مشاوره ازدواج

مشاوره ازدواج در اراک

همه زوج ها درگیری را تجربه می کنند. برای برخی این جنگ بر سر پول است. برای دیگران این یک زندگی جنسی است که فاقد آن است یا الگویی از مشاجره مداوم است. همه گیری ویروس کرونا یک عامل استرس زای بالقوه دیگر را اضافه کرده است. زمان بیشتر در خانه با هم بودن، که می تواند تنش ها را تشدید کند یا شکاف های پنهان یک رابطه را آشکار کند. بنابراین مراجعه برای مشاوره ازدواج در اراک می تواند به زوجین کمک کند.

درمان می تواند کمک کند. بر خلاف آنچه برخی ممکن است باور کنند، موضوع انگشت نشان دادن نیست، چه کسی چه کاری انجام داده یا چه کسی مقصر است. تریسی راس، یک درمانگر روابط و خانواده در شهر نیویورک، می گوید: مشاوره ازدواج در اراک ابزارهایی برای برقراری ارتباط و درخواست آنچه نیاز دارید فراهم می کند.

مشاوره ازدواج در اراک چگونه صورت می گیرد؟

مشاوره ازدواج زمانی است که زوج‌ها از یک متخصص راهنمایی دریافت می‌کنند تا مشکلات رابطه را برطرف کنند. مانند مسئولیت‌های مشترک، خیانت و موارد دیگر.دلایل مختلفی وجود دارد که یک زوج ممکن است برای رابطه خود به دنبال کمک حرفه ای باشند. مشاوره ازدواج در اراک و زوج درمانی می تواند بسیار موثر باشد، به خصوص زمانی که زودتر شروع شود.

هنگامی که تصمیم گرفتید درمان را امتحان کنید. قدم بعدی یافتن مشاوری است که در ازدواج یا زوج درمانی تخصص داشته باشد. ممکن است مجبور شوید با بیش از یک درمانگر ملاقات کنید تا تناسب مناسب را پیدا کنید. مهم است که هر دو طرف احساس راحتی کنند. بنابراین تا زمانی که فرد مناسب را پیدا کنید به تلاش خود ادامه دهید.

این مقاله چگونگی مؤثر بودن مشاوره ازدواج، دلایل مراجعه افراد به مشاوره و همچنین افرادی که ممکن است از آن بهره مند شوند را پوشش می دهد. همچنین در مورد اینکه اگر شریک زندگی شما نمی‌خواهد به مشاوره برود (اما شما می‌خواهید) چه کاری باید انجام دهید، به‌علاوه چند نکته برای حل سالم تعارضات است.

مشاوره ازدواج در اراک چه اثر بخشی دارد؟

مطالعه شده ترین و مؤثرترین شکل زوج درمانی، زوج درمانی متمرکز بر عاطفه (EFT) است که توسط دکتر سو جانسون توسعه یافته است. تحقیقات نشان می‌دهد که این درمان طولانی‌مدت است و برای افراد دارای پیشینه‌های قومی و فرهنگی مختلف نیز مفید است.

برای مثال، یک مطالعه در سال 2017، اثربخشی زوج درمانی را در گروهی از جانبازان، با تنوع در سن و نژاد، بررسی کرد. نشان داد که به طور کلی مؤثر است، و روابط هنوز 18 ماه پس از درمان بهبود یافته است.

مطالعه دیگری در سال 2017 نیز بهبودهایی را به مدت 24 ماه پس از درمان نشان داد.4 تحقیقات منتشر شده در سال 2015 نشان داد که EFT در زوج هایی که ناباروری را تجربه می کنند مفید است.

آیا مشاوره ازدواج در اراک واقعا کارساز است؟

مشاوره ازدواج در اراک می تواند برای بهبود رابطه شما موثر باشد. با این حال، عوامل زیادی در اثربخشی آن نقش دارند، مانند تمایل شما برای کار بر روی رابطه خود. به طور کلی، محققان ازدواج و روابط پیشنهاد می کنند که هدف زوج درمانی باید تغییر الگوهای تعامل، ارتباط عاطفی و ارتباط بین شرکا باشد.

 آیا مشاوره ازدواج ارزشش را دارد؟

مشاوره ازدواج برای هر زوجی که می‌خواهد راه‌هایی برای بهبود شراکت خود بیابد می‌تواند ارزشمند باشد. این می تواند در نقاط مختلف یک رابطه مفید باشد و می تواند به طیف گسترده ای از مسائلی که ممکن است در ازدواج وجود داشته باشد، کمک کند.

زوج‌های جوان‌تر ممکن است از مشاوره بهره‌مند شوند: مشاوره می‌تواند به آنها کمک کند تا ارتباطات سالمی را در اوایل ازدواج برقرار کنند. یک مطالعه نشان داد که مشاوره قبل از ازدواج همچنین می تواند زوج ها را برای حفظ رابطه خود در طولانی مدت توانمند کند.

شرکایی که می‌خواهند روی خودشان کار کنند ممکن است سود ببرند: مشاوره زمانی مؤثرتر است که هر دو طرف باز باشند و مایل باشند به معایب خود نگاه کنند و مایل به ایجاد تغییرات باشند.

زوج‌هایی که زودتر به دنبال کمک می‌روند ممکن است به نتایج بهتری دست یابند: به گفته دکتر جان گاتمن، یکی از متخصصان برجسته در روابط و ازدواج، زوج‌هایی که قبل از شدید شدن مشکلات مشاوره دریافت می‌کنند، ممکن است از مشاوره سود زیادی ببرند.

حتی زوج هایی که به مرحله ای رسیده اند که به فکر طلاق هستند، باز هم می توانند از مشاوره ازدواج بهره مند شوند.

آیا به مشاوره ازدواج در اراک نیازمند هستید یا خیر؟

دلایل زیادی وجود دارد که یک زوج ممکن است به دنبال مشاوره ازدواج در اراک باشند. در حالی که برخی از افراد به دلیل عواملی مانند ازدواج در سنین پایین، داشتن والدین طلاق گرفته یا قرار گرفتن در گروه درآمد پایین در معرض خطر بیشتری برای طلاق هستند. هیچ یک از این موارد به تنهایی نشانه نیاز به مشاوره نیستند.

سوالاتی در مورد شریک زندگی:

در عوض، باید جنبه هایی از رابطه خود را در نظر بگیرید که ممکن است به پریشانی، نارضایتی یا درگیری کمک کند. سوالات زیر را در مورد خود، شریک زندگی و ازدواجتان در نظر بگیرید:

  • آیا شما و شریک زندگی تان بر سر ایمان یا ارزش های دینی دچار تضاد هستید؟
  • آیا اغلب از یکدیگر انتقاد می کنید؟
  • آیا در ازدواج شما حالت تدافعی زیادی وجود دارد؟
  • آیا تمایل به کناره گیری از یکدیگر دارید؟
  • آیا نسبت به یکدیگر احساس تحقیر، خشم یا کینه دارید؟
  • آیا فکر می کنید ارتباط شما ضعیف است؟
  • آیا نسبت به شریک زندگی خود احساس بی تفاوتی می کنید؟
  • آیا احساس می کنید که شما و شریک زندگی تان هیچ نقطه اشتراکی ندارید؟
  • آیا احساس می کنید در حال جدا شدن از شریک زندگی خود هستید؟
  • آیا در ازدواج شما خیانت، اعتیاد یا سوء استفاده وجود دارد؟

اگر به چندین مورد از این سؤالات پاسخ «بله» داده اید، ممکن است خطر نارضایتی از رابطه و طلاق بیشتر باشد. این بدان معنا نیست که طلاق اجتناب ناپذیر است، اما ممکن است به این معنی باشد که برای حفظ سلامت و شادی رابطه خود باید بسیار بیشتر تلاش کنید. یک مشاور ازدواج می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

دلایل زیادی وجود دارد که ازدواج ممکن است به جایی برسد که مشاوره لازم باشد. استرس زندگی روزمره همراه با خواسته های کار و خانواده می تواند احساس صمیمیت و ارتباط را برای زوج ها دشوارتر کند.

یک نکته بسیار مهم در رابطه با مشاوره ازدواج

مهم است به یاد داشته باشید که فکر کردن به مشاوره ازدواج نشانه ای نیست که رابطه شما محکوم به فنا است. در عوض، نشان دهنده تمایل به انجام کار برای بهبود ازدواج، تقویت ارتباطات و نزدیک شدن به شریک زندگی تان است.

همسرانی که از یکدیگر و ازدواجشان انتظارات واقع بینانه دارند، ارتباط خوبی برقرار می کنند، از مهارت های حل تعارض استفاده می کنند و با یکدیگر سازگار هستند، کمتر در معرض خطر طلاق هستند.

و حتی این زوج‌ها می‌توانند در مواقع انتقال یا صرفاً برای تقویت مهارت‌های ارتباطی و ارتباط قوی خود از مشاوره بهره ببرند.

چه زمانی بهتر است مشاوره ازدواج در اراک را شروع کنیم؟

اگر هم شما و هم همسرتان در رابطه احساس نارضایتی دارید، ممکن است زمان خوبی برای شروع مشاوره باشد – به خصوص اگر در حال حل مشکل زناشویی خاصی مانند مشکلات مالی، خیانت، مسائل مربوط به مراقبت از کودک یا چالش دیگری هستید.

این یک افسانه است که مشکلات شما باید برای مشاوره “به اندازه کافی بد” باشد. حتی اگر در حال حاضر با مسائل جدی سر و کار ندارید، مشاوره می تواند راهی عالی برای بررسی ازدواج خود و یادگیری نکاتی برای حفظ یک رابطه سالم باشد.

یک مطالعه نشان داد که شرکایی که تعداد بیشتری از تلاش‌ها را برای بهبود روابط خود به تنهایی انجام می‌دهند، نسبت به شریکی که تلاش کمتری انجام می‌دهند، در رابطه خود احساس ناراحتی و رضایت کمتری می‌کنند.

به عبارت دیگر، اگر مشاوره در دسترس شما باشد. ممکن است به نفع شما و شریک زندگیتان باشد که در هنگام بروز مشکلات، یک نظر حرفه ای بگیرید تا بتوانید موانع آینده را با هم مدیریت کنید.

اگر شریک زندگی شما از رفتن به مشاوره ازدواج امتناع می ورزد.

طبیعی است که یکی از شرکای رابطه مایل به شرکت در درمان نباشد. در زیر برخی از نگرانی‌های رایج و نحوه رسیدگی به آن‌ها با شریک زندگی‌تان وجود دارد. اگر می‌خواهید مشاوره را امتحان کنید.

  • شریک زندگی شما قبلاً هرگز تحت درمان نبوده است: به شریک زندگی خود اطمینان دهید که دریافت درمان یا مشاوره برای زوج ها امری عادی است. سعی کنید ترس آنها را باطل نکنید، بلکه به آنها در مورد آنچه در طول یک جلسه اتفاق می افتد آموزش دهید تا کمتر ترسناک به نظر برسد.
  • شریک زندگی شما نگران است که رابطه شما تغییر کند: سعی کنید به آرامی به همسرتان یادآوری کنید که هدف از مشاوره ایجاد تغییر مثبت در رابطه برای هر دوی شما است.
  • شریک زندگی شما مشاور را دوست ندارد: اگر شریک زندگی شما با درمانگر یا مشاور ناراحت است. سعی کنید با هم یک متخصص جدید انتخاب کنید.
  • شریک زندگی شما حرفش را باز نمی کند: اگر شریک زندگی شما تمایلی به گفتگو درباره احساسات خود با یک متخصص ندارد. سعی کنید صبور باشید. ممکن است برای آنها کمک کند که قبل از جلسه با مشاور تماس تلفنی داشته باشند تا سؤال بپرسند و راحت تر شوند.

در نهایت، شما نمی توانید کنترل کنید که آیا شریک زندگی شما می خواهد به مشاوره ازدواج در اراک برود یا نه.

اگر همسرتان تصمیم گرفت به مشاوره مراجعه نکند. می توانید خودتان مراجعه کنید. یک مشاور همچنان می تواند راه های موثری را برای برخورد با مشکلات در زندگی زناشویی به شما آموزش دهد که هم برای شما و هم شریک زندگی تان مفید باشد.

زوج های خوشبخت چگونه با تعارض کنار می آیند؟

مهم است که بدانیم حتی افرادی که در روابط سالم و شاد هستند مشکلاتی را تجربه می کنند و در روابط خود با تعارض مواجه می شوند. تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که این زوج‌های خوشبخت نیز تمایل دارند در مورد همان چیزهایی که افراد ناراضی انجام می‌دهند، بحث کنند.

زوج‌های خوشبخت در مورد پول، بچه‌ها، همسر و صمیمیت هم بحث می‌کنند. رمز موفقیت این زوج ها در نحوه مدیریت این اختلافات نهفته است.

تحقیقات جان گاتمن به زوج های خوشبخت می پردازد. او کشف کرده است که حتی اگر همه زوج‌ها در ازدواج خود دچار تعارض می‌شوند. زوج‌های شاد ظاهراً می‌دانند که چگونه اختلافات خود را به دلیل پایه‌ای از محبت و دوستی حل کنند. زوج های ناراضی ممکن است با این مجموعه مهارت دست و پنجه نرم کنند.

مشکلات دقیق زوجین نیز می تواند تأثیر داشته باشد. در یک مطالعه منتشر شده در ژورنال Family Process، محققان دریافتند که زوج‌های شادتر تمایل دارند. روی مسائلی تمرکز کنند که می‌توان آنها را راحت‌تر حل کرد.

زوج‌های ناراضی‌تر در عوض اختلافات خود را بر روی مسائل طولانی‌مدت متمرکز می‌کنند که راه‌حل فوری ندارند.

در حالی که مردم اغلب منتظر می مانند تا مشکلات رابطه آنها غیر قابل تحمل شود، جستجوی کمک در مراحل اولیه ممکن است مفید باشد و تجربه شما را بهبود بخشد. یادگیری کار بر روی ارتباطات، یافتن راه‌های موثر برای حل تعارض‌ها، و بازسازی صمیمیت عاطفی‌تان می‌تواند به تقویت ارتباط شما کمک کند و به شریکتان نزدیک‌تر شوید.

سخن آخر

هیچ ازدواجی کامل یا کاملاً عاری از تعارض نیست. اگر احساس می کنید ممکن است به عنوان یک زوج با مشکلی روبرو شوید. مشاوره ازدواج می تواند ابزار مفیدی باشد تا به شما کمک کند تا رابطه خود را به مسیر اصلی خود بازگردانید.امی راوئر، نویسنده اصلی این مقاله در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «توانایی تمایز موفقیت‌آمیز بین مسائلی که باید حل شوند و مسائلی که می‌توان در حال حاضر کنار گذاشت. ممکن است یکی از کلیدهای یک رابطه طولانی‌مدت و شاد باشد.»

روند مشاوره ازدواج

ما در مرکز مشاوره فراز، آماده ارائه خدمات به شما در خصوص مشاوره ازدواج هستیم.برای گرفتن وقت و هماهنگی با شماره تلفن همراه 09371178718 و یا شماره تلفن های 021222640332 و 02188672553 تماس بگیرید؟

سوالات متداول
  • آیا مراجعه به مشاور تنها پیش از ازدواج موثر است؟

باید به یاد داشته باشید که همیشه راهی برای پیشرفت در زندگی مشترک وجود دارد و فرقی نمی کند که هنوز مجرد هستید و یا اینکه سال های زیادی از زندگی مشترک شما می گذرد، مشاور ازدواج همیشه می تواند به شما کمک کند.

  • مشارکت خانوادگی به چه معناست؟

این موضوع شامل میزان دخالت خانواده ها در زندگی زناشویی و میزان رفت و آمد با آن هاست.

 

 

 

 

 

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *