مشاوره خانواده

مرکز مشاوره خوب در شریعتی تهران

مرکز مشاوره خوب در شريعتي تهران

یک مرکز مشاوره خوب در شریعتی تهران می ­تواند از یک مشاور در مطب خصوصی، یا یک کلینیک از چند مشاور و روانشناس تشکیل شود. به طور معمول، همه­ ی مشاوران سوابق و تجربه های یکسانی دارند . همچنین در کنار هم تجربه های خود از درمان و مشاوره را به اشتراک می­ گذارند.

مشاوران ممکن است درمان را به افراد در هر سن و جنسیتی از جمله کودکان دارای مشکلات رفتاری اختصاص بدهند. مراجعه­ کنندگان شامل کسانی هستند که خودشان به دنبال درمان هستند یا توسط دادگاه و سیستم قضایی به دریافت درمان موظف می­ شوند.

اگر به دنبال یک مرکزمشاوره خوب هستید، حتما باید از منطقه زندگی خود جستجو را شروع کنید. اما دلیل این کار چیست؟ اگر در منطقه خود مرکزی را پیدا کنید مطمئنا در بسیاری از مسائل مانند وقت و هزینه صرفه جویی خواهید کرد. اگر شما در منطقه ی شریعتی تهران زندگی می کنید و اخیرا در زندگی خود دچار مشکلاتی شده اید و به دنبال یک مرکز مشاوره خوب در شریعتی تهران می گردید، حتما ادامه ی مقاله را دنبال کنید.

مشاوره چیست؟

مشاوره که گاهی اوقات روان­ درمانی نیز نامیده می­ شود، یک مکالمه یا مجموعه ای از مکالمات بین مشاور و بیمار است. خدمات مرکز مشاوره خوب در شریعتی تهران معمولا بر روی یک مشکل تمرکز می کند. روان­ درمانی، مانند مشاوره مبتنی بر یک رابطه­ ی صمیمی بین مشاور و بیمار است. این نوع از درمان طی چند جلسه انجام می­ شود. معمولا جلسات روان­ درمانی بیشتر از مشاوره طول می­ کشد به طوری که درمان برخی از بیماران حتی ممکن است تا چندین سال طول بکشد. روان ­درمانی به جای محدود کردن مشکلات فردی، احساسات و الگوهای اخلاقی را در نظر می­ گیرد.

اگر بعد از این توضیحات برای انتخاب بین مشاوره و روان­ درمانی شک کردید، لازم است بگوییم که نگران نباشید. انتخاب بین این دو به اندازه یافتن یک مشاور خوب مهم نیست. تحقیقات نشان می ­دهد که یک ارتباط خوب بین مشاور و بیمار مهم ­ترین عامل در موفقیت آمیز بودن درمان است. اگر به دنبال یک مرکز مشاوره خوب در شریعتی تهران هستید، در مرکز فراز می توانید از خدمات مشاوره نوجوان، مشاوره خانواده، مشاوره شغلی و مشاوره ازدواج بهره ببرید.

چرا مشاوره انتخاب بهتری نسبت به دارو درمانی است؟

اگر به همین راحتی بود، می ­توانستید مشکلات روحی خود را با مصرف روزانه یک قرص حل کنید. اما حقیقت این است که مشکلات روحی و روانی دلایل زیادی دارند و درمان با استفاده از دارو نمی ­تواند آن را به سرعت برطرف کند.

دارو ممکن است به کاهش علائم خاص کمک کند اما ممکن است عوارض جانبی جدی داشته باشد از جمله خستگی، مشکلات گوارشی یا افزایش وزن. داروها نمی توانند روابط شما را بهبود ببخشند، به شما کمک نمی کنند تا بفهمید با زندگی خود چه کاری انجام دهید، یا به شما دیدی نمی دهند که چرا به انتخاب های ناسالم و مخرب در زندگی خود ادامه می دهید.

روان­ درمانی می ­تواند زمان­ بر و چالش برانگیز باشد، زیرا احساسات و افکار ناراحت کننده اغلب به عنوان بخشی از روند درمان ایجاد می­ شود. با این حال، درمان با استفاده از مشاوره مزایای طولانی مدت بیشتری نبست به دارو درمانی دارد.

ترتیب دادن جلسات در مرکز مشاوره خوب در شریعتی تهران چگونه است؟

اگر علاقه­ مند به دریافت خدمات در کلینیک و مرکز مشاوره ی فراز هستید، لطفا از روش های مختلف برقراری ارتباط استفاده کنید تا یکی از کارشناسان ما با شما تماس بگیرد. تا زمانی که تماس و اطلاعات شما تایید نشود جلسه و قرار ملاقاتی برای شما ثبت نخواهد شد.

با توجه به شرایط خود می توانید انواع درمان­ ها مانند، حضوری، تلفنی، فردی یا گروهی را انتخاب کنید. در جلسات حضوری، با هماهنگی شما و مشاور زمان هایی برای حضور در جلسات تعیین می شود که معمولا یک روز در هفته است. در درمان تلفنی، نسبت به حضوری ممکن است زمان یا تعداد جلسات متفاوت باشد. همچنین برای تماس تلفنی باید شرایط لازم برای تماس را فراهم کرد.

 6 نکته برای انتخاب مشاور مناسب

انتخاب مشاور یکی از مهم ­ترین و شخصی ­ترین تصمیماتی است که می­ گیرید. او در سلامت روانی و عاطفی شما دخالت دارد و شما را در بسیاری از تصمیمات برای رویارویی با چالش های زندگی راهنمایی می­ کند.

اولین و مهم­ ترین نکته این است که آیا مشاوری که شما انتخاب می کنید، تجربه ی کار و درمان موفقیت آمیز با فردی با همان شرایط شما را داشته است یا خیر. پیشنهاد ما به شما این است که زمانی را برای بررسی سوابق هر مشاور اختصاص دهید.

اگر یک مشاور را در یک مرکز مشاوره خوب در شریعتی تهران انتخاب می­ کنید، اما به این که آیا می­ توانید رابطه­ ی خوبی با او داشته باشید شک دارید، می توانید با خیال راحت با او صحبت کنید. او به شما کمک می کند تا نگرانی ها و شک های خود را برطرف کنید و در صورت تمایل شما را برای پیدا کردن مشاوری دیگر راهنمایی می­ کند. نکات دیگر را در ادامه خواهید خواند.

  • جنسیت را در نظر بگیرید

زن و مرد نیازهای متفاوتی با یکدیگر دارند. ممکن است یک مشاور مرد آن طور که یک مشاور زن شما را درک می­ کند، نباشد. جنسیت عامل مهمی در انتخاب مشاور است زیرا شما باید با مشاور خود احساس راحتی داشته باشید. شروع درمان و ایجاد رابطه با مشاور بستگی به شما دارد. برای انتخاب این موضوع و این که چه چیزی برای شما راحت تر است وقت بگذارید و فکر کنید.

  • نظرات بقیه­ ی مراجعه کنندگان را بخوانید

چیزی که دیگران در مورد یک مشاور می ­گویند، بینشی در مورد نحوه ­ی مشاوره او و همچنین نحوه عملکرد او ارائه می­ دهد. بررسی بیماران معمولا منعکس کننده تجربه ی آن ­ها در زمان انتظار، نوع رفتار و محیط مرکز مشاوره خوب در شریعتی تهران است.

  • سبک ارتباطی مشاور را بررسی کنید

مشاوری را انتخاب کنید که با او راحت صحبت کنید و از نیاز های خود بتوانید با او بگویید. هنگامی که برای اولین بار با مشاور ملاقات می کنید، یک سوال از او بپرسید و به نحوه­­ ی پاسخ دادن او توجه کنید. آیا او به سوالتان طوری که شما متوجه بشوید پاسخ می ­دهد یا اینکه وضعیت شما را درک کرده است؟ مشاوری را پیدا کنید که به شناختن شما علاقه­ مند باشد و شما در صحبت کردن با او مشتاق باشید و به او اعتماد کنید.

  • آیا بیمه شما درمان را پوشش می ­دهد؟

نکته ی دیگری که شاید برای شما مهم باشد، بررسی پوشش بیمه برای درمان است. برای این کار می توانید با ارائه دهنده ی خدمات بیمه ی خود تماس بگیرید یا اینکه از مرکز مشاوره خوب در شریعتی تهران که مد نظر شماست درباره ی پذیرفتن خدمات بیمه و صدور فاکتور سوال کنید.

  • در مورد اعتبار مشاور تحقیق کنید

مهم ترین فاکتور در تعیین مشاور دلخواه، اعتبار آن مشاور است. درباره ی سابقه ی او از اطرافیان یا کسانی که قبلا تجربه ی استفاده از خدمات او را داشته اند سوال کنید. رفتار او با مراجعه کنندگانش چگونه است، مخصوصا اگر خواستار مشاوره کودک یا نوجوان باشید. رفتار مشاور با کودک بسیار مهم است و در روند درمان او تاثیر زیادی می گذارد.

انتظاراتی که از مشاوره می­ توان داشت

قبل از اولین جلسه، باید با خودتان فکر کنید که چه انتظاراتی از درمان دارید. مشاوره فضای امنی را برای شما فراهم می­کند تا احساسات خود را بیان کنید و در مورد مسائلی که ممکن است بر سلامت روان شما تاثیر بگذارند، بگذرید.

همه می­­ خواهند بعد از پیدا کردن یک مرکز مشاوره خوب در شریعتی تهران و استفاده از خدمات درمانی احساس بهتری داشته باشند. بنابراین این پروسه نیازمند تلاش و زمان است. انتظار نداشته باشید که فقط با حضور در جلسات درمانی درمان شوید. انگیزه ی شما و تلاش خودتان تاثیرات زیادی در نتیجه مشاوره و درمان دارد.

یک مرکز مشاوره خوب در شریعتی تهران چه فاکتورهایی دارد؟

همه­ ی افراد برای درمان بیماری های روحی خود حساسیت بیشتری نسبت به بیماری های جسمی به خرج می­ دهند. یک مرکز مشاوره خوب در تهران دارای تیمی از متخصصان و مشاوران با تجربه است که با آن ها می­ توان به مجموعه وسیعی از مشکلات و نیازهای بیماران رسیدگی کرد.

مراکز مشاوره خوب زیادی وجود دارد که می تواند به افراد در زمینه ی طیف وسیعی از مسائل کمک کند. اگر شما یا یکی از اعضای خانواده شما با مشکلی دست و پنجه نرم می کند، در جستجوی مرکز مشاوره خوب در شریعتی تهران دریغ نکنید. صحبت کردن با فردی که بی طرف است و بدون جانبداری راهنمایی های مفیدی ارائه می دهد، می تواند بسیار کمک کننده باشد.

مشاوران تجربیات و دانش خود را برای پاسخگویی به تغییراتی مانند افسردگی، مشکلات در روابط، غم و اندوه و بسیاری از مشکلات دیگر، چه به صورت فردی یا گروهی برای تمامی سنین از کودکان تا مشاوره نوجوان و بزرگسالان به کار می­ گیرند.

مزایا و ریسک های مشاوره

همانطور که می دانید هدف از مشاوره کمک به افرادی است که به نحوی درگیر استرس یا تنش های عصبی و افسردگی هستند. با شنیدن جمله معروف “پیشگیری بهتر از درمان است” به این نکته پی می بریم که مشاوره در یک مرکز مشاوره خوب در شریعتی تهران می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و مزایای زیادی دارد. تصمیم گیری برای رفتن به روان­ درمانی و شرکت در مشاوره اقدامی آگاهانه و شجاعانه است و مزایایی در سوی رشد فردی و عاطفی دارد که به آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • حمایت شدن در رسیدن به اهداف شخصی.
  • درمان جامع را تضمین می کند یعنی نه فقط یک مشکل خاص بلکه همه ی مشکلات خود را می توانید حل کنید.
  • آموزش صحیح در مورد مسائل رفتاری یا الگوهای تعامل.
  • توسط اطرافیان و خانواده خود کمتر قضاوت می شوید.
  • فرصت هایی برای تمرین و توسعه مهارت­ های جدید.
  • افزایش خودآگاهی و شناخت از انتخاب های خود در زندگی و روابط.
  • ابزارهایی را در اختیار شما قرار می­ دهد تا روابط بین فردی و درگیری هایی که ممکن است در طول زندگی شما به وجود بیاید را بهتر مدیریت کنید.
  • به شما امکان این را می ­دهد که روی تغییر باور های محدود کننده کار کنید.
  • بسیاری از مشکلات دنیای مدرن مانند کمال گرایی، مقایسه، کمبود عزت نفس و اعتماد به نفس را برطرف کنید.

ریسک ها و معایب

  • تجربه احساسات قوی و فوران احساسات.
  • بازگو کردن تمام مسائل شخصی .
  • وابستگی عاطفی به مشاور.
  • در مشاوره فردی امکان همدردی اطرافیان وجود ندارد.
  • به یادآوردن تجربه های دردناک و تروما.

 نزدیک ترین مرکز مشاوره خوب در شریعتی تهران

مراکز مشاوره معمولا خدمات متنوعی را ارائه می دهند. بنابراین می توانید با کمی جست و جو خدمات متناسب خود را پیدا کنید. اگر مطمئن نیستید به چه چیزی نیاز دارید، مشاوران مرکز می توانند به شما در پیدا کردن آن کمک کنند. یک مرکز مشاوره خوب در شریعتی تهران می تواند خدمات یا راهنمایی هایی برای بهبود زندگی شما در اختیارتان قرار دهد. شاید از خود بپرسید که آیا مشاوره ارزش صرف وقت و هزینه را دارد؟ پاسخ این است که بله، مشاوره به شما کمک می کند که در زندگی خود چگونه با استرس کنار بیایید و بر چالش ها غلبه کنید. اگر با مشکلات روانی و روحی دست و پنجه نرم می کنید به هیچ وجه برای گرفتن کمک وقت را تلف نکنید.

شما در صورت نیاز به خدمات مرکز مشاوره خوب در شریعتی تهران می توانید از مشاوران متخصص و مجرب مرکز مشاوره فراز به صورت حضوری، تلفنی و یا تماس تصویری مشاوره دریافت کنید.

برای گرفتن وقت و هماهنگی با شماره تلفن همراه 09371178718 و یا شماره تلفن های 02122640332 و 02188672553 تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “مرکز مشاوره خوب در شریعتی تهران

  1. سبحان گفت:

    خیلی وقت بود که دنبال یک مرکز مشاوره خوب میگشتم ممنون

    1. استادان سیستم دو گفت:

      خوشحالم که برای شما مفید بوده.سپاس از اینکه وقت گذاشتین و مطلب رو مطالعه کردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *