدین خود یکی را انتخاب کنند.

چرا والدین دخالت می کنند و چرا فرزندان این اجازه را می دهند؟

استحقاق

اغلب والدین احساس می کنند که چون فرزندشان را به دنیا آوردهاند و بزرگ کرده اند، حق دارند در زندگی فرزندشان حرفی برای گفتن داشته باشند. این معمولاً به عنوان یک نگرانی عمومی و تمایل به نشان دادن عشق و نگرانی و توصیه های خوب در صورت نیاز ظاهر می شود. متأسفانه در بسیاری از موارد نقش والدین و به‌ویژه نقش مادر می‌تواند به رفتار و مداخله نامناسب گسترش یابد، که اغلب با نارضایتی از انتخاب همسر کودک شما شروع می‌شود که در طول زندگی ادامه می‌یابد.

عبور از مرزها

وقتی دخالت والدین در زندگی مشترک ، از مرزها عبور می کنند که می تواند باعث ایجاد مشکلات ناگفته بین زوج شود. والدین می‌توانند مستقیماً به سراغ شریک زندگی فرزندشان بروند تا نظرات خود را در مورد چیزی بیان کنند. چند بار در یک جلسه می شنوم که یک شریک زندگی سه یا چهار بار در روز با والدین خود صحبت می کند؟ وقتی درباره این موضوع بحث می‌کنیم و پیشنهاد می‌کنیم که درباره معنای آن فکر کنیم، اغلب با ترس زیادی از پایان دادن به وابستگی نزدیک با والدین مواجه می‌شویم، به جای اینکه درک کنیم که یک شریک ممکن است احساس کند کمتر از والدین مورد نیاز است.

بیش از حد وابسته بودن

خواستگار حرفه‌ای سوزان ترومبتی که در مریلند مسابقه انحصاری را اداره می‌کند، هیولای همه هیولاها را «پسر مادر» توصیف می‌کند. این زمانی است که مادرش اغلب مداخله می‌کند و مدام شریک زندگی‌اش را یک تهدید می‌بیند و برای توجه پسرش بسیار رقابتی می‌شود، نقشی که او همیشه از کودکی در زندگی او بازی کرده است.

مشکلات والدین

اگر هر یک از والدین مشکلات یا مشکلات فردی خود را در روابط خود داشته باشند، این اغلب می تواند برای فرزندانشان که ممکن است احساس کنند بیشتر از شرکای خود باید در کنار والدین خود باشند، سخت تر باشد.

پول

یکی از راههای دخالت والدین در زندگی مشترک پول است. اگر آنها با پول سخاوتمندانه هستند یا پیشنهاد کمک مالی به آنها می دهند، می تواند احساس کند که بر رابطه شما کنترل دارند و می تواند به طور جدی بر تعادل قدرت بین زوجین تأثیر بگذارد و منجر به رنجش طولانی مدت شود.

بازدید

والدین اغلب نمی دانند که زمان با کیفیت چقدر برای یک زوج مهم است و اغلب والدین بیش از حد درگیر هستند، تمایل به دیدن شما به طور منظم، حضور در یک ملاقات برنامه ریزی نشده، انتظار رفتن با هم می تواند برای هر زوجی مزاحم و خسته کننده باشد. مدیریت کنید. شنیدن اینکه در جلسات درمانی، اغلب سال‌ها بعد، شنیدن این موضوع که حضور مداوم والدین پس از تولد نوزاد چقدر می‌تواند برای زوج مضر باشد، غیرعادی نیست.

جلوگیری از دخالت والدین در زندگی مشترک

کمک به یک زوج برای درک تأثیر والدین بیش از حد درگیرشان بر روابطشان همیشه آسان نیست، زیرا اغلب چیزی نیست که والدین تشخیص دهند که آنها کار اشتباهی انجام می دهند.

آنچه مهم است این است که شما به عنوان یک زن و شوهر چگونه با آن برخورد می کنید. در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد:

حمایت از یکدیگر در حفظ مرزهای سخت گیرانه: جایی که مشارکت والدین شما شروع و پایان می یابد.
همیشه از رفتار والدین خود دفاع نکنید، اما بیشتر درک کنید که چگونه رفتار آنها ممکن است بر شریک زندگی شما تأثیر بگذارد.
سعی کنید بیش از حد از همسرتان شکایت نکنید. نگه داشتن زبان عاقل اغلب ارجح است.
بزرگسال باشید و به آنها بگویید که یک قدم به عقب برگردند تصمیم گیری و برنامه ریزی مسئولیت شماست نه آنها. شما در حال تنظیم برنامه های خود هستید و گاهی اوقات ممکن است مورد پسند آنها نباشد.
زمانی را برای دیدن والدین خود به تنهایی و همچنین با شریک زندگی خود اختصاص دهید.
شریک زندگی شما باید احساس کند که نسبت به والدین اولویت دارد.
قبل از مشورت با والدین خود با شریک زندگی خود مشورت کنید.
بیش از حد با والدین خود ازلاعات زندگی مشترکرا  به اشتراک نگذارید. در میان گذاشتن جزئیات کمتر با والدین خود، آنها را کمتر درگیر می کند.
اجازه ندهید فشار والدین شما را تحت الشعاع قرار دهد تا آنها را بر رابطه خود ترجیح دهید.
با در اولویت قرار دادن شریک زندگی خود، درک احساسات او و ایستادن در مقابل والدین به منظور تعیین حد و مرز و محافظت از رابطه، به احتمال زیاد رابطه صمیمی موفق تری خواهید داشت.

تیم فراز مشاور اماده پاسخگویی به سوالات شما می باشد. برای دربافت خدمات روانشناختی زیر نظر مجربترین متخصصین روانشناسی و زیر نظر یک تیم تخصصی، با کارشناسان گروه روانشناسی فراز مشاور در تماس باشید. مرکز روانشناسی فراز مشاور واقع در خیابان شریعتی- ابتدای خیابان ظفر(دستگردی) – پلاک ۲۶ -طبقه چهارم – واحد ۵ می باشد.

همچنین مقالات زیر می تواندبه شما کمک کند.

مرکز مشاوره نزدیک مترو میرداماد

مرکز مشاوره در قیطریه

مرکز مشاوره در خیابان دولت

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *