مشاوره ازدواج

مشاوره ازدواج در مرکز تهران

مشاوره ازدواج در مرکز تهران

همه ی زوج ها درگیری و اختلاف را تجربه می کنند؛ از دعوا های کوچک گرفته تا دعوا های بزرگ. مشاوره ازدواج در مرکز تهران بهترین راه برای این نوع اختلافات است.

به گفته ی مشاوران ازدواج، زوجین اغلب از  اختلافاتی رنج می برند که نمی توانند آن ها را حل کنند. در واقع می توان گفت که بسیاری از آن ها به جدایی ختم می شود یا اینکه به دعوا های بزرگتری منجر می شود.

همه ی ما می دانیم که ساختن یک رابطه ی خوب وعالی کار دشواری است. اگر مشکلی در رابطه وجود دارد، بهتر است برای رفع آن مشکل اقدام کنید تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود. اغلب ما می توانیم از ایجاد تغییرات در خودمان شروع کنیم. بدون شک اصلاحات ایراد خود می تواند رابطه را بدون مشکل پیش ببرد و از ایجاد درگیری ها و دعوا ها جلوگیری کند.

در موارد دیگر، زوج درمانی رفتاری و مشاوره ازدواج می تواند بهترین گزینه برای یک رابطه باشد. این نوع مشاوره رابطه عاطفی بر بهبود رضایت از رابطه و حل اختلافات بین زوجین متمرکز است. هدف نهایی برای یک مشاور کمک به ایجاد یک رابطه سالم و حل هر مشکلی است که ممکن است وجود داشته باشد.

چرا برخی از زوج ها در استفاده از مشاوره تاخیر دارند؟

متاسفانه، بسیاری از زوج ها زمانی که آسیب قابل توجهی به آن ها وارد شده است مشاوره ازدواج در مرکز تهران را امتحان می کنند. الگو های رابطه ناسازگار قبلا ریشه دوانده است، پیوند عاطفی بین شرکا به شدت تضعیف شده است و سطح بالایی از ناراحتی و رنجش به دلیل درگیری های حل نشده گذشته وجود دارد.

تحقیقات نشان می دهد که زوج ها قبل از مراجعه به زوج درمانی از زندگی خود ناراضی هستند. این بدان معنی نیست که زوج درمانی نمی تواند در حل چنین مشکلات طولانی مدتی موثر باشد.

با این وجود، مشاوره ازدواج در مرکز تهران یک تلاش بسیار چالش برانگیز  و زمان بر خواهد بود و به تعهد و تلاش زیادی از طرف هر دو نفر نیاز دارد. تصورات غلط درباره اینکه مشاوره ازدواچ چیست و چگونه انجام می شود نیز می تواند از کمک گرفتن زودهنگام زوج ها جلوگیری کند.

برخی از افراد ممکن است فکر کنند که زوج درمانی فقط برای مسائل بسیار جدی که بر روی رابطه اثر می گذارند مثل خیانت یا اعتیاد است. دیگر افراد ممکن است فکر کنند که این کار آخرین تلاش برای نگه داشتن رابطه قبل از نابودی کامل است.

خیلی از افراد نیز از آن برای تغییر شریک زندگی خود استفاده می کنند. آن ها معتقد هستند که مشکل از آن ها نیست و طرف مقابل باید تغییر کند و همه ی بار را بر روی دوش طرف مقابل می گذارند. اکثر مردم از مزایای زیاد مشاوره ازدواج در مرکز تهران آگاه نیستند و نمی دانند که تا چه حد می تواند در رضایت طرفین از رابطه یا بهبود آن تاثیر داشته باشد.

تکنیک های مشاوره ازدواج در مرکز تهران

مانند بسیاری از مشاوره ها، مشاوره ازدواج نیز نیازمند تعهد و استمرار است. تکنیک های متعددی برای زوج درمانی وجود دارد که در ادامه به برخی از آنان اشاره خواهیم کرد:

1-درمان متمرکز بر احساسات

بسیاری از مشاوران از روش درمانی به نام متمرکز بر عاطفه استفاده می کنند که منبعی قابل اعتماد است تا تغییرات رفتاری طولانی مدت را تسهیل کند. هدف این روش درمانی این است که زوج ها الگو های ناسازگاری را در رابطه شناسایی کنند . تکنیک هایی را برای بهبود یا ایجاد دلبستگی در رابطه یاد می گیرند و استفاده می کنند.

2- درمان مبتنی بر راه حل

اگر با یک مسئله خاص سر و کار دارید، فرسودگی شغلی را تجربه می کنید یا سعی می کنید برای رسیدن به یک هدف خاص کار کنید، درمان مبتنی بر راه حل مدلی است که باید در نظر بگیرید.

این عمل یک رویکرد درمانی مبتنی بر هدف کوتاه مدت است که به مراجعان کمک می کند تا با ایجاد راه حل هایی به جای تمرکز بر مشکلات تغییر کند.

3- قصه درمانی

این نوع روش درمانی حول محور افرادی است که مشکلات خود را به شکل روایت توصیف می کنند و داستان های خود را بازنویسی می کنند. این مورد می تواند به آن ها کمک کند تا ببینند که هیچ داستان واحدی نمی تواند کلیت تجربه آن ها را در بر بگیرد.

قصه یا روایت درمانی ممکن است برای زوج هایی که احساس می کنند رابطه شان به دلیل هر دوی عیوبشان شکست می خورد، مفید باشد. بر اساس یک مطالعه حتی نشان می دهد که باعث کاهش درگیری و افزایش همکاری بین زوجین می شود.

زوج درمانی باعث صرفه جویی در زمان می شود

اکثر مشاوران ازدواج همه ی مشکلات و مسائل مختلف در رابطه را می بینند؛ از کوچکترین مسئله تا مهم ترین مسائل رابطه. بنابراین، آن ها با روش هایی برای کمک به شما که تا حد ممکن کارآمد و موثر هستند مانند مهارت های ارتباطی سالم و راه هایی برای بحث در مورد درگیری های حل نشده.

تلاش برای حل مشکلات به تنهایی احتمالا وقت گیر است، زیرا به جای حل مشکلات در طول زوج درمانی، باید بفهمید که مشکل از کجاست. شرکت در جلسات مشاوره ازدواج در مرکز تهران به صورت هفتگی می تواند به زوج ها کمک کند تا مشکلات خود را حل کنند و به روشی سالم و مثبت به جلو حرکت کنند.

چه مسائلی نیاز به مشاوره ازدواج در مرکز تهران را دارند؟

مشاوره ازدواج برای هر نوع رابطه ای مفید است از جمله:

  • روابط بین نژادی
  • روابط نوجوانان یا دانشجویان
  • روابط با فاصله سنی زیاد
  • روابطی که در مراحل آشنایی هستند، از جمله آشنایی، نامزدی یا ازدواج

به طور مثال، زوجی که به تازگی نامزد کرده اند ممکن است مشاوره قبل از ازدواج را فرصتی ارزشمند برای رسیدگی به انتظارات رابطه قبل از ازدواج بدانند.

زوج دیگری که از مدت زندگی آن ها 25 سال می گذرد، ممکن است مشاوره ازدواج را به عنوان راهی موثر برای بازیابی احساس هیجان و عشق در رابطه خود پیدا کنند. مشاوره ازدواج در مرکز تهران می تواند مشکل فعلی را حل کند یا از تشدید مشکلات جلوگیری کند.

زمینه های رایج در مورد نگرانی زوجین که مورد توجه قرار می گیرند شامل خیانت، مشکلات سلامتی، ناباروری، قمار و اعتیاد و درگیری های مکرر است.

آیا برای طلاق نیز مشاوره نیاز است؟

اگر رابطه کنونی شما متزلزل است، طلاق تنها گزینه برای شما نیست. مشاوره ازدواج در مرکز تهران می تواند یک ازدواج در معرض شکست را نجات دهد.

اگر تمایلی به ادامه ازدواج با همسر خود دارید، باید به مشاوره زوجین مراجعه کنید. مشاوره زوجین که به آن مشاوره ازدواج نیز می گویند، می تواند گزینه ای باشد که شما برای بقای رابطه و ازدواج خود به آن نیاز دارید.

مشاوره می تواند راهی معنادار برای بازگرداندن پایه های ازدواج و تصمیم گیری برای اینکه آیا طلاق راه مناسبی است یا خیر باشد.

دلایلی که سبب می شود شما به مشاوره ازدواج در مرکز تهران نیاز داشته باشید

وقتی صحبت از تعهد به زوج درمانی می شود، شریک زندگی می تواند به هر دلیلی که باعث درگیری یا اختلاف شود درمان را شروع کند. زوج ها ممکن است به دنبال درمان برای موارد زیر باشند:

  • بازسازی اعتماد پس از خیانت یا فریب
  • هنگام غم از دست دادن یک عزیز، حمایت دریافت کنید
  • تعارض و مشکلات را به روشی منطقی حل کنید
  • کمک به مدیریت بهبود اختلال مصرف مواد مخدر
  • کمک به فرآیند فرزند خواندگی
  • فشار ها و تغییرات شغلی را کنترل کنید
  • زمانی که در مشغله های زندگی گم می شوید، ثبات پیدا کنید

اغلب اوقات، زوج ها منتظر می مانند تا به دنبال درمان بروند آن هم زمانی که رابطه را به نقطه ی بحرانی می رسانند. یکی از روانشناسان به نام یانگ می گوید هنگامی که زمان مناسب را برای مشاوره پیدا کردید، با یک مشاور مشورت کنید تا بینید که راه مناسبی برای شما هست یا خیر.

اما در شرایط خطرناک و وخیم، متخصصان سلامت روان ممکن است راه دیگری را توصیه کنند. مواقعی وجود دارد که زوج درمانی توصیه نمی شود، مانند موقعیت های خشونت خانگی یا اختلالات شخصیت. در این نوع موقعیت ها مشاور یا روانشناس به جای مشاوره ازدواج در مرکز تهران، احتمالا مشاوره فردی را توصیه کند.

مشاوره ازدواج در مرکز تهران برای من و همسرم مناسب است؟

موفقیت یا شکست بستگی به میزان تمایل هر دو طرف برای متعهد شدن به تکنیک ها و تمرینات زوج درمانی دارد. اگر یکی یا هر دوی شما تمایلی به مشارکت کامل و ارائه تعهد به این جلسات نداشته باشید، احتمالا مشاوره ازدواج در مرکز تهران موثر نخواهد بود و برای شما مناسب نیست.

این فرآیند نیاز به تلاش هر دو طرف دارد. علاوه بر این، هر دو طرف باید رفتار خود را تغییر دهند. در نهایت تناسب بین مشاور و مراجعان باید به اندازه کافی خوب باشد.

اگر شریک زندگی شما برای شرکت در جلسات مشاوره امتناع می ورزد و احساس راحتی ندارد، ممکن است که مایل باشد به تنهایی درمان را ادامه دهد. در این صورت می توانید با هماهنگ کردن با مشاور ملاقات داشته باشید تا در نهایت جلسات مشاوره ازدواج در مرکز تهران را پشت سر بگذارید.

یافتن مرکز مشاوره ازدواج در مرکز تهران

شما در صورت نیاز به خدمات مشاوره ازدواج در غرب تهران می توانید از مشاوران متخصص و مجرب مرکز مشاوره فراز به صورت حضوری، تلفنی و یا تماس تصویری مشاوره دریافت کنید.

برای گرفتن وقت و هماهنگی با شماره تلفن همراه 09371178718 و یا شماره تلفن های 02122640332 و 02188672553 تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *