طلاق

کنترل عصبانیت در دعوای زوجین

کنترل عصبانیت در دعوای زوجین

میزان طلاق در سالهای اخیر رو به افزایش است و یکی از دلایل اصلی طلاق ، درگیری بین زوجین است که اغلب به دعوا می رسد  و کنترل عصبانیت در دعوای زوجین فاکتور مهمی برای کاهش طلاق می باشد. در حالی که اختلاف نظرها بخشی طبیعی از هر رابطه است ، مهم است که بدانیم چگونه می توانید در طول دعوای زوجین برای حفظ یک رابطه سالم ، عصبانیت را کنترل کنید. در این پست ، پنج روش مؤثر برای کنترل عصبانیت در دعوای زوجین را به اشتراک می گذاریم.

عصبانیت چیست؟

عصبانیت یک احساسات طبیعی انسانی است که همه ما هر از گاهی تجربه می کنیم. این پاسخی به یک تهدید یا بی عدالتی درک شده است و می تواند از تحریک خفیف تا خشم شدید باشد. هنگامی که احساس عصبانیت می کنیم ، بدن ما آدرنالین و سایر هورمونهای استرس را آزاد می کند که ما را برای مبارزه یا پاسخ پرواز آماده می کند. در حالی که عصبانیت یک احساس طبیعی است ، وقتی به طور نامناسب بیان شود یا مزمن شود ، می تواند به یک مشکل تبدیل شود.

پنج روش مؤثر برای کنترل عصبانیت در دعوای زوجین

استراحت کردن

وقتی احساس می کنید در طول یک جنگ زن و شوهر عصبانی می شوید ، استراحت کنید. این می تواند به معنای دور شدن از اوضاع برای چند دقیقه ، نفس کشیدن عمیق یا شمارش ده قبل از پاسخ باشد. استراحت می تواند به شما در آرامش و به دست آوردن چشم انداز کمک کند ، که می تواند از افزایش بیشتر اوضاع جلوگیری کند.

از عبارات “من” استفاده کنید

در طی یک جنگ زوج ، معمول است که هر دو طرف مقصر باشند که یکدیگر را به خاطر مسئله مورد نظر قرار دهند. با این حال ، استفاده از اظهارات “من” می تواند به شما در برقراری ارتباط موثرتر و جلوگیری از تشدید وضعیت کمک کند. به عنوان مثال ، به جای گفتن “شما همیشه خیلی خودخواه هستید” ، سعی کنید بگویید شما وقتی نیازهای من را در نظر نمی گیرید ، ناراحت میشوم. ”

به شریک زندگی خود گوش دهید

گوش دادن به شریک زندگی خود در طی یک مبارزه زوجین می تواند به از بین بردن اوضاع کمک کند. وقتی احساس شنیدن و درک می کنیم ، می تواند عصبانیت و ناامیدی ما را کاهش دهد. سعی کنید به طور فعال به دیدگاه شریک زندگی خود گوش دهید ، حتی اگر با آن موافق نیستید. آنچه را که گفته اند را تکرار کنید تا نشان دهد که شما گوش می دهید و دیدگاه  او را درک می کنید.

از طنز استفاده کنید

استفاده از طنز در طی یک جنگ زوج می تواند ابزاری قدرتمند برای انتشار تنش و کاهش عصبانیت باشد. وقتی می خندیم ، بدن ما اندورفین ها را آزاد می کند ، که می تواند استرس را کاهش داده و باعث بهبود خلق و خوی شود.

به دنبال کمک حرفه ای باشید

اگر فهمیدید که دعواهای زوج شما مکرر یا شدیدتر می شوند ، ممکن است وقت آن باشد که به دنبال کمک حرفه ای باشید. یک درمانگر یا مشاور می تواند به شما در درک ریشه عصبانیت خود کمک کند و ابزارهایی را برای مدیریت مؤثرتر در اختیار شما قرار دهد. آنها همچنین می توانند به شما در بهبود ارتباط با شریک زندگی خود کمک کنند . یک رابطه سالم تر برقرار کنند و کنترل عصبانیت در دعوای زوجین را به حرفه ای ها بسپارید.

نتیجه

دعواهای زوج یک بخش عادی از هر رابطه است ، اما مهم است که بدانید چگونه می توانید در این شرایط کنترل عصبانیت در دعوای زوجین را خوب انجام دهید تا از تشدید آنها جلوگیری شود. با استراحت ، استفاده از اظهارات “من” ، گوش دادن به شریک زندگی خود ، استفاده از طنز و به دنبال کمک حرفه ای در صورت لزوم ، می توانید عصبانیت خود را مدیریت کرده و یک رابطه سالم برقرار کنید. به یاد داشته باشید ، این تلاش و تمرین می خواهد ، اما با صبر و پشتکار می توانید بر هر درگیری غلبه کنید و با شریک زندگی خود زندگی شاد داشته باشید.

روند مشاوره در کنترل عصبانیت در دعوای زوجین

شما عزیزان می توانید در هر ساعت از شبانه روز با بهترین و با تجربه ترین مشاورین روانشناس مرکز مشاوره فراز، ارتباط مستقیم تلفنی برقرار کنید. در صورت درخواست مشاوره تلفنی می توانید با شماره های ۰۲۱۲۲۶۴۰۳۳۲، ۰۲۱۲۲۶۱۲۳۰۴، ۰۲۱۸۸۶۷۲۵۵۳، ۰۹۳۷۱۱۷۸۷۱۸ تماس برقرار نمایید و راجع به  کنترل عصبانیت در دعوای زوجین مشاوره دریافت نمایید .

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *