مشاوره ازدواج

مشاوره ازدواج در غرب تهران

مشاوره ازدواج در غرب تهران

مشاوره ازدواج در غرب تهران یکی از راه های حل اختلافات در زندگی زوجین است. مشکلات ارتباطی، عصبانیت و حتی بیماری می تواند مشکلات و اختلافات بسیاری را در رابطه ها به وجود بیاورد. برای مدیریت مشکلات و استرس، زوج ها گاهی به زوج درمانی مراجعه می کنند.

مشاوره ازدواج که زوج درمانی نیز نامیده می شود، به زوجین کمک می کند تا مشکلات خود را درک کنند و رابطه ی خود را بهبود ببخشند. مشاوره ازدواج در غرب تهران به زوج ها ابزاری برای برقراری ارتباط بهتر، مذاکره در مورد حل اختلافات و حتی بحث کردن به روشی سالم را می دهد.

زوج درمانی، عموما توسط مشاوران دارای مجوز ارائه می شود. این مشاوران و روانشناسان خدمات بهداشت روانی مشابهی با سایر مشاوران ارائه می دهند. این مشاوره اغلب کوتاه مدت است. ممکن است فقط به چند جلسه نیاز داشته تا به شمت در عبور از بحران کمک کند.

حتی ممکن است برای چندین کاه به مشاوره ازدواج نیاز داشته باشید به خصوص اگر رابطه شما بسیار بد و غیر قابل تحمل شده باشد. تقریبا مانند روان درمانی فردی است که شما در طول هفته یک جلسه به مشاور مراجعه می کنید.

زوج های موفق چگونه با اختلافات کنار می آیند؟

این نکته مهم است که بدانیم حتی افرادی که در روابط خود شاد هستند نیز مشکلاتی را تجربه می کنند و در روابط خود دچار تعارض می شوند.

همچنین تحقیقات نشان می دهد که این زوج ها نیز تمایل دارند در مورد همان چیز هایی که افراد ناراضی و ناموفق انجام می دهند با هم بحث کنند. یکی از روانشناسان به نام جان گاتمن، کشف کرده است که حتی اگر همه ی زوج ها در ازدواج خود دچار مشکل شوند، زوج های موفق و شاد می توانند مشکلات خود را به دلیل وجود صمیمیت و دوستی حل کنند. اما زوج هایی که بین آن ها صمیمت وجود ندارد در حل اختلافات خود دچار مشکل می شوند.

مشکلات رایج در ازدواج

همانطور که اشاره شد هر زوجی در طول زندگی خود با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند که برای حل آن ها باید از مشاوره ازدواج در غرب تهران استفاده کرد. این مشکلات عبارتند از:

  1. مراحل زندگی

شخصیت ها و علایق شخصی در طول زمان می توانند تغییر کنند. با تغییر علایق زوج ها می توانند از هم جدا شوند یا با اشتراک گذاری این تغییر نگرش ها و قوی کردن ارتباط به هم نزدیک تر شوند.

  1. مشکلات مالی

یکی از رایج ترین دلایل طلاق  مشکلات مالی است. زوج ها، صرف نظر از این که چه کسی نان آور خانواده است یا میزان درآمد هر نفر چقدر است باید با هم هماهنگ و هم سو باشند. باید بتوانند اهداف مالی مشترک و بودجه بندی منطقی داشته باشند.

  1. استرس

استرس بخشی از زندگی است. این که چگونه زوج ها آن را مدیریت می کنند و در زمان های پرتنش و پر استرس با هم ارتباط برقرار می کنند، یکی از اجزای حیاتی یک رابطه موفق است. دلایل زیادی مثل مسائل مالی، تربیت فرزندان و موارد مختلف برای ایجاد استرس وجود دارند که می تواند باعث از بین رفتن یک رابطه شوند.

  1. حسادت

وجود حسادت در روابط عاشقانه طبیعی است. اما زمانی که یک یا هر دو طرف بیش از حد حسادت می ورزند، تنش ایجاد می کند و به ترس، بی اعتمادی و نیاز به کنترل کردن تبدیل می شود.

  1. انتظارات بی جا یا غیرواقعی

هیچ انسانی کامل نیست. ما اغلب دیدگاهی افسانه ای از اینکه یک رابطه چگونه پیش می رود، داریم. بسیاری از افراد برای تامین هر نیاز خود به همسر یا افراد نزدیک خود فشار زیادی وارد می کنند. شناخت خوب و کامل شریک زندگی و ایجاد انتظارات واقع بینانه از یکدیگر یکی از ضروری ترین کار هایی است که هر زوجی می توانند انجام دهند.

چه کسانی می توانند از مشاوره ازدواج در غرب تهران بهره مند شوند؟

اکثر ازدواج ها و روابط کامل نیستند. هر فردی ایده ها، ارزش ها و نظرات شخصی خود را وارد یک رابطه می کند و همیشه با افکار و عقاید شریک زندگی خود مطابقت ندارد.

این تفاوت ها لزوما به این معنی نیست که رابطه شما مستعد درگیری است. برعکس، تفاوت ها می تواند مکمل هم باشند. این تفاوت ها همچنین می تواند به مردم کمک کند تا دیدگاه ها و فرهنگ های مخالف را درک کنند.

تفاوت ها یا عادت هایی که زمانی برایتان جذاب بود، ممکن است پس از مدتی تکراری شود یا حتی شما را آزار دهد. گاهی اوقات مسائل خاص مانند رابطه خارج از ازدواج یا از دست دادن جذابیت باعث ایجاد مشکلاتی در یک رابطه می شود.

بدون توجه به علت آن، اختلاف در یک رابطه می تواند استرس، تنش، غم، نگرانی، ترس و مشکلات دیگر ایجاد کند. ممکن است امید داشته باشید که رابطه شما خود به خود بهتر شود، اما یک رابطه ی رو به نابودی ممکن است بدتر شود و در نهایت منجر به مشکلات جسمی و روحی مانند افسردگی شود.

مشکلاتی را نیز در محل کار یا در خانواده می کند و حتی دوستی ها را نیز تحت تاثیر قرار دهد. در ادامه به مسائلی اشاره خواهیم کرد که مشاوره ازدواج در غرب تهران می تواند به شما و شریک زندگیتان کمک کند تا با آن ها کنار بیایید:

  • خیانت
  • سو مصرف مواد مخدر
  • طلاق
  • برخورد های فرهنگی
  • بیکاری
  • مشکلات جنسی
  • خشم
  • ناباروری
  • تربیت کودکان
  • مشکلات ارتباطی

تقویت رابطه زوجین

برای بهره مندی از درمان نیازی به داشتن یک رابطه بد یا دارای مشکل ندارید. مشاوره ازدواج در غرب تهران می تواند به زوج هایی کمک کند که به سادگی می خواهند ارتباط خود را تقویت کنند و درک بهتری از یکدیگر به دست بیاورند.

مشاوره ازدواج همچنین می تواند به زوج هایی که قصد ازدواج دارند کک کند. این نوع مشاوره می تواند به شما کمک کند تا به درک عمیق تری از یکدیگر برسید و قبل از اتمام رابطه اختلافات را برطرف کنید.

آیا مشاوره ازدواج در غرب تهران سودمند است؟

زوج درمانی برای هر زوجی که می خواهند راه هایی برای بهبودی رابطه خود بیابند می تواند مفید باشد. این تراپی می تواند به طیف گسترده از مسائلی که ممکن است در ازدواج به وجود بیایند، کمک کند.

زوج های جوان تر ممکن است از مشاوره هایی بهره ببرند که به آن ها کمک می کند ارتباطات و عادات سالمی را در اوایل ازدواج ایجاد کنند. یک مطالعه نشان داده است که مشاوره ازدواج در غرب تهران پیش از ازدواج می تواند به زوج ها کمک کند تا برای حفظ رابطه خود در مدتی طولانی سعی و تلاش کنند.

افرادی که می خواهند روی تغییر خود وعادات خود نیز کار کنند می توانند سود ببرند. مشاوره زمانی می تواند موثر تر باشد که هر دو طرف با میل و رضایت خود حضور داشته باشند و مایل به بررسی عیوب خود باشند. زوج هایی که زودتر به دنبال کمک می روند، ممکن است نتایج بهتری نسبت به کسانی که دیر اقدام می کنند به دست بیاورند.

تفاوت های مشاوره حضوری و آنلاین

وقتی اکثر مردم به مشاوره یا درمان فکر می کنند، در این فکر هستند که به مطب یا کلینیک مراجعه کنند. در هر صورت، همیشه پاسخگو نخواهد بود. مشاوره ازدواج در غرب تهران می تواند به صورت آنلاین از طریق گزینه های تماس های تصویری یا چت کردن ارائه شود. برخی از مشاوران حتی تماس تلفنی، ایمیل یا پیامک را بین جلسات ارائه می دهند و از آن ها استفاده می کنند.

افرادی که به صورت آنلاین مشاوره دریافت می کنند، به اندازه افرادی که از مشاوره حضوری بهره مند می شوند از این تجربه راضی هستند و گزینه راه دور می تواند دسترسی به خدمات را آسان تر کند. برخی از مزایای مشاوره آنلاین عبارتند از:

  • مردم ممکن است در خانه های خود احساس راحتی بیشتری کنند.
  • ممکن است به در زمان صرفه جویی شود چون نیاز به طی مسافت برای حضور در مطب ندارند.
  • گزینه های بیشتری برای انتخاب مشاور وجود دارد.
  • محیط محرمانه تری برای مشاوره ازدواج در غرب تهران فراهم می شود.
  • این نوع مشاوره می تواند به افراد کمک کند تا از افکار منفی درباره ی مشاوره ازدواج اجتناب کنند.

مشاوره بعد از طلاق یا جدایی

بسیاری از مراجعین این عقیده را دارند که پس از طلاق که هر دو طرف بر جدایی توافق کرده اند، ادامه ی درمان یعنی مشاوره ازدواج در غرب تهران ضروری نیست و بیهوده تلقی می شود.

با این حال، جدایی و طلاق می تواند باعث غم و اندوه نه تنها برای طرفین بلکه برای همه ی اعضای خانواده نیز شود. درمان می تواند به زوج ها و خانواده ها در فرآیند جدایی و طلاق کمک کند. مشخص کنید که آیا طلاق برای رابطه شما مناسب است. متاسفانه، بسیاری از اوقات زوج ها در انتهای رابطه خود به دنبال درمان می روند زمانی که حداقل یکی از طرفین کاملا تصمیم به جدایی دارد.

زوج درمانی در این مرحله از زندگی می تواند به آن ها کمک کند تا تعیین کنند که آیا می خواهند برای رابطه بجنگند و تغییرات لازم برای برقراری ارتباط مجدد را ایجاد کنند یا اینکه طلاق و جدایی بهترین گزینه است.

به زوج ها کمک کنید تا مهارت های ارتباطی موثر را پس از طلاق شناسایی کنند. اگر زوجین با هم فرزند نیز داشته باشند، متوجه می شوند که حتی پس از جدایی نیز نیاز به تعامل و ارتباط دارند.

علاوه بر این مشاوره خانواده پس از جدایی و طلاق برای کمک به کودکان و سایر اعضای خانواده در پردازش تغییرات و کمک به آن ها برای هدایت احساسات خود  در مرحله عدم اطمینان و سردرگمی توصیه می شود.

 بهترین مرکز مشاوره ازدواج در غرب تهران را از کجا پیدا کنیم؟

شما در صورت نیاز به خدمات مشاوره ازدواج در غرب تهران می توانید از مشاوران متخصص و مجرب مرکز مشاوره فراز به صورت حضوری، تلفنی و یا تماس تصویری مشاوره دریافت کنید.

برای گرفتن وقت و هماهنگی با شماره تلفن همراه 09371178718 و یا شماره تلفن های 02122640332 و 02188672553 تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *