مشاوره تحصیلی

بهترین مشاوره تحصیلی در شریعتی

به نظر شما بهترین مشاوره تحصیلی در شریعتی را بگیریم یا نه؟ خیلی از دانش آموزان به تنهایی نمی توانند برای خود برنامه ریزی کنند. فکر می کنند که فقط درس های مدرسه را باید بخوانند. ولی نمی دانند که برای درس خواندن و موفقیت در امتحانات باید یک برنامه ریزی درست و اساسی داشته باشند. که با مدیریت زمان بتوانند به طور صحیح مطالعه کنند. برای برنامه ریزی نیاز به فردی دارند که مهارت کافی را داشته باشد. می توانید اهمیت داشتن مشاور تحصیلی را متوجه شوید.

منظور از مشاوره تحصیلی چیست؟

معلومات دادن به دانش آموزان برای افزایش موفقیت و ترقی آن ها را در درس مشاوره تحصیلی گویند.

در کل مشاوره تحصیلی برای دانش آموزانی که مدرسه می روند. دانشجویانی که در دانشگاه هستند سودمند می باشد. راهنمایی از طریق مشاوره برای دانش آموزانی که می خواهند. برای کنکور درس بخوانند بسیار ضروری است و هر دانش آموزی در سال آخر مدرسه برای برنامه ریزی درسی چگونگی درس خواندن و چقدر وقت گذاشتن و… به یک مشاور تحصیلی نیاز دارد.

 چه کمکی مشاوره تحصیلی به دانش آموزان می کند؟

همانطور که می دانید. هر شخصی نیاز به مشاوره و راهنمایی از افراد کار بلد را دارد. به عنوان مثال موضوع بسیار مهمی مانند درس خواندن. که دانش آموزان نیاز به کمک یک فرد ماهر برای برنامه ریزی، مدیریت زمان و انگیزه برای درس هایشان دارند. بهترین مشاوره تحصیلی در شریعتی همان متخصصی است که به ما در این راه کمک می کند. این جاست که می توانید به اهمیت داشتن مشاور تحصیلی پی ببرید.

اهمیت مشاور تحصیلی برای دانش آموزان

یک برنامه اگر که اساسی نباشد. پیگیری مرتب و منظمی را در پی خود نداشته باشد. فقط باعث از بین رفتن انرژی و زمان با ارزش شما شود. این مسئله سستی در شما نیست. بلکه مسئله آن است که شما در این زمینه علم و دانش کافی برای برنامه ریزی را ندارید. این موضوع طبیعی است. نقش شما به عنوان یک دانش آموز درس خواندن به صورت منظم و اجرای تمام برنامه ای هستند، بهترین مشاوره تحصیلی در شریعتی برای شما تنظیم کرده است که باعث کاهش استرس برای امتحان و درس خواندن می شود.

مشاوره تحصیلی در کنکور چه نقشی دارد؟

ممکن است به شما هم گفته باشند که خیلی از مواقع خودتان باید به تنهایی فکر کنید و تصمیم بگیرید و همین باعث شده که هیچ وقت احساس رضایتمندی 100 درصدی از کارهایی که انجام دادید را نداشته باشید. نقش مشاوره تحصیلی برای دانش آموزان مانند مربی است. که با مدیریت زمان و برنامه ریزی برای کنکور باعث رتبه برتر شدن در کنکور می شوند.

ویژگی های یک مشاوره تحصیلی خوب

به یک مربی خبره و با انگیزه مشاور تحصیلی گویند. که در هر مقطع تحصیلی که باشید شما را راهنمایی می کند. غیر از معلم و مدیر و… این مشاور تحصیلی است. که می تواند مهم ترین درس های زندگی را به شما بدهد. آن فرد کسی است که شناخت شما را در مورد خودتان بیشتر و کامل تر می کند. شما می فهمید که چه اندازه قدرت دارید. برای انجام کارهایی که دوست دارید. مشاور چگونگی انجام کارها و افزایش تمرکز هنگام درس خواندن را به شما یاد می دهد. تا شما با سختی آن راحت تر کنار بیاید. در عین سخت گیری هایی که می کند. بی اندازه دلسوز و مهربان است. هدفش در آخر هدف شما است. و شما اهمیت داشتن یک مشاور تحصیلی خوب در رسیدن به هدفتان را حس می کنید.

اهداف مشاوره چیست؟

بطور کلی اهداف مشاوره تحصیلی عبارت است از:

  • هدایت تحصیلی.
  • آموزش مهارت های مطالعه و یادگیری.
  • حل مشکل افت تحصیلی.
  • استرس و اضطراب امتحانات.
  • رفع رفتار های نا به هنجار.
  • هموار کردن مسیر دانش آموزان برای موفقیت در تحصیلات.

از طریق یک مشاور خبره می توان توانایی ها و نیز محدودیت های دانش آموزان را شناسایی کرد. از امکانات موجود حداکثر استفاده را به کار برد.

یک مشاور می تواند با شناسایی دقیق استعداد ها و توانایی های دانش آموزان آنها را به طرف رشته تحصیلی با همکاری معلم. خانواده و مسئولان مدرسه می تواند دانش آموزان را در جهت رفع مشکلات تحصیلی. خانوادگی و تامین ثبات عاطفی یاری دهد.

نقش خانواده در مشاوره تحصیلی

بدون تردید مشاوره بدون توجه به خانواده ی دانش آموز و دانشجو موفقیت چندان زیادی در امر مشاوره دانش آموزان خود کسب نخواهد کرد.

خانواده و والدین نقش بسزایی در پیدایش افت تحصیلی یا پیشرفت تحصیلی. و شغلی آن ها دارند. خانواده سرعت دانش آموز را در رسیدن به اهداف تحصیلی تنظیم می کند. خانواده های بدون انگیزه، بدون آگاهی و غیر فعال موجب کاهش سرعت دانش آموزان با استعداد می شوند.

به همین دلیل در فرآیند مشاوره تحصیلی. لزوم انجام مشاوره با والدین تاثیر خاصی پیدا می کند. مشاور خوب خانواده را از ویژگی ها و استعداد های کمتر دیده شده ی فرزندشان آگاه می سازد. مهارت های لازم برای موفقیت او را به آن ها می آموزد. مشاور همچنین به حل مسائل و مشکلات درون خانوادگی که می تواند باعث بروز افت تحصیلی دانش آموز شود. کمک بزرگی می کند.

جمع بندی

خلاصه امر مشاوره کنکور و تحصیلی باید در کنار امر آموزش باشد. جدا پذیر از امر آموزش و تحصیل نیست. یک مشاور تحصیلی باید از ویژگی های خاصی بهره ببرد. دارای مهارت کافی باشد بهتر است. پروسه مشاوره تحصیلی از مقطع ابتدائی و با یک گروه مشاوره آغاز شود و تداوم یابد. مشاوران باید تسلط کامل روی طرز تفکر دانش آموز و اهداف او داشته باشند. تا او را به صحیح ترین و درست ترین شکل ممکن راهنمایی کنند. به سمت و سوی درست بکشاند.

یک مشاور باید گوشی شنوا داشته باشد. تا به حرف های دانش آموز و والدین خوب گوش کند. سپس بعد از این شنیدن ها راهکاری برای ترغیب کردن والدین به نحوه تحصیل هدفمند داشته باشد.

بهترین مرکز مشاوره تحصیلی را چگونه پیدا کنیم؟

شما در صورت نیاز به خدمات مشاوره تحصیلی. می توانید از مشاوران متخصص و مجرب مرکز مشاوره فراز به صورت حضوری. تلفنی و یا تماس تصویری مشاوره دریافت کنید.

برای گرفتن وقت و هماهنگی با شماره تلفن همراه 09371178718. یا شماره تلفن های 02122640332. 02188672553. تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *