مشاوره ازدواج

چگونه بهترین مشاور ازدواج در شریعتی را پیدا کنیم؟

مشاوره ازدواج یا زوج درمانی، نوعی درمان است که به طور خاص بر تقویت ازدواج و روابط متمرکز است. شاید شما و شریک زندگیتان با مسائلی دست و پنجه نرم کنید که به تنهایی قادر به حل آن ها نیستید. یا به سادگی سعی می کنید راهی برای یادگیری بیشتر در مورد یکدیگر قبل از ازدواج پیدا کنید. مشاوره زوجین با بهترین مشاور ازدواج در شریعتی به همه نوع روابط کمک می کند تا تعارضات را شناسایی و حل کنند و پیوند خود را بهبود بخشند. از جمله راه هایی برای تصمیم گیری متفکرانه در مورد بازسازی و تحکیم رابطه می باشند. با وجود یک مشاور مناسب، مشاوره ازدواج می تواند یک ابزار حمایتی در دسترس و مقرون به صرفه باشد.

استفاده از  خدمات مشاوره می تواند شما را از طلاق نجات دهد. به شما کمک کند تا ارتباط موثرتری داشته باشید، و شما را در مسیر درست قرار دهد. اما وقتی مشاوره ازدواج جواب نمی دهد، مانند دور انداختن پول است. این کار می تواند مشکلات ازدواج را حتی بدتر کند. مطالعات نشان می‌ دهد که بسیاری از زوج‌ ها اغلب بر سر پول با هم دعوا می‌کنند. امید کاذب ناشی از مشاوره ازدواج بد می‌تواند منجر به ناامیدی و افزایش تعارض شود.

اگر در رابطه خود به کمک نیاز دارید، معمولاً انتخاب اولین درمانی که آنلاین یا در طرح بیمه خود پیدا می کنید کافی نیست. هر مشاور ازدواج برای هر زوجی مناسب نیست . زوج هایی که به دنبال کمک هستند باید فردی را پیدا کنند که برای موقعیت خاص آن ها مناسب باشد. در این مقاله به شما کمک می شود تا بتوانید بهترین مشاور ازدواج در شریعتی را بیابید.

مشکلات رایجی که زوج ها با آن ها روبرو می شوند

مسائل رایجی  وجود دارد که زوجین در مشاوره ازدواج در مورد آن ها بحث می کنند. در ادامه به برخی از این مشکلات اشاره خواهد شد.

مسائل عاطفی

یکی از زوجین ممکن است مشکلات عاطفی مرتبط با سلامت روان داشته باشد یا به دلیل دیگری که بیان نشده است نیاز به حمایت عاطفی داشته باشد. بهترین مشاور ازدواج در شریعتی می تواند به زوج ها کمک کند تا مسائلی را که ممکن است ندیده اند یا خودشان ندیده باشند، شناسایی کنند.

تربیت فرزندان

وجود اختلاف در تربیت فرزندان و خانواده های آشفته اغلب از موضوعات داغ بحث در جلسات مشاوره ازدواج می باشد. وقتی زوج‌ها به مشاور مراجعه می‌کنند، باید یاد بگیرند به جای این که در مورد تربیت بچه ‌ها علیه یکدیگر باشند با هم همکاری داشته باشند.

مسائل مالی

زوج هایی که در مسائل مالی مشکل دارند ممکن است به دنبال مشاوره باشند. این امر به ویژه زمانی صادق است که یکی از زوجین بدهی  یا موضوع مرتبطی داشته باشد که باعث آسیب مالی خانواده شود، مانند صورت حساب های پرداخت نشده و اخراج از محیط کار.

شغل

مسائلی مانند پیشنهاد های شغلی جدید یا تغییرات شغلی همیشه زمانی که کل خانواده را تحت تأثیر قرار می دهند به خوبی پیش نمی روند. بسیاری از زوج ها زمانی که تغییرات شغلی غیرمنتظره مانند جابجایی شغل، اخراج یا شروع یک شغل جدید شروع به آسیب رساندن به ازدواج می کند، دچار آشفتگی می شوند.

توجه به این نکته مهم است که تمام مسائل فوق بخشی عادی از زندگی است که خانواده ها را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر احساس می کردید که شما و خانواده تان تنها کسانی هستید که این نوع چالش ها را دارید می توان گفت که شما تنها نیستید. کمک در قالب مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج وجود دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که نسبت به پایان فرآیند مشاوره مصمم باشید سپس جلسات را شروع کنید.

پیدا کردن بهترین مشاور ازدواج در شریعتی

اگر به این نتیجه رسیدید زمان آن رسیده است که با مشاوره ازدواج روند درمان خود را شروع کنید، گام بعدی پاسخ به این سوال است که “از کجا می توانم مشاوره ازدواج در نزدیکی خود پیدا کنم؟” مهم نیست کجا زندگی می کنید، پاسخ برای یافتن بهترین مشاور ازدواج در شریعتی می تواند یکسان باشد. شما می توانید یک مشاور ازدواج یا متخصص بهداشت روان را به صورت آنلاین، صرف نظر از جایی که زندگی می کنید، پیدا کنید. با این حال، در بسیاری از مناطق می توانید یک مشاور ازدواج را برای ملاقات حضوری و در جامعه محلی خود پیدا کنید.

در واقع، چه حضوری مشاوره بگیرید و چه آنلاین، اگر اولین مشاوری که می بینید نیازهای شما را برآورده نمی کند، باید از مشاور دیگری  کمک بخواهید. یکی از مزایای مشاوره آنلاین ازدواج این است که فرآیند ایجاد تغییر سریع، آسان و بدون استرس است. لازم نیست نگران باشید که با مشاوری که رد کرده اید برخورد کنید و ندانید که چگونه به او واکنش نشان دهید. شما می توانید بدون احساس گناه و دردسر به سراغ مشاور جدید خود بروید.

در بهترین مشاور ازدواج در شریعتی به دنبال چه چیزی باشیم؟

گاهی اوقات یکی از زوجین ممکن است مشاور ازدواجی را انتخاب کند که برای او آشنا باشد، زیرا معتقد است که مشاور ازدواج در کل روند مشاوره در کنار آن ها خواهد بودیافتن مشاور به این طریق روش درستی نیست. یک مشاور ازدواج حرفه ای هرگز نباید جانب داری کند و همیشه باید بی طرف در روند مشاوره باشد. حتی اگر مشاور ازدواج یکی از زوجین یا هر دوی آن ها را بشناسد. هنگام انتخاب یک مشاور ازدواج، مهم است که هم شما و هم همسرتان با مشاور ازدواج منتخب موافقت کنید و قبل از پیگیری آن مشاور، هر گونه آشنایی قبلی باید گفت و گو شود و در مورد آن صحبت شود.

سوالات خود را در حین یا قبل از مشاوره بپرسید

برای درک بهتر تکنیک ها و اعتبار یک مشاور ازدواج، درباره سوالاتی که ذهن شما را درگیر کرده و آن چه که باید انتظار داشته باشید در روند مشاوره اتفاق بیفتد، مستقیماً سؤال کنید. به یاد داشته باشید که شما برای مسائل مهمی به بهترین مشاور ازدواج در شریعتی مراجعه کرده اید. پس مشکلی ندارد که در باره نحوه کار مشاور در زمینه مشاوره ازدواج یا روش های درمانی سوال کنید. این امر به ویژه در مواقعی مهم است که مشاور به طور مستقیم نشود یا از طریق جستجوی آنلاین پیدا شود.

همچنین درک این نکته مهم است که هیچ مشاوری نمی تواند پیش بینی کند که مشاوره و درمان شما چه مدت طول خواهد کشید تا زمانی که بتواند ارزیابی کاملی از شرایط و موقعیت شما انجام دهد. انتظار داشته باشید که حداقل چهار تا شش ماه و احتمالاً تا یک سال در فرآیند مشاوره حضور داشته باشید. بسته به جدیت مشکلات و مدت زمانی که از آن رنج می برید می تواند طولانی شود. قبل از این روند درمان و مشاوره را آغاز کنید می توانید این سوالات را بپرسید:

  • مدت زمان یک جلسه چقدر است؟
  • چه انتظاری از مشاوره باید داشته باشیم؟
  • چه مدت زمانی است که خدمات مشاوره ازدواج را ارائه می دهید؟

ممکن است با مشاوری که ازدواج کرده و دارای فرزند است راحت‌ تر صحبت کنید تا مشاوری که هرگز ازدواج نکرده است.

مشاوره ازدواج آنلاین چگونه انجام می شود؟

اگر جستجوی شما برای یافتن مشاور ازدواج در نزدیکی محل زندگی خود با شکست مواجه می شود، یا این که وقت کافی برای مراجعه به جلسات را ندارید، مشاوره آنلاین یا تلفنی ممکن است گزینه بهتری برای شما و همسرتان باشد. مراکز مشاوره گزینه های مشاوره ازدواج را به زوج ها ارائه می دهند که متناسب با برنامه آن ها در یک محیط امن باشد. با مشاوره آنلاین زوجین، شما و شریک زندگیتان با یک مشاور مجاز مطابقت داده می ‌شوید و از تلفن یا مرورگر وب خود برای دسترسی به کانال ‌های ارتباطی خصوصی، متنی یا ویدیوی زنده برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود و حل چالش ‌های رابطه استفاده می‌ کنید.

مهم ترین مزیت مشاوره ازدواج آنلاین این است که شما و همسرتان می توانید با یک مشاور حرفه ای در یک محیط خصوصی و خانگی صحبت کنید. شرکت در جلسات مشاوره آنلاین همچنین نیاز به هماهنگی برنامه های شلوغ یا رفت و آمد به مطب بهترین مشاور ازدواج در شریعتی مشاور را از بین می برد. مشاوره ازدواج آنلاین یک گزینه مفید برای کسانی است که به دلیل مشکلات مربوط به مراقبت از کودک، کمبود وسایل حمل و نقل یا زندگی در محیط های روستایی در ملاقات های منظم در مطب مشکل دارند.

متخصصان سلامت روان آنلاین، مانند مشاوران ازدواج حرفه ‌ای و مشاور ها، می ‌توانند همان نوع تمرین‌ های ازدواج را به شما بدهند که در مطب یک مشاور انجام می‌دهید. این مشاوران  و متخصصان سلامت روان می توانند سؤالاتی بپرسند که به شما کمک می کند تا علل مشکلات خود را کشف کنید. همچنین راه هایی را برای حل آن ها به شما پیشنهاد دهند.

بهترین مشاور ازدواج در شریعتی مشاوره های ازدواج را چگونه پیش می برد؟

در یک جلسه مشاوره ازدواج، مشاور شما محیط امنی را برای شما و همسرتان ایجاد می کند. شما هم زمان و توجه خود را به رابطه خود اختصاص می دهید . هم در مورد آن چه که شما را ناراحت می کند و آن چه واقعا در ذهن شما وجود دارد صحبت می کنید. مشاوره زوجین اغلب کوتاه مدت است. معمولاً شامل هر دو طرف است که با یک مشلور با هم کار می کنند (گاهی اوقات یکی از زوجین ممکن است برای مدتی به تنهایی با یک مشاور کار کند). در حالی که برنامه درمانی خاص به موقعیت و اهداف شما بستگی دارد. به طور کلی، شما مهارت ها و استراتژی هایی را برای کمک به تقویت رابطه خود خواهید آموخت از جمله:

  • باز کردن کانال های ارتباطی
  • حل مسئله
  • چگونه اختلافات را آرام و منطقی مورد بحث قرار دهید

قبل از جستجوی خود برای “بهترین مشاور ازدواج در شریعتی“، ممکن است از خود بپرسید: آیا مشاوره ازدواج موثر است؟ بر اساس تحقیقات 90 درصد از زوج هایی که مشاوره ازدواج را امتحان می کنند، احساس می کنند که سلامت عاطفی آن ها بهبود می یابد .دو سوم از آنها بهبود در سلامت جسمانی خود را گزارش می دهند. شاید تاثیرگذارترین آمار از همه این باشد که سه چهارم زوج ها بعد از مشاوره ازدواج شاهد بهبود در روابط خود هستند. مطمئن باشید که مشاوره ازدواج روشی موثر برای تقویت روابط ثابت شده است.

مرکز مشاوره فراز، ارائه دهنده خدمات بهترین مشاور ازدواج در شریعتی

توصیه های دوستان و سایر افرادی که به آن ها اعتماد دارید می تواند نقطه شروع خوبی برای یافتن یک مشاور باشد. مشاوران ازدواج هر کدام رویکرد خاص خود را در رابطه با ازدواج دارند. شما نیازی به توافق با مشاور خود در مورد همه چیز ندارید. اما به مشاوری نیاز دارید که ارزش های اصلی شما را به اشتراک بگذارد. در درمان، بسیاری از افراد بدون نیاز به تغییر در شیوه زندگی، به دنبال نتایج هستند.

اگر مشاور شما را در مورد رفتارهای مشکل ساز راهنمایی نکند یا پیشنهاداتی در مورد کار هایی که می توانید در خانه انجام دهید در بین جلسات درمانی ارائه نکند. ممکن است به اندازه کافی فعال نباشد تا به شما در عبور از مشکلات زندگی و ازدواج کمک کند. شما در صورت نیاز به خدمات بهترین مشاور ازدواج در شریعتی می توانید از مشاوران متخصص و مجرب مرکز مشاوره فراز به صورت حضوری، تلفنی و یا تماس تصویری مشاوره دریافت کنید. برای گرفتن وقت و هماهنگی با شماره تلفن همراه 09371178718 و یا شماره تلفن های 02122640332 و 02188672553 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

مشاوره قبل از ازدواج چه کمکی به ما می کند؟

اگر شما و همسرتان قبل از اردواج به مشاور مراجعه کنید می توانید تمام ویژگی های مثبت و منفی خود و طرف مقابلتان را بشناسید و بهتر برای ازدواج تصمیم گیری کنید.

چه مشکلاتی ممکن است در ازدواج به وجود بیاید؟

مشکلاتی از قبیل، طلاق، خیات، مشکلات مالی و عاطفی می توانند از دلایلی باشند که شما نیاز به مراجعه به بهترین مشاور ازدواج در شریعتی را داشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *