مشاوره ازدواج

نکاتی که برای یافتن بهترین مشاور ازدواج در ظفر باید رعایت کرد

اگر در رابطه خود با همسرتان دچار مشکل باشید، احتمالا به این فکر می کنید که مجا می توانید به دنبال کمک باشید. کمک های زیادی در دسترس هستند، اما تشخیص این که کدام نوع از مشاوره ازدواج بیشتر به شما کمک می کند و نحوه دسترسی به مشاوران ازدواج یا روانشناسان که بیشترین تجربه را در مورد مشکلاتی مانند مشکلات شما دارند، می تواند دشوار باشد. حتی اگر وضعیت شما خیلی بد نباشد، مشاور به خوبی می تواند شما را برای داشتن رابطه ای بهتر راهنمایی کند. یافتن بهترین مشاور ازدواج در ظفر لازمه دانستن چند نکته می باشد که در ادامه به آن ها اشاره خواهد شد.

انواع زوج درمانی

رویکردهای مختلفی برای زوج درمانی وجود دارد که می تواند به ویژه برای برخی مسائل مفید باشد. اطمینان حاصل کنید که نوع درمانگری که می بینید دارای مجوز بوده و آموزش های خاصی در زمینه زوج درمانی دارد. برخی از رویکردهای محبوب تر زوج درمانی عبارتند از:

  • زوج درمانی متمرکز بر احساسات: یک درمان کوتاه مدت که بر بهبود دلبستگی و پیوند در روابط بزرگسالان تمرکز دارد. این به زوج‌ها کمک می‌کند تا با پایان دادن به فاصله عاطفی و تمرکز بر ابراز احساسات واقعی هر یک از طرفین، دعوا را متوقف کنند.
  • روش گاتمن: این روش ارتباط کلامی را بهبود می بخشد، صمیمیت را افزایش می دهد، احترام را افزایش می دهد، حل تعارض را افزایش می دهد و همدلی و شفقت بیشتری را در روابط ایجاد می کند.
  • درمان پیمان: نوعی زوج درمانی که به سرعت مشخص می کند که چه چیزی باعث تعارض و تنش در رابطه شما می شود. جلسات بر روی تغییرات لحظه به لحظه در صورت، بدن و صدای شما تمرکز می کنند و از شما می خواهند که به عنوان یک زوج به این موارد توجه کنید. بهترین مشاور ازدواج در ظفر به شما کمک می‌کند تا در طول جلسه به ‌طور هم ‌زمان مسائل مشکل ‌ساز را حل کنید.

مشاوره ازدواج چگونه انجام می شود؟

هدف از مشاوره زوجین کمک به زوجین است که بیشتر در مورد یکدیگر بیاموزند و مهارت های حل مسئله سالم را به دست آورند. بهترین مشاور ازدواج در ظفر ممکن است در چند جلسه اول با هر دو نفر مشترک یا جداگانه مصاحبه کند. پس از آن، آن ها ممکن است بازخورد خود ا نسبت به جلسات ارائه کنند. زوج ممکن است با راهنمایی مشاور اهداف درمانی را تعیین کنند و برنامه ای برای درمان ایجاد کنند تا هر فرد بداند چه انتظاری از رابطه دارد. در زوج درمانی، نتایج مثبت اغلب به انگیزه و تعهد زوجین به این فرآیند بستگی دارد.

با پیشرفت درمان، هر شخص ممکن است شنونده و ارتباط دهنده بهتری شود. طرفین مقابل نیز اغلب یاد می گیرند که به روش های جدید از یکدیگر حمایت کنند. بروز اختلاف در جلسات مشاوره یک اتفاق معمول است.. یک مشاور حرفه ای در طول مشاوره ازدواج بی طرف خواهد ماند و از جانب داری اجتناب می کند. برخی از مشاوران ازدواج جلسات انفرادی تکمیلی را برای هر یک از طرفین به عنوان بخشی استاندارد از درمان ارائه می کنند. دیگران ممکن است در صورت درخواست جلسات فردی ارائه دهند.

مشاوره روابط عمومی معمولا هفته ای یک بار برگزار می شود. بسته به اهداف زوج و این که آیا هر یک از طرفین در جلسات درمانی فردی یا گروهی نیز شرکت می کنند، برنامه می تواند متفاوت باشد. مشاوره زوجین با بهترین مشاور ازدواج در ظفر در محیط های مختلفی از جمله مطب های خصوصی، مراکز مشاوره دانشگاهی و مراکز گروهی ارائه می شود. مشاوره ازدواج اغلب کوتاه مدت است، اگرچه بهبود یک رابطه ممکن است زمان بیشتری ببرد. در نهایت، زوج درمانی تا زمانی که زوجین متعهد به تکمیل برنامه درمانی باشند یا تا زمانی که به نتیجه برسند ادامه خواهد داشت.

نحوه شروع مشاوره ازدواج

در بیشتر موارد، شما و شریک زندگیتان هر دو باید مایل به شروع مشاوره ازدواج باشید تا این فرآیند مؤثر واقع شود. اگر به نظر می رسد که شریک شما تمایلی ندارد، بسیاری از مشاوران ازدواج موافقت می کنند که ابتدا هر یک از طرفین را جداگانه ببینند. به این ترتیب، هر فرد احساس می‌کند که می‌تواند احساسات خود را بدون انتقاد شریک زندگی‌اش بازگو کند. پیشنهاد مشاوره زوجین به همسرتان می تواند ترسناک باشد، به خصوص زمانی که نمی دانید آن ها چگونه واکنش نشان خواهند داد.

مهم ترین نکته این است که با توضیح واضح انگیزه های خود با شریک زندگی خود صادق باشید و ارتباط برقرار کنید. آن ها را سرزنش نکنید، بلکه بیان کنید که فقط می خواهید روی تقویت رابطه کار کنید. بسیاری از مردم فکر می کنند که شما فقط برای رفع مشکلات یک ازدواج شکست خورده به بهترین مشاور ازدواج در ظفر مراجعه می کنید، اما می توانید توضیح دهید که مشاوره ازدواج می تواند به عنوان یک اقدام پیشگیرانه نیز مورد استفاده قرار گیرد. مشاوره ازدواج ابزارهای ارزشمندی را برای کمک به حفظ ازدواج شما در طولانی مدت ارائه می دهد.

زوج‌درمانی آنلاین و تلفنی راه‌ حلی فوق‌العاده برای زوج‌ هایی است که سبک زندگی لازم برای انجام درمان حضوری را ندارند، هزینه‌ های مرتبط با درمان را بازدارنده می‌دانند، یا تمایلی به انجام درمان سنتی ندارند. زوج‌ هایی که مرتب سفر می‌کنند، ساعت ‌های طولانی کار می‌کنند یا بچه‌های کوچک و گزینه‌ های کمی برای مراقبت از کودک دارند، مشاوره آنلاین و تلفنی ازدواج مفید خواهند بود.

چگونه بهترین مشاور ازدواج در ظفر را پیدا کنم؟

پیدا کردن یک مشاور یا روان درمانگر خوب می تواند یک کار چالش برانگیز باشد. چندین مجموعه از عوامل ممکن است به پیدا کردن آن کمک کنند. در چند پاراگراف بعدی سعی خواهد شد به طور مختصر به برخی از این مسائل پرداخته شود. هنگام انتخاب یک مشاور از پرسیدن سوابق و تجربه های قبلی او نترسید. اثبات تجربیات مشاور به مشا در انتخاب آن کمک می کند.

با کسی که برای مشاوره یا روان درمانی مراجعه کرده است صحبت کنید.

در بسیاری از موارد، بهترین پیشنهاد ها در مورد این که چه کسی بهترین مشاور ازدواج در ظفر است، از طرف دوستان و خانواده قابل اعتمادی است که خودشان در موقعیتی مشابه تلاش برای یافتن یک مشاور یا درمانگر خوب بوده اند. این افراد می توانند در مورد یک  مشاور حرفه ای و آن چه که باید انتظار داشته باشند، مشاهده دست اول داشته باشند. و آن ها دیدگاه خود را ارائه می دهند که می تواند نکته مهمی باشد.نظرات مشتریان و سایر نشانه هایی که نشان می دهد مشاور ازدواج بالقوه شما مناسب خواهد بود را به صورت آنلاین بررسی کنید.

قبل از اینکه مشاور را ببینید، از طریق تلفن مصاحبه کنید.

این کار هیچ مشکلی ندارد که که قبل از ملاقات حضوری با یک متخصص و پرداخت هزینه ویزیت اولیه، از طریق تلفن با آن ها صحبت کنید. برای متخصصان منصفانه نخواهد بود که مشاوره تلفنی را آغاز کنند، اما پنج تا ده دقیقه بحث قبل از اولین ملاقات ممکن است مفید باشد. قبل از صحبت با آن ها لیستی از سوالات مربوط به نگرانی های خود را تهیه کنید. سوالاتی بپرسید که به شما کمک می‌ کند در هنگام ملاقات راحت‌ تر باشید.

ممکن است مشاوره چند جلسه برای مناسب بودن مشاور طول بکشد

ممکن است یک جلسه  برای تعیین میزان مفید بودن یک مشاوره ازدواج کافی نباشد. اکثر مردم در سومین یا چهارمین بار می فهمند که آیا رابطه سازنده خواهد بود یا خیر. تا حد امکان به طور مستقیم در مورد نیاز ها و احساسات خود در مورد خدمات دریافت شده صحبت کنید تا حداکثر سود را از خدمات دریافت کنید. به یاد داشته باشید که مشکلات شما احتمالاً یک شبه  ایجاد نشده اند و احتمالاً مدتی طول می کشد تا مسائل و نیاز های موقعیت شما به طور کامل درک شود و به آن ها رسیدگی شود.

هزینه ها را مقایسه کنید

یک عامل بزرگ در هر درمان پزشکی ممکن است هزینه های مربوط به مراجعه به پزشک باشد و نوع درمان نیز تفاوتی ندارد. اگر بیمه درمانی دارید، با نماینده ای از شرکت بیمه خود مشورت کنید تا ببینید آیا طرح شما شامل مشاوره می شود یا خیر. شما همچنین باید هزینه تخمینی مشاوره، هم با بیمه  و هم بدون آن را بررسی کنید.هزینه های مشاوره ازدواج بسته به مکان متفاوت است. اگر به دنبال مشاوره ازدواج در منطقه های بزرگ هستید معمولا هزینه ها بیشتر از شهر های کوچک تر است.

موقعیت هایی که مشاوره ازدواج برای آن ها توصیه می شود

از آن جایی که همه زوج ها در مقطعی از رابطه خود تنش یا تعارض را تجربه می کنند، بسیاری از مردم مطمئن نیستند که چه زمانی باید به دنبال مشاوره زوجین باشند. واقعیت این است که زوج ها ممکن است به دلایل مختلف به دنبال مشاوره روابط باشند، از جمله:

  • مسائل ارتباطی
  • سوء مصرف مواد
  • نارضایتی جنسی
  • مسائل مالی
  • کنترل خشم و عبانیت
  • خیانت
  • درگیری مکرر یا سطح استرس بالا
  • ایده های متضاد در مورد تربیت کودک

اکثر مشاوران ازدواج بر این عقیده اند که بهتر است به محض ورود نارضایتی به رابطه، به دنبال مشاوره زوجین باشید. درمان نباید تا زمانی که یک موضوع به یک بحران تبدیل شود به تعویق بیفتد. در بسیاری از روابط، زوج درمانی تا زمانی که مشکلات به طور متوسط ​​به مدت طولانی پا بر جا نمانند زوجین اقدام به درمان نمی کنند. این تاخیر می تواند رفع مشکلات را دشوار تر کند. یک زوج در یک رابطه سالم ممکن است برای افزایش صمیمیت یا یافتن راه‌ های جدیدی برای ارتباط عاطفی با یکدیگر به دنبال بهترین مشاور ازدواج در ظفر باشند. زوج‌ هایی که قبلاً تصمیم به جدایی گرفته‌اند، می‌توانند برای پایان دادن به رابطه ‌شان با شرایط محترمانه، مشاوره ازدواج را امتحان کنند.

شرکت در زوج درمانی مزایای زیادی دارد، اما برخی از موقعیت ها با این رویکرد بهبود نمی یابند. به عنوان مثال، در موارد آزار خانگی که خشونت باعث ترس یکی از طرفین از دیگری می شود، زوج درمانی ممکن است کافی نباشد. در برخی موارد، در صورتی که در رابطه با شریک بیمار باقی بماند، ممکن است امنیت یا جان آن ها به خطر بیفتد.

بهترین مشاور ازدواج در ظفر را در مرکز مشاوره فراز پیدا کنید

امروزه مشاوره زوجین برای افراد متاهل یا مجرد در انواع روابط موجود است. مشاوره معمولاً شامل هر دو طرف می شود، اما مواردی وجود دارد که یک مشاور ازدواج ممکن است تنها با یک نفر در یک رابطه کار کند. مشاوره برای افراد در یک رابطه ممکن است بر رفتارهای شخصی، واکنش‌ها و یا فرصت‌های رشد متمرکز باشد. روابط نیاز به کار و نگهداری دارد، و برای بسیاری از زوج ها، مشاوره ازدواج تنها چیزی است که به آن ها کمک می کند تا در دوره های دشوار زندگی پیش بروند. شاید مسائلی وجود داشته باشد که قادر به حل آن ها به تنهایی نباشید یا بخواهید قبل از ازدواج بیشتر در مورد شریک زندگی خود بدانید. بدون توجه به چالش، شروع جستجوی بهترین مشاور در محل زندگی می تواند اولین قدم برای نزدیک کردن شما دو نفر باشد.

شما در صورت نیاز به خدمات بهترین مشاور ازدواج در ظفر می توانید از مشاوران متخصص و مجرب مرکز مشاوره فراز به صورت حضوری، تلفنی و یا تماس تصویری مشاوره دریافت کنید. برای گرفتن وقت و هماهنگی با شماره تلفن همراه 09371178718 و یا شماره تلفن های 02122640332 و 02188672553 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

مشاور ازدواج باید چه فاکتور هایی را داشته باشد؟

یک مشاور ازدواج حرفه ای باید ویژگی های هر زوج را جداگانه درک کند و بداند که مشکل هر زوج مختص به آن ها است و باید طبق آن ها مشاوره را انجام دهد.

آیا مشاوره آنلاین نیز مانند مشاوره حضوری پاسخگو است؟

بله، اگر شما دچار مشغله های مختلفی هستید، می توانید برای این که وقت خود را ازدست ندهید از مشاوره های آنلاین استفاده کنید. آن ها هم مانند مشاوره حضوری از جلسات مختلفی تشکیل شده اند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *